Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-16@22:10:09 GMT

گوشی میانرده  نوکیا C1 معرفی شد!

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۵۸۰۰

گوشی میانرده  نوکیا C1 معرفی شد!

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، HMD گوشی هایی ارزان قیمت با سیستم عامل Android Go Edition را در بازارهای نوظهور عرضه می کند. نوکیا C1 که قیمتی در حدود 60 دلار دارد و در کنیا برای فروش در دسترس است به لیست این گوشی ها اضافه شده است. در اینجا نگاهی می اندازیم به مشخصات Nokia C1 .

نوکیا C1 - مشخصات و قیمت

نمایشگر IPS و 5.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

45 اینچی C1 رزولوشن 480 960 پیکسل را ارائه می دهد. این یک مزیت است زیرا از نمایشگرهای TFT اغلب در این رنج قیمت استفاده می شود. علاوه بر این ، از شیشه ای محکم برای محافظت از صفحه در برابر خراش استفاده شده است.

این تلفن از یک پردازنده چهار هسته ای بهره می برد که دارای سرعت 1.3 گیگاهرتز است. نام پردازنده افشا نشده است. گوشی همچنین دارای رم 1 گیگابایتی و فضای ذخیره سازی 32 گیگابایتی است. حافظه گوشی با کارت میکرو اس دی تا 64 گیگابایت قابل افزایش است.

در هر دو طرف این دستگاه یک دوربین 5 مگاپیکسلی و فلاش LED وجود دارد. به این ترتیب امکان تصویر برداری در شب با هر دو دوربین وجود دارد. این تلفن دارای شکاف سیم کارت دوگانه است و از LTE پشتیبانی نمی کند.

بنابراین ، این گوشی فقط با سرعت 3G به اینترنت متصل می شود. علاوه بر این ، به دلیل پشتیبانی از (Wi-Fi 4 (802.11n و به لطف نسخه های Go این گوشی ، حتی در اتصالات اینترنتی کند نیز می تواند تجربه خوشایندی به کاربران ارائه دهد.

باتری 2500 میلی آمپر ساعتی از طریق درگاه microUSB شارژ می شود. این دستگاه به جک هدفون 3.5 میلی متری مجهز شده است ولی هدفون داخل جعبه وجود ندارد.

انتهای پیام/

289 / 159 نوکیا گوشی ارزان قیمت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: نوکیا گوشی ارزان قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۵۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۲۸ فروردین) + بررسی و مشخصات iPhone 13

گوشی آیفون ۱۳ در میان پرچمداران اپل مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است. صفحه نمایش با کیفیت بالا و عملکرد باتری عالی موجب شده است این گوشی طرفداران زیادی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پرچمداران اپل هر ساله یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های موجود در بازار هستند و سر و صدای زیادی هم بعد از معرفی به پا می‌کنند. گوشی‌های هوشمند خانواده آیفون ۱۳ در قالب چهار گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس، آیفون ۱۳ پرو، آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی معرفی شدند. بدون شک دو مدل پرو و پرو مکس به عنوان پرچمداران این شرکت از مشخصات فنی قدرتمندتری بهره برده‌اند. اما در این میان آیفون ۱۳ به همراه مدل مینی با قیمتی مقرون‌به‌صرفه‌تر روانه بازار شده‌اند تا امکان خرید برای کاربران بیشتری امکان‌پذیر باشد.

طراحی و کیفیت ساخت گوشی آیفون ۱۳

درست است که همه منتظر تغییرات گسترده‌ای بودند، اما آیفون ۱۳ در بخش طراحی با تغییرات کمی وارد بازار شد که مهم‌ترین این تغییرات در کوچک‌تر شدن ناچ بالای نمایشگر خلاصه می‌شود. آیفون ۱۳ حالا در قاب جلویی ناچی حدود ۲۰ درصد کوچک‌تر از قبل دارد که باعث می‌شود فضای بیشتری در اختیار نمایشگر قرار بگیرد و نسبت نمایشگر به بدنه به عدد ۸۶ درصد برسد. البته که اپل از این فضای باز شده هنوز هیچ استفاده‌ای نکرده و حتی درصد شارژ باتری را نیز به بخش خالی کنار ناچ اضافه نکرده است. کوچک‌تر شدن ناچ باعث می‌شود این سیاهی بالای نمایشگر در هنگام تماشای محتوا کمتر آزار دهنده باشد و تجربه بهتری از نگاه کردن به پنل جلویی آیفون ۱۳ معمولی داشته باشید. البته گفتنی است که این ناچ مقدار خیلی کمی ضخیم‌تر شده و شاید در هنگام مشاهده‌ی ویدئو بخش خیلی کوچکی از آن وارد نمایشگر شود.

