Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: هیچ واحد تولیدی در مازندران نباید تعطیل شود و از سیستم بانکی انتظار داریم تا در اجرای قانون نهایت مساعدت را داشته باشد. ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، حجت الاسلام محمدصادق اکبری عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه دادستان جدید آمل با بیان اینکه آمل با داشتن مفاخر و مشاهیر بزرگ و مطرح بر کسی پوشیده نیست اظهار داشت: این شهرستان برگ زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی است که نامش برای همیشه در وصیت نامه بنیانگذار انقلاب اسلامی جای گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دادستان وظایف مهمی دارد که به آن مدعی‌العموم گفته می‌شود، افزود: وی از طرف مردم مسئولیت دارد تا چنانچه در جامعه مورد تضعیف قرار گرفت می‌تواند با عنوان مدعی‌العموم ورود کند.

اکبری با بیان اینکه مردم جامعه آزادی‌های مشروع بهره‌مند هستند در غیر این صورت دادستان با طرح شکایت و اعلام جرم آنها را سر جای خود می‌نشاند و مردم را به آن آزادی‌ها بهرهمند می‌کند، تصریح کرد: کسانی که نظم و قانون را به مخاطره بیاندازد دادستان بدون شکایات ورود می‌یابد زیرا این امر را ضروری می‌داند تا به ایجاد نظم  بپردازد.

وی ادامه داد: دادستان در بخش‌های دیگر چون امور ایتام و صغیران وظیفه دارد دخالت کند تا از طریق ذم امین به این امور بپردازد.

تولیدکنندگان سیمان پولی برای خرید مازوت با نرخ آزاد ندارندآغاز ضبط تولیدات قرآنی برای پخش از رسانه ملییک کارگاه تولید مشروبات الکلی در قشم منهدم شد

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه دادستان در بخش‌های مختلف وظیفه دارد ورود یافته و عمل کند، افزود: دادستان به عنوان فرد تعقیب در دو جنبه عمومی و خصوصی جهت حفاظت از حقوق شهروندی ورود یابد تا آرامش و امنیت در شهر حاکم شود.

وی با اعلام اینکه همه کارکنان دستگاه قضایی موظف هستند تمام مراجعان و کسانی که تحت هر عنوانی به دادستان مراجعه کنند در جای حقوق شهروندی مدنظر قرار داده و موظف به رفتار کریمانه و مهربانانه هستند، گفت: تکریم مراجعان هم وظیفه دادستان و هم ریاست دادگستری و قضات تا دیوان عالی کشور است تا به امور مردم رسیدگی شود. 

اکبری ادامه داد: اکنون در کشور درصد بسیار بالایی در امر سلامت قضات وجود دارد و ممکن است تعداد کمی در این حوزه تخلف وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه در این استان پنج جرم توهین، تهدید، افترا، ضرب و جرح را می توان با پیشگیری به کاهش جرم رساند، افزود: باید به این جرم‌ها توجه شده و به آثار آن وقوف داشته تا پیشگیری صورت گیرد.

اکبری با بیان اینکه آمل یک شهر صنعتی است که عمده صنایع ارزشمند استان در این شهرستان است، گفت: وظیفه ما در اجرای بیانات مقام معظم رهبری حمایت از این صنایع، تولیدکنندگان و صاحبان صنعت نهایت است و به جلسه نباید اکتفا کرد بلکه رسیدگی میدانی و از نزدیک صورت گیرد تا مشکلی هست رفع شود.

وی عنوان کرد: هیچ واحد تولیدی در این استان و شهرستان نباید تعطیل شود و از سیستم بانکی انتظار داریم تا در اجرای قانون نهایت مساعدت را داشته باشد اما بانک ها حرف خود را می زند.

اکبری با تاکید براینکه در زمان تحریم هستیم که ظالمانه است باید از این موقعیت استفاده کنیم و دست تولیدکنندگان را بگیریم و به عنوان سیاست قرار دهیم، اظهار داشت: قانون اساسی به صراحت بر استقلال دستگاه قضا و قاضی تسلط دارد ولی به این معنی جزیره ای و عدم تعاملی نباشد بلکه با تعامل و همکاری می توان به اجرای وظایف قضایی پرداخت.

امام جمعه آمل در این مراسم با بیان اینکه امنیت مهم‌ترین موضوع در این کشور است که به برکت سربازان گمنام اکنون این امنیت وجود دارد، بیان کرد: همیشه برای یک دستگاه قضا می توان از امیرالمومنین الگو قرار داد که اهل ایمان، تقوا و خداترسی بودند.

حجت الاسلام سیدجلیل مرتضوی با اشاره به اینکه دستگاه قضا ما باید از عدالت و امانتداری برخوردار باشد تا از هیچ چیز نترسد، گفت: کلید خوشبختی جامعه بر سرکار بودن افراد متدین و خداترس و دارای خوف و خشیعه الهی است.

وی افزود: برای گام برداشتن این راه داشتن قاضی مومن، خداترس و دیندار توام با محبت و سعه صدر داشتن و صابر بودن به عنوان نشانه یک قضات است.

مرتضوی با اعلام اینکه مردم آمل دارای شناسنامه بسیار خوبی هستند که در تاریخ انقلاب قرار گرفت، عنوان کرد: این شهر با حماسه اسلامی شش بهمن و با نثار 41 نفر انقلاب اسلامی را حفظ کرده است؛ همچنین دارای علمای بزرگ و شناخته شده ای است که در جهان تشیع از آنها الگوبرداری می شود.

رئیس دادگستری آمل نیز در این مراسم با بیان اینکه در سال 97 متوسط ورودی پرونده شعب دادگستری این شهرستان از 600 به 400 رسیده است، بیان کرد: امسال نیز کاهش موجودی حدود 25 درصد رسیده است که این کاهش موجودی خوب بوده است.

امرالله حضرتی با اشاره به اینکه همچنین در امر زمان رسیدگی با کاهش آن داشتیم، تصریح کرد: در بخش ابلاغ ها و ثبت ثنا 94 درصد داشتیم و جزو سه حوزه قضایی استان به لحاظ اوراق قرار گرفتیم.

در این مراسم محمد کریمی طی حکمی از سوی رئیس قوه قضاییه به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب شهرستان آمل معرفی و منصوب شد.

انتهای پیام/ 684/ح

R41358/P/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۵۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح روز سه شنبه یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی شکوهیه قم طعمه حریق شد که با حضور به موقع عوامل آتش نشانی این حریق مهار شد.

۵ واحد خودرویی با ۱۹ آتش نشان از شهر قم و ۵ واحد با ۲۰ نفر از آتش نشانان مستقر در شهرک در عملیات اطفا حریق مشارکت داشتند و مانع از تسری و گسترش حریق به دیگر واحدهای تولیدی شدند.

عملیات اطفا حریق در این واحد تولیدی به صورت کامل انجام پذیرفته و عوامل آتش نشانی در حل لکه گیری هستند.

علت حادثه و میزان خسارت وارده این حریق اعلام نشده است.

این حادثه هیچ مصدومی نه از کارگران این واحد صنعتی و نه از عوامل آتش نشانی به دنبال نداشته است.

کد خبر 6086069

دیگر خبرها

  • دادستان کل کشور: مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود
  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • ملاقات مردمی رییس کل دادگستری مازندران
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم
  • بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی کارکنان دادگستری قم
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد
  • بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از واحد تولیدی کنسانتره در ارومیه