Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-25@02:26:57 GMT

استقبال اتحادیه عرب از تمدید فعالیت آنروا

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۵۷۰۹

استقبال اتحادیه عرب از تمدید فعالیت آنروا

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، سعید ابوعلی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی اعلام کرد، این تصمیم با اکثریت آراء تأکیدی بر قدرت پشتیبانی سیاسی است که این سازمان از آن براساس اختیار مطلق طبق قطعنامه شماره ۳۰۲ برخوردار است.

وی گفت، تمدید فعالیت آنروا با اکثریت آراء با وجود مخالفت آمریکا و اسرائیل نشان می‌دهد که جهان در کنار ملت فلسطین، حقوق و مسأله عادلانه آن‌ها ایستاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این مسأله نوعی پیروزی برای قوانین بین‌المللی و حقوق آوارگان فلسطینی است.

ابوعلی از کشورهایی که به تمدید فعالیت این سازمان رأی دادند، قدردانی کرد و از جامعه بین‌الملل خواست برای اجرای قطعنامه‌های مربوط به مسأله فلسطین و تحت فشار گذاشتن رژیم اشغالگر به منظور نجات راهکار تشکیل "دو کشور" و برقراری صلح عادلانه براساس قوانین و قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی تلاش‌های مضاعفی داشته باشد.

مجمع عمومی سازمان ملل جمعه با وجود مخالفت آمریکا و اسرائیل مدت فعالیت آژانس امداد و کار برای آوارگان فلسطینی را با ۱۶۹ رأی موافق تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ تمدید کرد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۵۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنروا تنها سازمانی است که توان توزیع کمکها را در غزه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، سامح شکری وزیر خارجه مصر به موضع گیری درباره تحولات غزه پرداخت.

وزیر خارجه مصر گفت: لازم است قدرتی باشد که در صورت حمله تل آویو به رفح، به اقدامات بازدارنده دست بزند. وجدان جهانی نمی‌تواند تداوم این حجم از کشتار در غزه که شمار قربانیان آن به ۳۴ هزار نفر از جمله ۲۰ هزار زن و کودک رسیده و ویرانی مستمر نوار غزه که به مکانی غیرقابل زندگی تبدیل شده است را تحمل کند.

سامح شکری در ادامه بر ضرورت توقف این جنگ و تلاش برای پایان دادن به آن و ایجاد چارچوبی که منجر به پایان درگیری شود، تاکید کرد.

وزیر خارجه مصر بیان کرد که این امر باید از جانب شرکا و جامعه جهانی حمایت شود.

وزیر خارجه مصر اعلام کرد: سازمان آن روا تنها سازمانی است که می‌تواند کمک‌های بشردوستانه را در داخل اراضی فلسطین توزیع کند و کشورهایی که کمک‌های خود به آن روا را به حالت تعلیق در آورده‌اند در سایه این اوضاع فاجعه‌بار انسانی، به این سازمان خسارت زیادی وارد کردند.

کد خبر 6086877

دیگر خبرها

  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • آلمان حمایت از آنروا را از سرگرفت
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • سرپیچی رژیم صهیونیستی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • نروژ: کشور‌ها کمک رسانی به آنروا را از سر بگیرند
  • آنروا تنها سازمانی است که توان توزیع کمکها را در غزه دارد
  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • ادعاهای اسرائیل درباره آنروا در گزارشی مستقل رد شد
  • تمدید مهلت رای گیری «قهرمان ایران»