قاب پشتی طراحی براقی دارد و تنها مدل‌های پرو از طراحی مات استفاده می‌کنند. برعکس قاب پشتی فریم آلومینیومی کنار دستگاه طراحی ماتی دارد و در سمت راست از دکمه پاور میزبانی می‌کند.

به روی این فریم در سمت چپ دکمه‌های ولوم و دکمه سایلنت مخصوص ایفون‌ها به چشم می‌آید و شلوغ‌ترین بخش یعنی لبه‌ی پایینی نیز میکروفون، اسپیکر و درگاه لایتنینگ را در بر می‌گیرد.

جالب است که اپل در سال ۲۰۲۱ نیز همچنان از درگاه لایتنینگ استفاده می‌کند در حالی که ایپدهای خود اپل در حال حاضر به سراغ درگاه Type C رفته‌اند تا هماهنگی بیشتری با محصولات حال حاضر بازار داشته باشند.

این گوشی مانند آیفون ۱۲ از گواهی IP68 پشتیبانی می‌کند و این یعنی آیفون ۱۳ می‌تواند در عمق ۶ متری آب برای مدت ۳۰ دقیقه دوام بیاورد که این عدد به نوعی بهترین موجود در بین پرچمداران بازار است. از نظر ارگونومی هم البته این گوشی در مقایسه با نسل قبل خود تفاوت‌هایی را به خود دیده است. آیفون ۱۳ حدود ۲۰ گرم سنگین‌تر شده و وزن آن به ۱۷۴ گرم رسیده است. این تغییر وزن هنگام در دست گرفتن گوشی احساس می‌شود و شما متوجه این تفاوت در وزن خواهید شد. ضخامت آیفون جدید نیز از ۷.۴ میلی متر نسل قبل به ۷.۷ میلی متر در نسل جدید رسیده تا اپل بتواند باتری پرظرفیت‌تری برای پرچمدار جدید خود استفاده کند که در بخش باتری به طور مفصل به آن خواهیم پرداخت. آیفون ۱۳ در حالت کلی گوشی خوش دست و واقعاً زیبایی است و متریال به کار رفته در آن به حدی با کیفیت است که به محض در دست گرفتن گوشی متوجه این کیفیت بسیار خوب گوشی خواهید شد، اما نکته‌ی که وجود دارد مانند نسل قبل چون از طراحی کاملاً تخت برای قاب پشتی و لبه‌های کناری استفاده شده است هنگام در دست گرفتن گوشی حس راحتی زیادی وجود ندارد و گوشی به طور کامل در کف دست قرار نمی‌گیرد. البته بعد از کمی به این طراحی عادت خواهید کرد. از نظر رنگ بندی آیفون ۱۲ در شش رنگ بنفش، سفید، آبی، سبز، قرمز و مشکی روانه‌ی بازار شد و حالا در این نسل جدید شاهد رنگ‌های سفید، مشکی، قرمز، آبی و صورتی هستیم. رنگ آبی نیز در مقایسه با آبی آیفون ۱۲ تغییر داشته و روشن‌تر شده است. در نهایت در بخش طراحی با یک آیفون زیبا و بسیار با کیفیت مواجه هستیم که حالا از ناچ کوچک‌تری میزبانی می‌کند و به سبب داشتن باتری بزرگ‌تر مقداری سنگین‌تر و مقداری هم ضخیم‌تر شده است.

