Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس آمار منتشر شده از ابتدای امسال هزار و ۶۵۳ درخواست از سوی پژوهشگران و محققان ثبت شده که از این میان ۷۳ پتنت نیز در دفاتر ثبت اختراع خارجی گرنت شده است.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، شیوه زندگی در جوامع پیشرفته تغییر کرده است، این تغییر الگوی زندگی موجب شده تا بخش‌های مختلف صنعت در جامعه روش‌های سنتی را کنار گذاشته و به تسعه محصولات با شیوه‌های فناورانه روی آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی از بخش‌هایی که در این حوزه عملکرد متفاوتی از خود ارائه می‌کند شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها هستند، اما از آنجا که قانون کپی رایت در بسیاری از کشور‌های دنیا اجرایی نمی‌شود؛ لذا، لازم است تا فناوران و تولید کنندگان قبل از ورود محصولات خود به بازار‌های داخلی و خارجی اقدام به ثبت اختراع و حفاظت از مالکیت فکری کند.

در ایران مسئولیت ثبت اختراح و مالکیت فکری با کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است؛ این کانون برای حفاظت بیشتر از ایده‌ها، حمایت از ثبت اختراع محققان و پژوهشگران کشور در دفاتر معتبر خارج از کشور حمایت ۹۰ درصدی از ثبت بین المللی اختراعات در نظر گرفته که محقق نیز شده است.

بر اساس آمار‌های منتشر شده، کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری علاوه بر حمایت از ثبت اختراعات بین المللی برای رشد و ترویج فرهنگ ثبت اختراع با ۵۶ دفتر در مراکز علمی و تحقیقاتی همکاری می‌کند.

گفتنی است؛ با حمایت‌های صورت گرفته در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۸ درخواست‌ها برای ثبت اختراع به کانون پتنت ایران رشد داشته است، به نحوی که تا کنون تعداد ۲۷۳ پرونده از هزار و ۶۵۳ درخواستی ثبت شده در سامانه ثبت پتنت از سوی محققان و پژوهشگران مورد تایید قرار گرفته و ۷۳ پتنت نیز در دفاتر ثبت اختراع خارجی گرنت شده است.   همچنین، پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۴ ایران در رتبه ۲۵ مالکیت فکری جهان قرار گیرد.    

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری ایرانی ثبت پتنت گرنت خارجی کانون پتنت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۵۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، تماشاخانه سیارکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از روز پنجشنبه ۳۰ فروردین تا یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ به مدت ۴ روز با اجرای بیش از ۱۰ برنامه میهمان کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار شهرستان خرم آباد خواهد بود.
تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری با هدف ایجاد شور و نشاط در میان کودکان و نوجوانان در تمام طول سال به شهر‌ها و مناطق مختلف کشور سفر می‌کند. 
در این سفر تماشاخانه سیار کانون در محله‌های: پاچنار، بوستان آبشار طلایی، جهانگیر آباد، تپه ماسور، اسبستان، پشته مطهری، فلک الدین، میدان تیر، شمشیرآباد و کوی علی آباد، گل سفید، پشت بازار، اسدآبادی و کرگانه به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

دیگر خبرها

  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • داوری ۲۱۰ اثر در جشنواره نیایش درختان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد
  • جای‌گذاری ۴۵ قفسه کتاب کانون پرورش فکری در مدارس ۱۰ استان
  • اختراع ماده عجیبی که با دریافت ضربه، سخت‌تر می‌شود
  • اهدای ۴۵ قفسه کتاب به مدارس ۱۰ استان
  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان
  • زلنسکی: اوضاع در دونتسک وخیم است
  • رونمایی از دو عنوان کتاب در لرستان
  • ارسال ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری