Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه بین‌الملل ــ همایش «نقش مساجد در رفاه جوامع اسلامی» نهم و دهم دی ماه از سوی گروه علوم اسلامی دانشگاه گاریزون لاهور برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی‌اکبر رضایی‌فرد، رئیس خانه فرهنگ ایران در لاهور با طاهر مسعود قاضی، رئیس گروه علوم اسلامی دانشگاه گاریزون به همراه هیئت دانشگاه دیدار و درباره دعوت به کنفرانس در دانشگاه گاریزون و گسترش روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این دیدار که در خانه فرهنگ کشورمان در لاهور برگزار شد، هیئت دانشگاهی از بخش‌های مختلف خانه فرهنگ ایران به‌ ویژه کتابخانه اقبال لاهوری بازدید کردند و امکانات و محتوای آن را بسیار مفید و قابل استفاده خواندند.

طاهر مسعود قاضی در سخنانی، گفت: دانشگاه گاریزون لاهور مرکزی آموزشی و پژوهشی و محیطی مناسب برای کسب دانش است و دانش‌آموختگان این دانشگاه در آینده می‌توانند در حمایت از جامعه و توسعه ملی مشارکت داشته باشند.

رئیس گروه علوم اسلامی دانشگاه گاریزون ادامه داد: گروه علوم اسلامی در سال 2014 میلادی فعالیت‌های خود را آغاز کرد و هشت استاد برجسته اکنون در این بخش تدریس می‌کنند.

وی افزود: در این بخش رشته‌هایی چون علوم قرآن، حدیث، قانون اساسی اسلام و زبان عربی در مقطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد، پیش دکتری و دکتری تدریس می‌شود.

طاهر مسعود قاضی اظهار کرد: گروه علوم اسلامی هر ساله به مناسبت‌های مختلف سمینار و برنامه‌های مختلفی را در دانشگاه برگزار می‌کند و اکنون نیز در تاریخ 30 الی 31 دسامبر 2019 میلادی(9 و 10 دی‌ماه) همایش بین‌المللی دو روزه با عنوان «نقش مساجد در رفاه جوامع اسلامی» را برگزار می‌کند.

وی با دعوت از نماینده فرهنگی کشورمان برای حضور در کنفرانس «نقش مساجد در رفاه جوامع اسلامی» گفت: برای این کنفرانس تعداد زیادی از محققان، مقالات خود را از کشورهایی چون مصر، هند، بنگلادش، پاکستان و اردن ارسال کرده‌اند.

رضایی‌فرد، رییس خانه فرهنگ کشورمان در لاهور نیز گفت: خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور به منظور گسترش و ترویج روابط علمی، فرهنگی و هنری دو کشور دوست و برادر ایران و پاکستان با دانشگاه، دانشکده‌ها و مراکز علمی مختلف ایالت پنجاب روابط بسیار خوب و نزدیکی دارد و برنامه‌های مختلفی را به منظور استحکام این روابط اجرا کرده است.

وی افزود: با مشارکت گروه علوم اسلامی دانشگاه گاریزون کنفرانس بین‌المللی «سید علی هجویری» در این دانشگاه برگزار کردیم که با استقبال بسیار مردم مواجه شد.

رضایی‌فرد آمادگی خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور را برای گسترش روابط علمی و فرهنگی دو جانبه با دانشگاه گاریزون اعلام کرد.

وی در پایان پیشنهاد داد در حاشیه این همایش بین‌المللی، نمایشگاهی از آثار و کتیبه‌های فارسی منقوش بر مساجد جهان به نمایش درآید.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خبرگزاری قرآن لاهور همایش نقش مساجد پاکستان قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۵۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفل انس با قرآن در مصلای الیگودرز برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، امروز سه‌شنبه هم‌زمان با ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و ضیافت الهی و ولادت مظهر جود و کرم و بخشش، امام حسن مجتبی (ع) محفل انس با قرآن کریم در ادامه محافل انس با قرآن کریم که در شهرهای استان لرستان در حال برگزاری است محفل انس با قرآن در مصلای نمازجمعه الیگودرز برگزار شد.

این محفل نیز با حضور حجت‌الاسلام «مهدی سرلک» امام‌جمعه، حجت‌الاسلام «حسین سرلک» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، «ابوذر پیرحیاتی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز و تعدادی از مسئولین، قاریان، مدیران و اعضای مؤسسات قرآنی، همچنین با حضور مردم مؤمن و روزه‌دار برگزار شد.

این محفل معنوی و نورانی که باهدف ایجاد فرصتی جهت بهره‌گیری هرچه بیشتر از گنجینه‌های الهی و نشر فرهنگ قرآنی برگزار شد به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر امام‌جمعه، ستاد نمازجمعه شهرستان و مؤسسات قرآنی الیگودرز و با قرائت قاری ممتاز کشوری «سعید ناصری نسب» و «علی باقری قاری» ممتاز شهرستان این محفل نورانی و معنوی برگزار شد.

کد خبر 6063150

دیگر خبرها

  • رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران: سخنرانی رئیس‌جمهور در مراسم محوری ۱۲ فروردین در حرم امام خمینی (ره) / مراسم گرامیداشت 12 فروردین با محوریت مساجد برگزار می شود
  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین برگزار می‌شود
  • به‌روزرسانی اعتبار دانشگاه‌های ۱۴۷ کشور جهان
  • پویش داستان نویسی بیداری اسلامی در نیمروز برگزار می‌شود
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • ترویج فرهنگ افطاری ساده در پویش خانه دوست کجاست
  • جشن ازدواج آسان ۱۱۴ زوج جوان در بجنورد برگزار شد
  • محفل انس با قرآن در مصلای الیگودرز برگزار شد
  • رونمایی از ترجمه‌ کتاب «داستان‌های منتخب شاهنامه» به اردو
  • فرآیند ثبت نام در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ شروع شد