صفحه نمایش گوشی آیفون ۱۳

آیفون ۱۳ نمایشگری ۶.۱ اینچی از نوع Super retina XDR OLED با رزولوشن ۲۵۳۲×۱۱۷۰ دارد و تراکم ۴۶۰ پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌کند. این صفحه نمایش از Dolby Vision پشتیبانی کرده و قابلیت HDR10 نیز برای آن در نظر گرفته شده است. همان طور که قطعاً تا کنون متوجه شده‌اید این نمایشگر دقیقاً همان مشخصات آیفون ۱۲ را دارد و کوچک‌ترین تفاوتی بین آن‌ها دیده نمی‌شود. البته روشنایی این نسل به ۸۰۰ نیت افزایش پیدا کرده است در حالی که در نسل قبل این عدد ۶۲۵ نیت بود. این روشنایی باعث می‌شود زیر نور مستقیم خورشید نیز محتوا به همان وضوح معمول به نمایش گذاشته شود و شما با کوچک‌ترین مشکلی در محیط باز مواجه نشوید. طبق چیزی که از ایفون‌ها انتظار داریم این نمایشگر از Wide color gamut و True tone نیز پشتیبانی می‌کند.

کیفیت این صفحه نمایش واقعاً خوب است و شما از نگاه کردن به آن بی نهایت لذت خواهید برد به خصوص که حالا ناچ بالای صفحه نیز کوچک‌تر از قبل شده است و کمتر به چشم شما می‌آید.

بزرگ‌ترین نقطه ضعف این نمایشگر نیز نرخ نوسازی ۶۰ هرتز آن است. اپل این قابلیت را برای نسخه‌های پرو نگه داشته است تا کاربران مجبور شوند مبلغ بیشتری هزینه کنند و به سراغ این گوشی‌ها بروند.

اسپیکر گوشی آیفون ۱۳

آیفون ۱۳ دو اسپیکر در لبه‌ی پایینی دارد و همچنین اسپیکر مکالمه قرار گرفته درون ناچ بالای نمایشگر نیز در نقش اسپیکر در مواقع پخش صدا ظاهر می‌شود. این اسپیکرها از صدای استریو و دالبی اتموس پشتیبانی می‌کنند.

کیفیت صدا، وضوح، بیس، بلندی و فراگیر بودن صدای اسپیکرهای این گوشی واقعاً عالی است و شما از گوش کردن به موسیقی با این گوشی بسیار لذت خواهید برد. این اسپیکرها نت‌های بالا و پایین را به خوبی کنترل می‌کنند و کیفیت بی‌نظیری دارند تا به آیفون ۱۳ در بخش اسپیکر نمره‌ی بسیار خوبی بدهیم.

نرم افزار و رابط کاربری گوشی آیفون ۱۳

یکی از دلایل اصلی که ایفون‌ها همواره گوشی‌های خاصی بوده‌اند و اپل توانسته در زمینه فروش این محصولات تا این حد موفق عمل کند به خاطر سیستم عامل بسیار خوب ایفون‌ها یعنی iOS است. این سیستم عامل بسیار پایدار و بهینه است و از توان پردازشی و گرافیکی سخت افزار به صورت بهینه و کامل استفاده می‌کند، اتفاقی که در گوشی‌های اندرویدی کمتر شاهد آن هستیم و در برخی بخش‌ها نرم افزار نمی‌تواند از تمام توان سخت افزار استفاده کند.

iOS به طور کلی قابلیت شخصی سازی کمی دارد و همچنین قابلیت‌های کاربردی مثل AOD و همچنین Split screen همچنان در آن دیده نمی‌شود، اما در عوض نرم افزارها در این سیستم عامل بسیار بهتر و روان‌تر عمل می‌کنند و شما حس بهتری در هنگام استفاده خواهید داشت.

عملکرد سخت افزار گوشی آیفون ۱۳

اپل با تولید تراشه‌های اختصاصی خود برای ایفون‌ها هیچ حرفی را در این بخش باقی نمی‌گذارد و هر سال به راحتی رقبا را در بخش سخت افزاری شکست می‌دهد. آیفون ۱۳ از تراشه جدید اپل یعنی A15 Bionic استفاده می‌کند.

