Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@21:09:20 GMT

محرومیت بیش از ۲ میلیون آمریکایی از آب لوله‌کشی

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۵۶۷۱

محرومیت بیش از ۲ میلیون آمریکایی از آب لوله‌کشی

‍‍‍‍‍‍

نتیجه تحقیقات یک سازمان آمریکایی نشان می‌دهد که حدود دو میلیون و دویست هزار نفر از مردم آمریکا در خانه‌های خود از دسترسی به آب لوله‌کشی محروم هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، طبق گزارش «اتحادیه آب آمریکا» بیش از دو میلیون نفر از مردم سراسر آمریکا در خانه‌های خود آب لوله‌کشی ندارند.

پایگاه خبری پابلیک نیوز در این خصوص گزارش کرد، «جرج مک گراو» بنیانگذار و مدیر سازمان حمایت از آب «دیگ‌دیپ» در خصوص عمق فاجعه عدم دسترسی بسیاری از مردم آمریکا به آب آشامیدنی سالم و لوله‌کشی گفت که مشکل گسترده‌تر از چیزی است که بسیاری از مردم از آن اطلاع دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی توضیح داد: «بخشی از دلیلی که ما خواستار آن هستیم که تا به این قضیه بعنوان یک فوریت یا بحران رسیدگی شود، این است که این مشکل واقعاً بزرگ است».

مگ گراو توضیح داد: «ما فهمیدیم که دستکم دو میلیون و دویست هزار آمریکایی هنوز در سال ۲۰۱۹ به آب لوله‌کشی و سیفون توالت دسترسی ندارند و این قضیه در تمامی ایالات وجود دارد».

وی ادامه داد که اخیراً با یکی از ساکنان منطقه «مک داول» در «ویرجینیای غربی» صحبت کرده و گفته که مردم این منطقه چاره‌ای جز استفاده از سیستم آبی منسوخ شده، ندارند.

مک گراو توضیح داد: «آن سامانه‌ها که از مدت‌ها قبل ابتدایی و ناقص بوده است، واقعا منسوخ شده است. تعداد زیادی از مردم جامعه وی، به هیچ عنوان به آب لوله‌کشی دسترسی ندارند. بقیه به صورت متناوب و چندبار در هفته از طریق همان سامانه (منسوخ) به آب لوله‌کشی دسترسی دارند».

مدیر دیگ دیپ در ادامه گفت که سازمان وی در جوامع غربی آمریکا در حال آزمایش سیستم‌های توزیع آب سالم هستند که شامل حمل آب سالم برای ساکنان از طریق کامیون و نصب مخازن موقت آب در فضای باز می‌شود که برق این مخازن از طریق پنل‌های خورشیدی تأمین می‌شود.

وی توضیح داد که گرچه ممکن است با این روش‌ها به طور موقت مشکل آب سالم و آشامیدنی برای ساکنان سراسر آمریکا رفع شود، اما نیاز است که یک راه‌حل دائمی برای این معضل پیدا شود.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
در این گزارش همچنین آمده است که داده‌هایی که دولت فدرال در این زمینه جمع‌آوری کرده بیشتر با هدف ناچیز شمردن تعداد خانوار‌هایی است که به آب آشامیدنی و سالم یا لوله‌کشی دسترسی دارند.

در این گزارش آمده است که در مجموع بودجه دولت فدرال برای سیستم‌های آب و فاضلاب از ۶۳ درصد در سال ۱۹۷۷ به ۹ درصد در زمان حال کاهش یافته است.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که نژاد و وضعیت اقتصادی نیز در توزیع آب آشامیدنی سالم در ایالات آمریکایی تأثیر دارد به طوریکه سیاهپوستان آمریکا و خانوار‌های لاتین تبار در مقایسه با خانوارد‌های سفیدپوست بیشتر با مشکل عدم دسترسی به لوله‌کشی آب در خانه‌هایشان روبرو هستند.

اواخر مردادماه نیز شبکه «سی‌بی‌اس آمریکا» گزارشی را منتشر کرد که در آن یک کارگروه محیط زیستی در آمریکا طی تحقیقاتی به این نتیجه رسیدند که مردم تقریباً تمامی ایالات متحده در معرض آب آشامیدنی ناسالم و غیربهداشتی هستند و در ۴۳ ایالت آمریکا، ۶۱۰ منبع آب آشامیدنی حاوی میزانی خطرناک از یک ماده شیمیایی موسوم به «PFAS» است.

این ماده شیمیایی در طیفی از کالا‌های مصرفی موجود است و در برخی موارد با بسیاری از مشکلات مربوط به سلامت افراد از جمله نقص مادرزاد و سرطان ارتباط دارد.

