Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-03-19@03:25:48 GMT

استقبال اتحادیه عرب از تمدید فعالیت آنروا

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۵۷۰۹

استقبال اتحادیه عرب از تمدید فعالیت آنروا

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، سعید ابوعلی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی اعلام کرد، این تصمیم با اکثریت آراء تأکیدی بر قدرت پشتیبانی سیاسی است که این سازمان از آن براساس اختیار مطلق طبق قطعنامه شماره ۳۰۲ برخوردار است.

وی گفت، تمدید فعالیت آنروا با اکثریت آراء با وجود مخالفت آمریکا و اسرائیل نشان می‌دهد که جهان در کنار ملت فلسطین، حقوق و مسأله عادلانه آن‌ها ایستاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این مسأله نوعی پیروزی برای قوانین بین‌المللی و حقوق آوارگان فلسطینی است.

ابوعلی از کشورهایی که به تمدید فعالیت این سازمان رأی دادند، قدردانی کرد و از جامعه بین‌الملل خواست برای اجرای قطعنامه‌های مربوط به مسأله فلسطین و تحت فشار گذاشتن رژیم اشغالگر به منظور نجات راهکار تشکیل "دو کشور" و برقراری صلح عادلانه براساس قوانین و قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی تلاش‌های مضاعفی داشته باشد.

مجمع عمومی سازمان ملل جمعه با وجود مخالفت آمریکا و اسرائیل مدت فعالیت آژانس امداد و کار برای آوارگان فلسطینی را با ۱۶۹ رأی موافق تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ تمدید کرد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۵۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنروا: یک سوم کودکان فلسطینی دچار سوء تغذیه هستند

به گزارش امروز شنبه خبرگزاری الجزیرة، این سازمان با ابراز نگرانی از اوضاع فاجعه بار انسانی در نوار غزه تاکید کرد که که سوء تغذیه به طرزی بی سابقه و به سرعت در کودکان غزه شیوع پیدا کرده و قحطی در منطقه سایه افکنده است.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز بتازگی در بیانیه‌ای تاکید کرد: یک میلیون و ۷۰۰ هزار آواره در نوار غزه وجود دارند که با خطر قحطی و ادامه اقدامات متجاوزانه و محدودیت منابع مورد نیاز برای ادامه حیات مواجه هستند و هزاران کودک به دلیل فقدان انواع شیر خشک در شمال نوار غزه در معرض خطرات جدی قرار دارند.

«فیلیپ لازارینی» رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز پیشتر با بیان اینکه تعداد کودکانی که در جریان جنگ در غزه کشته شدند وحشتناک است، گفت: حتی در طول همه جنگ‌هایی که در طی چهار سال گذشته در دنیا رخ داده است این تعداد کودک کشته نشده‌اند.

تجاوز و جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی در حالی در یکصد و شصت و دومین روز جنگ ادامه دارد که وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که از آغاز جنگ علیه ساکنان غزه، تعداد شهدای این منطقه به بیش از ۳۱ هزار نفر رسیده است. ارتش رژیم صهیونیستی با ممانعت از ورود کمک‌های ضروری و بشردوستانه، از حربه‌ای دیگر برای اهداف شوم خود و ادامه نسل کشی علیه ملت فلسطین استفاده می‌کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی: خواهان جنگ با لبنان نیستیم
  • استقبال حکومت سرپرست افغانستان از تمدید مأموریت یوناما
  • آنروا: چندین سال زمان می‌برد تا غزه بار دیگر به جای امنی بدل شود
  • رئیس آنروا: جنگ در غزه جنگ ضد کودکان است
  • آنروا: یک سوم کودکان فلسطینی دچار سوء تغذیه هستند
  • یوناما در ارتقای ثبات در افغانستان فعال باشد
  • استقبال عربستان و قطر از قطعنامه سازمان ملل درخصوص اسلام هراسی
  • چین: قطعنامه شورای امنیت پیشرفت‌های اخیر در افغانستان را منعکس نمی‌کند
  • استقبال امارات از قطعنامه سازمان ملل متحد در خصوص اسلام‌هراسی
  • مأموریت «یوناما» با اولویت‌ به مسائل حقوق بشری در افغانستان تمدید شد