این تراشه همچنان معماری ۵ نانومتری دارد و از شش هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Avalanche با فرکانس ۳.۲۲ گیگاهرتز و چهار هسته Blizzard استفاده می‌کند و پردازنده گرافیکی چهار هسته‌ای Apple GPU را شامل می‌شود.

قدرت سخت افزاری این گوشی تحسین برانگیز است و هر کاری در سریع‌ترین حالت ممکن انجام می‌شود. فرقی نمی‌کند بخواهید یک بازی سنگین گرافیکی را بازی کنید یا بخواهید یک ویدئوی 4K را ویرایش کنید در هر دو صورت تراشه آیفون ۱۳ این کار را به سادگی برای شما انجام می‌دهد.

عملاً در حال حاضر بازی یا برنامه‌ای وجود ندارد که به نهایت قدرت این تراشه نیاز داشته باشد و شما تا چند سال می‌توانید به روی عملکرد بی نظیر این تراشه برای اجرای همه‌ی برنامه‌ها و بازی‌های موجود به روی بهترین حالت حساب کنید.

بالاخره در این گوشی اپل نسخه پایه‌ای ۶۴ گیگابایتی را حذف کرده و نسخه پایه‌ای این آیفون ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد. شما به نسبت نیاز می‌توانید نسخه ۲۵۶ یا حتی ۵۱۲ گیگابایتی را انتخاب کنید.

باتری گوشی آیفون ۱۳

ظرفیت باتری آیفون ۱۳ در مقایسه با نسل قبل حدود ۱۵ درصد بیشتر شده و حالا به عدد ۳۲۴۰ میلی آمپر ساعت رسیده است. اپل در طول مراسم معرفی این گوشی وعده داد که این محصول می‌تواند ۲.۵ ساعت بیشتر از نسل قبل دوام بیاورد، اما در عمل نه تنها گفته‌ی اپل صحیح است بلکه آیفون ۱۳ در تست‌های بهتر از گفته‌ی اپل عمل می‌کند. این گوشی می‌تواند در وب گردی حدود ۵ ساعت بیشتر از نسل قبل دوام بیاورد و همچنین در پخش ویدئو نیز حدود ۴ ساعت بهتر شده است.

سرعت شارژ شدن آیفون ۱۳ برای یک گوشی پرچمدار واقعاً خوب نیست و در حالی که برخی گوشی‌های اندرویدی میان‌رده شارژ سریع ۶۷ واتی دارند این گوشی همچنان از شارژ سریع ۲۰ واتی استفاده می‌کند. در کل عملکرد آیفون ۱۳ در زمینه شارژ دهی بهتر شده و حالا می‌توانید به روی عملکرد این گوشی بهتر حساب باز کنید و مثلاً در مواقع لزوم مثل مسافرت و با استفاده کم حتی ۲ روز کامل نیز از گوشی بهره ببرید.

قیمت گوشی آیفون ۱۳

iPhone 13 (Not Active)

۱۲۸-۴؛ قیمت از ۳۹,۹۰۰,۰۰۰ تومان

۲۵۶-۴؛ قیمت از ۵۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان

۵۱۲-۴؛ ناموجود

iPhone 13 (Active)

۱۲۸-۴؛ قیمت از ۴۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان

۲۵۶-۴؛ قیمت از ۵۱,۹۹۹,۰۰۰ تومان

۵۱۲-۴؛ قیمت از ۸۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

کد خبر 745030

دیگر خبرها

  • تصاویر HMD Pulse لو رفت؛ موبایلی که باید نوکیا نام می‌گرفت
  • هزینه تعمیرات موبایل در تهران
  • تاریخ معرفی باشگاه های دارای مجوز حرفه ای مشخص شد
  • قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۲۸ فروردین) + بررسی و مشخصات iPhone 13
  • قیمت گوشی امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • برنامه سامسونگ برای سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ لو رفت!
  • برنامه احتمالی سامسونگ برای معرفی محصولات ادامه ۲۰۲۴ و اوایل ۲۰۲۵ لو رفت
  • هارد مینیاتوری که نوکیا سال 2006 در گوشی N91 استفاده کرد (فیلم)
  • قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۲۶ فروردین) + بررسی و مشخصات iPhone 13
  • طراحی گوشی جدید ریلمی فاش شد