Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@07:45:59 GMT

هواشناسی نسب به بارش سنگین در بوشهر هشدار داد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۶۲۵۰

هواشناسی نسب به بارش سنگین در بوشهر هشدار داد

پیام مساعدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با فعالیت این سامانه همچنین نسبت به رعد و برق، وزش باد بسیار شدید و گاهی طوفان (بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت)، افزایش ارتفاع موج به بیش از سه متر و بارش تگرگ در مناطق مستعد هشدار داده می‎شود.

وی بیان کرد: این سامانه دراستان و خلیج فارس به‌ویژه مناطق جنوبی و مرکزی خلیج فارس و نیمه جنوبی استان ( دیر، کنگان، عسلویه ، منطقه ویژه پارس جنوبی، جم، دشتی و بخش‌هایی از دشتستان، بوشهر و تنگستان) با تمرکز بیشتری فعالیت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مساعدی ادامه داد: با فعالیت این سامانه نسبت به آبگرفتگی شدید معابر عمومی و اختلال در ترددهای شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی، جاری شدن سیلاب در مناطق جنوبی و دشت‌های استان، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها در محورهای جنوبی و همچنین محورهای ارتباطی استان هشدار داده می‌شود.

برچسب‌ها بوشهر خلیج فارس اداره کل هواشناسی استان بوشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر خلیج فارس بوشهر خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۶۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار قرمز برای این استان

به گزارش خبرآنلاین، کارشناس هواشناسی از صدور هشدار قرمز هواشناسی برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان برای امروز خبر داد.

ایلنا در خبری نوشت: «معصومه احمدی» کارشناس هواشناسی درباره صدور هشدار قرمز برای استان سیستان و بلوچستان گفت: سامانه بارشی بسیار فعال و گسترده‌ای طی یک الی دو روز گذشته، نیمه جنوبی کشور را به صورت کامل در بر گرفته است.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی، بارش‌های شدیدی را در این مناطق موجب شده است. از همین رو ما دومین هشدار سطح قرمز را در سال ۱۴۰۳ در سازمان هواشناسی کشور برای نیمه جنوبی استان سیستان و بلوچستان صادر کرده‌ایم.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: برای امروز کماکان شدت بارش‌ها در نیمه جنوبی کشور ادامه دارد. درخصوص این بارش‌ها در سه سطح هشدار زرد، نارنجی و قرمز صادر شده است.

وی تاکید کرد: سطح قرمز هشدار برای نیمه جنوبی استان سیستان و بلوچستان صادر شده است، برای اواخر وقت امشب و کماکان تا فردا این شدت بارش‌ها به صورت رگبار رعد و برق، وزش باد بسیار شدید خواهد بود و طغیان رودخانه‌ها، جاری شدن سیلاب و روان‌آب و احتمال تخریب گسترده در این مناطق وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه از چند روز قبل این هشدارها صادر شده بود، انشاءالله این مناطق در آمادگی کامل هستند و کمترین خسارت را خواهیم داشت.

احمدی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی گفت: این هشدار نیز برای نیمه جنوبی کشور است در استان‌هایی مانند یزد، کرمان و مناطقی از شرق استان هرمزگان، کرمان و در مناطق گسترده‌ای از استان سیستان و بلوچستان شدت بارش‌ها در سطح هشدار نارنجی برای امروز است.

این کارشناس هواشناسی درباره هشدار سطح زرد گفت: در خیلی از مناطق جنوبی این هشدار صادر شده است. این سامانه بارشی به طور کامل در نیمه جنوبی کشور فعال است و به ویژه شدت بارش در جنوب شرق و جنوب شرق کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: از فردا به تدریج این سامانه بارشی نیمه شرقی و جنوب شرقی کشور را ترک خواهد کرد. اما باز هم در این مناطق بارش در این مناطق با شدت کمتر ادامه خواهد شد.

احمدی خاطرنشان کرد: هشدار قرمز برای این مناطق امروز صادر شده است و از فردا از شدت بارش‌ها کاسته خواهد شد.

وی ادامه داد: با عبور این سامانه بارشی در پایان هفته تا حدی در نیمه جنوبی کشور آرامش برقرار می‌شود. در بخش‌های شمال و شمال غرب ورود سامانه بارشی خیلی ضعیف‌تر از نیمه جنوبی کشور خواهد بود.

۲۳۳۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896269

دیگر خبرها

  • صدور هشدار قرمز برای این استان
  • هشدار قرمز؛ تداوم بارش‌های سنگین در ۵ استان
  • بارش ۴۶ میلیمتری باران در لارستان
  • سامانه بارشی در راه خراسان جنوبی
  • جم و دیر؛ رکورد دار بارش‌های جوی
  • خلیج فارس مواج و متلاطم است
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در اصفهان/ بارش‌ها در راهند
  • جزییات هشدار سطح قرمز هواشناسی برای استان کرمان/بارش باران‌های سیل آسا
  • هشدار سطح قرمز هواشناسی بوشهر برای بارش باران
  • هشدار قرمز هواشناسی:بارش شدید باران در نیمه جنوبی فارس