Web Analytics Made Easy - Statcounter

شریعتی توسعه فکری و فرهنگی را از جمله زیرساخت های مهم توسعه پویا و بالندگی یک جامعه دانست و گفت: کتابخانه ها باید به مرکز ثقل فرهنگی و مطالعاتی در مناطق تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» امروز (شنبه 23 شهریور) در مراسم افتتاح کتابخانه برکت سردار شهید  مدافع حرم حمید تقوی فر در شهرستان کارون، با تبریک هفته پژوهش و فناوری اظهار کرد: هر کتابخانه ای که در منطقه ای ایجاد می شود باید نقطه عطفی در فعالیت های فکری و فرهنگی جهت آگاهی بخشی و نشاط اجتماعی و بسط و توسعه اقدامات فرهنگی و پژوهشی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خوزستان توسعه فکری و فرهنگی را از جمله زیرساخت های مهم توسعه پویا و بالندگی یک جامعه دانست و افزود: شهرستان کارون دارای پتانسیل های ارزشی خوبی در حوزه فکری و فرهنگی بوده و شعرا، نویسندگان، هیئت های مذهبی، میراث فرهنگی، فعالیت های اشتغالزا و ... فراوانی دارد که توان و استعداد مردم این شهرستان را نشان می دهد.

 

وی ابراز امیدواری کرد این کتابخانه مرکز ثقل فرهنگی و مطالعاتی در منطقه تبدیل شود و اضافه کرد: در کتابخانه ها نباید تنها به امر خواندن و مطالعه پرداخته شود بلکه این اماکن باید محلی برای داد و ستد فکری، فرهنگی، اندیشه ورزی، نقد کتاب و مسائل مختلفی اینچنینی باشد.

 

شریعتی با بیان اینکه در کنار دولت، خیرین نیز باید تشویق شوند و در جهت توسعه و ساخت کتابخانه ها گام بردارند تصریح کرد: باید به گونه ای فعال و به صورت غیرمستقیم به ترویج فرهنگ کتابخوانی اهتمام ورزیم.

 

وی با اشاره به اینکه در کنار ساخت و تجهیز کتباخانه ها باید به اکر کتابت آثار شعرا و نویسندگان منطقه هم توجه شود عنوان کرد: مطالعه محوری و اشاعه روحیه پژوهش و تحقیق ذهن انسان را از سطحی نگری، انفعال، رخوت و پرداختن به حاشیه هیا کاذب دور می کند و به سمت نشاط سوق می دهد.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه باید کتاب هایی متناسب با شرایط هر منطقه فراهم شود ابراز کرد: باید شرایط را برای پویایی این مرکز ایجاد کند و کتاب هایی به روز و مورد تقاضای مردم و جذاب برای دانش آموزان، دانشجویان و جوانان هر منطقه فراهم و برنامه هایی متنوع نیز در این مراکز برگزار شود.

 

وی اذعان داشت: در یک سال گذشته اولین دفتر تسهیلگری را در کارون افتتاح کردیم و 600 مییلون تومان هم امکانات ورزشی به زود در این شهرستان توزیع خواهد شد و تلاش می کنیم نسبت به توسعه حوزه های فکری و فرهنگی به ویژه در مناطق حاشیه ای و کم برخوردار اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

 

شریعتی با اشاره به اینکه باید با حفظ تعادل، برنامه ریزی، مذاکره و اقناع سازی بتوانیم مسائلی که مورد درخواست مردم منطقه است را به تدریج رفع کنیم و با تصمیمات درست به سرانجام برسانیم ادامه داد: در این راستا همه مسئولان باید تلاش کنند و در این راه نظرات مردم را مورد توجه قرار دهند و آنها را از روند اقدامات انجام شده مطلع کنند.

 

وی یاد آور شد: زیرساخت های کارون به ویژه در بحث آب و فاضلاب نیازمند  کار و رسیدگی جدی است و در این مدت سعی شده هر چه در توان داریم را برای رفع این مشکلات به کار گیریم و تا حدودی نیز موفق بودیم.

 

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: مسئولان موظف به هستنند نسبت به رفع معضلات اقدامات لازم و وظایف خود را انجام دهند و در این راه هیچ گونه بهانه، تعلل و کوتاهی پذیرفتنی نیست؛ هر مسئولی توان مسئولیت پذیری ندارد می تواند کنار رود.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد قرآن کریم کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های مسجدی قرآن کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر خبرگزاری شبستان کانون های مساجد مسجد کتابخانه عمومی برکت غلامرضا شریعتی افتتاح کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۵۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پاسداران به سرمایه ملی و جهان اسلام تبدیل شد

وحید زرگر فرماندار آوج در نخستین نشست شورای اداری شهرستان آوج در سال جدید گفت: سپاه پاسداران نهادی است که انگیزه تشکیل آن حفاظت و صیانت از دستاورد‌های انقلاب اسلامی بوده و در حال حاضر نیز به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی قدرت جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز سپاه به یک سرمایه ملی برای ایران و جهان اسلام تبدیل شده و شادی و احساس غرور ایرانیان و مسلمانان سایر نقاط جهان از عملیات غرورآفرین و مقتدرانه "وعده صادق" نیز بر این موضوع صحه می‌گذارد.

زرگر با بیان اینکه زمینه حضور مردم و سرمایه‌های مادی و فکری آن‌ها در تحقق شعار سال ضروری است، ادامه داد: دستگا‌های اجرایی باید در راستای تحقق شعار سال تلاش کرده و زمینه حضور مردم و سرمایه‌های مادی و فکری آنها در امر تولید را فراهم کنند.

فرماندار شهرستان آوج اضافه کرد: تکمیل طرح‌های نیمه تمام شناسایی طرح‌های قابل پیشرفت از مهم‌ترین اولویت‌های سال جاری است که با استفاده از جذب اعتبار یا استفاده از ظرفیت‌های قانونی مانند مولدسازی و ارزش‌آفرینی می‌توان آنها را به مرحله بهره‌برداری رساند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • سپاه پاسداران به سرمایه ملی و جهان اسلام تبدیل شد
  • ثبت تاریخ شفاهی یزد قدیم، از اولویت های مرکز اسناد و کتابخانه ملي استان يزد
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • توجه به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی-هنری در شورای ششم کرج