Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، با بیان اینکه عملیات واکسیناسیون دام‌های کوچک علیه تب برفکی در سراسر شهرستان آغاز شده است گفت: بیماری تب برفکی علائمی همچون: تب بالای ۴۰ درجه، تاول دهان، دست و پا و ایجاد شکاف در سم، بی حالی و کاهش شیردهی در دام‌ها را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به خطرات ناشی از حمل و نقل غیر مجاز دام زنده بدون داشتن گواهی بهداشتی حمل، از دامداران، چوبداران، واسطه‌ها و فعالان در این حوزه درخواست کرد، بمنظور جلوگیری از خطر اشاعه بیماری تب برفکی در شهربابک، برای جابجایی دام ها، ضمن مراجعه به دامپزشکی نسبت به اخذ گواهی بهداشتی حمل اقدام کنند.

اسدی تعداد دام‌های سبک شهرستان را در اجرای فاز واکسیناسیون تب برفکی بیش از ۲۰۰ هزار راس اعلام کرد و اظهار داشت: دامداران با اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند و جهت هر گونه سوال در این خصوص با شماره تلفن ۳۴۱۱۲۰۳۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۵۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون دام‌های لرستان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی زبردست در سخنانی، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری طرح واکسیناسیون و ایمن‌سازی تعداد سه میلیون و ۴۰۰ هزار رأس دام سبک روستایی در استان لرستان با استفاده از تمام توان‌بخش خصوصی و دولتی شروع شد.

وی افزود: طی هماهنگی صورت‌گرفته با دفتر بهداشت و مدیریت بیمارهای دامی سازمان دامپزشکی کشور، تأمین واکسن انجام شده است و از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه طرح واکسیناسیون رایگان تعداد سه میلیون و ۴۰۰ هزار رأس دام سبک روستایی انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، تصریح کرد: باتوجه‌به اینکه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک جز بیماری‌های به‌شدت کشنده جمعیت دام سبک است در راستای ایمن‌سازی دام‌های روستایی با اخذ قرارداد خرید خدمت از بخش خصوصی و با استفاده از تمام توان‌بخش دولتی طرح ایمن‌سازی دام‌های سبک در استان از ابتدای سال جاری شروع شده است و تا پایان خردادماه ادامه دارد.

زبردست، ادامه داد: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک جز بیماری‌های ویروسی به‌شدت کشنده جمعیت دامی است که در چراگاه‌های مشترک با حیات‌وحش قابلت انتقال به جمعیت نشخوارکنندگان حیات‌وحش را دارد و طی سنوات اخیر با واکسیناسیون گسترده توسط اداره کل دامپزشکی در جمعیت دام‌های سبک موردی از بیماری در حیات‌وحش استان گزارش نشده است.

وی از همه دامداران استان درخواست کرد که برای ایمن‌سازی رایگان دام‌ها با اکیپ‌های اعزامی دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 6062828

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون یک میلیون و ۵۳۴ هزار رأس دام علیه تب برفکی در زنجان
  • آغاز طرح واکسیناسیون دام علیه بیماری طاعون در گیلان
  • واکسیناسیون رایگان ۱۴ هزار سگ جهت پیشگیری از هاری
  • ۳۲ هزار قطعه طیور بومی در مهاباد علیه نیوکاسل واکسینه شدند
  • واکسیناسیون رایگان بیش از ۴۶۰ هزار راس دام سبک و سنگین در مه ولات
  • آغاز واکسیناسیون دام‌های لرستان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان
  • آغاز واکسیناسیون طاعون نشخوار کنندگان کوچک در بم
  • اجرای طرح واکسیناسیون آبله دام سبک در روستا‌های قم
  • واکسیناسیون ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک روستایی در لرستان
  • اجرای طرح واکسیناسیون آبله دام سبک در روستا‌های قم