Web Analytics Made Easy - Statcounter

روحانی قول داده بود، دولتش اوضاع اقتصادی مردم را بهبود بخشد، به گونه‌ای که دیگر کسی نیاز به یارانه نداشته باشد؛ اما اکنون پش از شش سال به جایی رسیده ایم که نه تنها نیازمندان به یارانه بیشتر شده اند، بلکه دولت باید مبالغی را نیز به عنوان کمک معیشتی در اختیار این افراد قرار دهد.

به گزارش «تابناک»؛ بسیاری دلیل وضعیت اقتصادی حاضر در کشور را عدم مدیریت و حتی سوءمدیریت می‌دانند، اما برخی بر این باورند که تحریم‌های آمریکا باعث شده است تا اقتصاد کشور با چنین چالش‌هایی روبه رو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالکریم حسین‌زاده، نماینده مردم نقده و اشنویه در خصوص اینکه چه روندی باعث خواهد شد، شرایط اقتصادی کشور به نفع مردم تغییر پیدا کند، گفت: دولت می‌تواند از ظرفیت سران قوا ـ که به‌ تازگی نقش آن پررنگ شده ـ به نفع تصمیماتی که می‌گیرد، استفاده کند. از طرفی دولت باید حداکثر بهره را از ظرفیت خوبی که در کشور‌های پیرامون ما وجود دارد، ببرد؛ مثلا سال‌هاست پروژه‌های خوبی در کشور‌های عراق و افغانستان وجود دارد که اگر کمی هشیارانه و منطقی عمل کنیم، می‌توانیم محوریت انجام این پروژه‌ها را به ‌دست بگیریم، چون این روند باعث ارزآوری برای کشور خواهد شد.

وی افزود: اکنون آمریکا در نوک پیکان تحریم‌ها علیه ایران قرار دارد و اروپا هم استفاده یک سویه‌ای از ما می‌برد، ولی ما هنوز نتوانستیم آن همکاری لازم که منجر به بهبود اوضاع اقتصادی کشور شود، با اروپایی‌ها داشته باشیم. از این ‌روی، گویا زمان زیادی از دست داده ایم و نباید بگذاریم این موقعیت‌ها بیش از این از بین بروند.

عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم با کشور‌های پیرامون خود و یا اروپایی‌ها تعامل و همکاری بهتری داشته باشیم، باید جدی دیپلماسی سیاسی، اقتصادی، پارلمانی و قضایی خود را پای کار بیاوریم. بهبود اوضاع اقتصادی کشور که به تبع آن سطح معیشتی مردم را هم بالا ببرد وظیفه یک نهاد و دستگاه خاص نیست، بلکه همه ارکان نظام مسئول و موظفند به این شرایط و اوضاع و احوال کمک کنند.

حسین‌زاده اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های گذشته دیپلماسی ما در منطقه خاورمیانه پویا نبوده و علیرغم ظرفیت‌های بی‌شماری که وجود داشته، حضورمان به لحاظ اقتصادی در این منطقه تاثیرگذار کمرنگ بوده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: هر دفتری که از ایران در کشور‌های دیگر وجود دارد، یک ظرفیت برای فعال کردن تعامل و همکاری با آن کشور است؛ از این ‌روی، ضرورت دارد که دولتمردان ارشد، افرادی را در این دفاتر به‌ کار گمارند که تلاششان برای کشور همراه با خروجی باشد؛ برای نمونه، ایرانی‌های زیادی در اقصی نقاط جهان سرمایه قابل ملاحظه‌ای دارند و از آنجا که دل در گرو کشور خود دارند، حاضرند بخشی از سرمایه خود را وارد ایران کنند که این کار متوجه سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها و دفاتر ایران در خارج از کشور است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار زمانی به ‌معنای واقعی به منصه ظهور می‌رسد که در کشور اعتماد و همدلی باشد. متاسفانه چند سالی است این اعتماد و همدلی خدشه‌دار شده و می‌باید به بازسازی آن کمک کرد. زمانی سیاست خارجی ما به نتایج مثبتی خواهد رسید که سیاست داخلی ما با رضایت حداکثری روبه رو شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم آنفلوانزا شهاب باران پست پلاس طرح ملی مسکن مجید بهرامی بوریس جانسون نماینده سران معیشت انتخابات مجلس یازدهم آنفلوانزا شهاب باران پست پلاس طرح ملی مسکن مجید بهرامی بوریس جانسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۵۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد

فرماندار ملایر گفت: ملایر با ظرفیت بالای خود و دو نشان بین‌المللی و جهانی یک ظرفیت بزرگ برای رونق اقتصاد استان و غرب کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، سلمان اسماعیلی امروز _سه شنبه چهارم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به حوزه میراث فرهنگی و امور گردشگری سبب رونق اقتصادی و تحقق شعار سال مبنی بر مردمی‎سازی امور می‌شود.

وی افزود: ملایر با ظرفیت بالای خود و دو نشان بین‌المللی و جهانی یک ظرفیت بزرگ برای رونق اقتصاد استان و غرب کشور است.

فرماندار ملایر خاطرنشان کرد: در اطلس سرمایه‌گذاری شهرستان یک مرکز تبادلات اقتصادی جهانی طراحی شده است و قلب این مرکز اقتصاد عرضه صنایع‌دستی ملایر خواهد بود که در کنار این اقدام تقویت آنلاین شاپ ها در سکوهای مجازی بسیار پر اهمیت است.

اسماعیلی اضافه کرد: امیدواریم با توجه به عزم شهرداری ملایر و بودجه‌های تزریق شده ملی و استانی در هفته دولت، سال جاری شاهد افتتاح مجموعه مینی‌ورد به صورت رسمی باشیم.

معصوم علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان در این دیدار با اشاره به اینکه در شهرستان ملایر با تدبیر فرماندار پرتلاش و حمایت‌های شهردار شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی هستیم، تصریح کرد: شهرستان ملایر نگین درخشان حوزه گردشگری و صنایع دستی در استان است.

وی اضافه کرد: تلاش داریم ضمن حفاظت و مرمت آثار تاریخی، محوطه تاریخی نوشیجان را در فهرست موقت یونسکو ثبت کنیم تا شاهد حفاظت شایسته‌تری از این بنای به یادگار مانده از عصر مادها داشته باشیم.

کد خبر 747110

دیگر خبرها

  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • رئیسی مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرد
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • دیگر کسی این دولت را گردن نمی‌گیرد ، حتی مسعودهای ده‌نمکی‌ (فیلم)
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • بر باد رفته؛ ۷ ستونی که از اسرائیل فروریخت | تل‌آویو دیگر قادر به مدیریت اوضاع نیست
  • گامی برای توسعه روابط پرمنفعت تهران و اسلام آباد