ماده شیمیایی PFAS می‌تواند به سیستم‌های مختلف سلامت آسیب وارد کند و مشکلات زیادی را برای سلامت افراد به وجود آورد و موجب ابتلا به سرطان، آسیب به قلب، کبد و مشکلات مربوط به تیروئید شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اتحادیه آب آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۵۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا باید جریمه ۱۸ میلیارد دلاری خط لوله صلح را پرداخت کند

به گزارش خبرنگار مهر قرارداد خط لوله گاز ایران و پاکستان یا همان خط لوله صلح در سال ۲۰۰۹ منعقد شد قراردادی ۲۵ ساله برای برای ساخت خط لوله‌ای که از مرز ایران تا نواب شاه به فاصله ۷۸۱ کیلومتر می‌رود، مورد مذاکره قرار گرفت. این خط لوله قرار بود ۶۶۵ کیلومتر از استان بلوچستان پاکستان و ۱۱۵ کیلومتر از استان سند عبور کند. این خط لوله بیش از ۱۱۰۰ کیلومتر در ایران از میدان گازی پارس تا منطقه مرزی پاکستان در بلوچستان کشیده شده است و هنوز در خاک پاکستان یک کیلومتر هم کشیده نشده است.

پاکستان با وجود نیاز به گاز طبیعی به علت کمبود انرژی از زمان شروع این پروژه، مشکلات متعددی داشته است که تکمیل آن را به تعویق انداخته است. اما ایران سهم خود از ساخت این خط لوله را تکمیل کرده است.

پاکستان باید تا ۲۰۲۴ بخشی را که از قلمروی آن می‌گذرد، تکمیل کند و اگر موفق به این کار نشود، ۱۸ میلیارد دلار غرامت به ایران بپردازد.

سال گذشته وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد این مشکلات را با شرکای مربوط به این پروژه یعنی ایران و آمریکا مطرح کرده است. این اظهارات باعث عکس‌العمل رئیس کمیته حساب‌های عمومی در پاکستان شد

نور اعلم خان، رئیس این کمیته گفته بود: «اگر آمریکا اجرای این پروژه خط لوله گاز توسط ایران و پاکستان را تأیید نمی‌کند، باید جریمه آن را بپردازد. آمریکا باید استانداردهای دوگانه را کنار بگذارد. آمریکا با هند برای تأمین نیازهای انرژی آن مماشات می‌کند اما پاکستان را به‌همین دلیل مجازات می کند»

سال گذشته به دنبال عدم پیشرفت این پروژه ۲۵ ساله تهران به اسلام آباد هشدار داد که اگر بخشی از پروژه خود را تا مارس ۲۰۲۴ به پایان نرساند، موضوع را برای ثبت شکایت و گرفتن خسارت به یک دادگاه بین المللی خواهد برد. ایران اعلام کرده که به دلیل عدم تمایل اسلام‌آباد در تکمیل بخشی از این پروژه که در خاک پاکستان قرار دارد، ۱۸ میلیارد دلار ضرر کرده است.

پس از اینکه ایران اعلام کرد ممکن است این پرونده را به دیوان بین‌المللی داوری ببرد، پاکستان به سرعت برای کاهش احتمال ضرر و زیان خود وارد عمل شد و تصمیماتی گرفت که قبلاً از آن اجتناب کرده بود.

اکنون با سفر رئیس جمهور به اسلام آباد جواد اوجی وزیر نفت از اشتیاق پاکستانی‌ها به تزریق گاز به خط لوله آی‌پی خبر داد و گفت: پاکستان برای تسریع در این کار در حال تنظیم قرارداد با شرکت‌های مختلف است.

به گفته وزیر نفت با اقدام‌هایی که انجام خواهد شد، امیدواریم طبق قرارداد بین‌المللی که بین ایران و پاکستان امضا شده است، در دوران فعالیت دولت سیزدهم شاهد صادرات گاز به پاکستان باشیم.

بر اساس این گزارش تحریم‌های آمریکا علیه ایران و فشار واشنگتن بر اسلام‌آباد یکی از دلایل اصلی تأخیر در تکمیل این خط لوله اعلام شده‌است. گازی که قرار است پاکستان از طریق این خط لوله از ایران وارد کند، برای امنیت انرژی این کشور ضروری است اکنون با سفر وزیر نفت به این کشور و تلاش پاکستانی‌ها برای جلوگیری از جریمه باید منتظر ماند و دید که آیا پاکستانی‌ها می‌توانند برای جلوگیری از پرداخت جریمه هنگفت پیشگیری کند و حتی انرژی مورد نیاز خود را از این طریق تأمین کند یا باید در انتظار بد عهدی جدید و پیشرفتی محدود برای ممانعت از جریمه ۱۸ میلیارد دلاری از سوی این کشور باشیم.

کد خبر 6087389 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • سندرز خطاب به نتانیاهو: به شعور مردم آمریکا توهین نکنید!
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • خوش‌بینی پاکستان درباره تکمیل خط‌ لوله گاز با ایران به‌رغم هشدار آمریکا
  • لشگرکشی گارد مسلح به دانشگاه ها؛ اعتراض‌ دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه به خشونت کشید | ببینید
  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند
  • آمریکا باید جریمه ۱۸ میلیارد دلاری خط لوله صلح را پرداخت کند
  • ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها
  • خون مردم و کودکان غزه بر روی دستان مالک واتس‌اپ
  • جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • آزادی بیان به سبک غرب / جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد