Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@02:09:21 GMT

طرح «شمیم» در مدارس علمیه قم اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۵۷۰۰

طرح «شمیم» در مدارس علمیه قم اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر شهیدی زندی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در جامعه الزهرا(س) برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس وظیفه نیازسنجی که به عهده معاونت آموزش قرار داده شده است هر ساله باید بر اساس رشته‌ها و گرایش‌های مورد نیاز جامعه و آنچه مطالبه فارغ التحصیلان دبیرستان هاست برنامه ریزی لازم صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طی امسال پذیرش طلاب بر مبنای دیپلم است، افزود: به منظور راه اندازی رشته‌های جدید، طی سال جاری برای مقطع سطح سه، رشته مدیریت آموزش تصویب شده است.

معاون آموزش جامعه الزهرا(س) بیان کرد: یکی از محورهایی که در نظر گرفته شده، توجه ویژه به مناطق کم برخوردار و محروم است که در این راستا به معرفی جامعه الزهرا(س) به ساکنان مناطق کم برخوردار توجه ویژه تری شده و در گزینش داوطلبان این مناطق نیز تلاش بیشتری انجام گرفته است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های توانمندسازی طلاب، افزود: طرح شمیم در مدارس به منظور افزایش مهارت‌های تبلیغی طلاب در حال اجراست.

حجت الاسلام شهیدی بیان کرد: آموزش پژوهش محور به منظور تقویت بعد پژوهشی طلاب طی نیم سال جدید در سه سطح فعالیت خود را آغاز کرده و بیشترین تمرکز بیشتر بر روی سطح ۲ بوده است.

وی جدی شدن توجه به پایان نامه‌ها را یکی از اقدامات این مؤسسه برای پژوهش محوری دانست و افزود: سعی شده اساتیدی با عنوان همیار برای تقویت بعد آموزش و تربیت میان طلاب به مجموعه اضافه شوند و برای طلاب بین الملل که رسالت ویژه در این زمینه‌ها دارند برای هر ۱۰ غیر ایرانی یک استاد همیار اختصاص داده می‌شود.

معاون آموزش جامعه الزهرا(س) با اشاره به برگزاری آزمون جامعه الزهرا(س) در نقاط مختلف کشور طی امسال، افزود: چنانچه تعداد متقاضیان به حد نصاب برسد در آن شهر آزمون برگزار می‌شود.

وی با اشاره به توسعه آموزش‌های مجازی و برخط تصریح کرد: در تلاشیم تا آموزش‌های مجازی را برای طلابی که امکان آموزش حضوری برای آنها فراهم نیست، گسترده‌تر کنیم.

حجت الاسلام شهیدی توجه به دو بعد اخلاقی و تربیتی را از دیگر برنامه‌های جامعه الزهرا(س) دانست و افزود: طلاب هفته‌ای حداقل یک ساعت در کلاس‌های درس اخلاق شرکت می‌کنند و برای طلاب جدید الورود نیز دوره ویژه برگزار می‌شود، همچنین جلسات بصیرت افزایی نیز هفته‌ای یک جلسه برای طلاب برگزار می‌شود.

معاون آموزش جامعه الزهرا(س) ادامه داد: برای شرکت کنندگان مجازی و غیر حضوری نیز دوره‌های درس اخلاق به صورت برنامه‌های ضبط شده در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

کد خبر 4797372

منبع: مهر

کلیدواژه: قم جامعه الزهرا س خواهران طلبه انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر ایلام مجلس شورای اسلامی قزوین گرگان بارش برف یاسوج ثبت نام کاندیداها تعطیلی مدارس خطبه های نماز جمعه بیرجند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۵۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی سید محمد حسین طباطبایی بروجردی شامگاه سه شنبه با حضور مراجع عظام تقلید، طلاب، روحانیون و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم آیت الله جوادی آملی و آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، آیت الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله مقتدایی عضو شورای عالی مدیریت حوزه، آیت الله شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان، تعدادی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تعدادی از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

این مراسم گرامیداشت پس از اقامه نماز مغرب و عشا با قرآئت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و سید مهدی میرداماد از مداحان اهل بیت (ع) مداحی و استاد حسین انصاریان نیز در این مراسم به ایراد سخن پرداخت.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی در راستای معرفی شخصیت این عالم برجسته شیعه در کنار مزار وی برپا شد.

کد خبر 6087114

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • اساس طلبگی و تبلیغ داشتن انگیزه است
  • حوزه های علمیه از اساسی ترین پایگاه های فرهنگی جامعه هستند
  • آموزش و پرورش با سرعت در حال تغییر نسل است
  • آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است