Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن خیرخواه روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان دماوند که با موضوعات بهداشت در مدارس با حضور اعضای شورا در سالن اجتماعات این نهاد آموزشی برگزار شد، با بیان اینکه مدارس نقش مهمی در تقویت بخش آموزش ایفا می کنند، اظهار داشت: یکی از ارکان مهم بخش بهداشت و درمان به ویژه در بین کودکان، آموزش است چرا که عمده ای از مشکلات را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این نهاد حدود ۳۰ هزار دانش آموز دماوندی در ۱۷۲ مدرسه را تحت پوشش بهداشت و آموزش قرار می دهد که با توجه به جمعیت ۲۵هزار و ۲۶۱ نفر جوان دماوندی، هدف ما تغییر، حفظ و ارتقا سطح سلامت گروه سنی ۵ تا ۲۹ سال است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه صددرصد نوآموزان شهرستان مورد معاینه پزشکی قرار گرفته و مراقبت‌های بهداشتی دانش‌آموزان پایه‌های چهارم، هفتم و دهم نیز انجام و نتایج در سامانه کشوری سیب ثبت شد است، بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون معاینات ارزیابی مقدماتی و پزشکی برای ۸۲۹۲ نفر اجرایی شد.

خیرخواه با تاکید براینکه صددرصد واکسیناسیون توام برای دانش‌آموزان پایه دهم شهرستان دماوند انجام شده است، افزود: از ابتدای سال تاکنون وارنیش فلوراید تراپی دندان‌ها برای ۱۲ هزار و ۱۶۳ دانش‌آموز انجام شده و مجموعاً ۱۸ هزار نفر جامعه هدف این طرح هستند که تا پایان سال تکمیل می‌شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: ترویج سلامت در مدارس و افزایش مشارکت دانش آموزان، اولیه، مربیان و کارکنان در زمینه ارتقای سلامت از دیگر اقدامات این نهاد است.

وی در ادامه با اشاره به شیوع آنفلوانزا نیز گفت: برای افراد پرخطر و بیماران خاص واکسیناسیون آنفلوآنزا انجام شده و اقدامات لازم در سطح مدارس در کارگروه آموزش و پرورش مطرح شده است؛ هفت هزار و ۲۸۵ دانش آموز در ۷۶ مدرسه توسط مراقبین سلامت تحت آموزش قرار گرفتند.

مهم ترین تهدید نسل جوان جامعه، آسیب های اجتماعی است

شاهرخ جهانشاهی، معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند نیز اظهار داشت: مدیران مدارس در پیشگیری از آنفلوآنزا همکاری کنند و دانش آموزی که دچار این بیماری شده اند سریعا باید به مرکز درمانی منتقل و نکات بهداشتی رعایت شود.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ هزار دانش آموز در شهرستان دماوند مشغول به تحصیل هستند، افزود: مهمترین موضوع تهدید کننده برای آنان، آسیب‌های اجتماعی است زیرا دشمنان به دنبال گسترش این مهم در جامعه اسلامی هستند که می توان به شیوع مواد مخدر در بین قشر دانش آموز و جوان اشاره کرد.

این مقام مسئول گفت: در شهرستان دماوند علاوه بر دانش آموزان بومی، اتباع بیگانه به ویژه اتباع افغانی نیز مشغول به تحصیل هستند و در برخی از مدارس آمار بالایی را به خود اختصاص داده اند.

جهانشاهی ادامه داد: برخی از مسائل بهداشتی از طریق اتباع منتقل می‌شود و شبکه بهداشت و درمان، این افراد را نیز تحت درمان قرار داده که عمدتا رایگان است و اگر اتباع درمان نشوند، بیماری‌ها به هموطنان نیز سرایت می‌کند.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند در ادامه گفت: علاوه بر سلامت جسم، بهداشت روان نیز مهم است؛ عوامل محیطی، ارثی، فردی و رفتاری در سلامت روان دانش آموزان تاثیرگذار است، بنابراین باید مهارتهای زندگی را به آنان آموخت.

وی افزود: حداقل ۱۰ درصد از دانش آموزان در شرایط مشکلات روحی روانی قرار می‌گیرند که باید به سلامت از این مراحل عبور کنند که این مهم مستلزم تدابیر و برنامه ریزی مدون است.

جهانشاهی در خصوص انتخابات پیشرو نیز ادامه داد: درحال حاضر بررسی صلاحیت ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس در دست اقدام است، که آموزش و پرورش می‌تواند در مشارکت مردم نقش بسزایی داشته باشد.

وی بیان کرد: تبلیغات کاندیداها در مدارس را باید ممنوع کرد، اما باید از ظرفیت‌ها برای ترغیب و تشویق دانش آموزان و اولیا جهت مشارکت در تعیین سرنوشت کشور، بهره مند شد.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حوزه بهداشت و درمان شهرستان درخصوص اقدامات صورت گرفته، اظهار داشت: ما در دولت جمهوری اسلامی و نظام اسلامی زندگی می کنیم که لازم است اقدامات مطلوب و مورد توجه را تقدیر کرد و از سوی دیگر در صورت نیاز انتقاد نیز صورت گیرد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش علاوه بر اینکه موظف است به دانش آموزان، آموزش دهد، برای آموزش والدین آنان نیز کوشا باشد چراکه تاثیرگذاری بیشتری دارد.

این مقام مسئول همچنین به در پیش بودن انتخابات اشاره کرد و گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آبروی نظام است و مشروعیت نظام را تقویت می‌کند که از مردم می خواهیم با مشارکت خود، فرد اصلح را معرفی کنند.

مهرداد پورفتحی، رئیس آموزش و پرورش دماوند نیز در این نشست به ایرنا گفت: یکی از موضوعات مورد توجه در خصوص انتخابات، جلوگیری از هرگونه تبلیغات توسط کاندیداها در فضاهای آموزشی و مدارس است که باید مدیران نیز هوشیار باشند.

وی همچنین از برگزاری همایش رای اولی ها قبل از برگزاری انتخابات اشاره کرد و افزود: دانش آموزان امروز، آینده سازان فردای کشور هستند و باید با مشارکت و حضور موثر خود در عرصه های بهداشتی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... مشارکت موثر داشته و نقش ایفا کنند.

پورفتحی همچنین با توجه به آغاز فصل سرما و بارش برف نیز از دانش آموزان و اولیا خواست تا مشارکت بیشتری در خصوص عبور و مرور دانش آموزان در شرایط برفی داشته باشند.

برچسب‌ها مشارکت انتخاباتی شهرستان دماوند آنفلوآنزا دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشارکت انتخاباتی شهرستان دماوند آنفلوآنزا دانش آموزان مشارکت انتخاباتی شهرستان دماوند آنفلوآنزا دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۶۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی حسینی اظهار کرد: مهارت‌آموزی یکی از رویکردهای اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و طی تفاهم‌نامه کشوری، طرح ملی ماهر فی‌مابین جمعیت هلال احمر کشور و وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری منعقد شده است.

وی بیان کرد: برنامه‌های مختلف مشارکتی در راستای اجرای این طرح برای توسعه آموزش مهارت‌های هنری، ورزشی و اجتماعی دانش‌آموزان تدوین شده است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی گفت: دانش‌آموزان با شرکت در این طرح، حداقل یک مهارت آموزشی را فرا می‌گیرند اما سرفصل‌های آموزشی در مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در هر مقطع تحصیلی متفاوت است و متناسب با سن دانش آموزان ارائه می‌شود.

حسینی اظهار کرد: طرح ماهر مختص دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی (چهارم، پنجم و ششم) است که با همکاری معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر در قالب آموزش مهارت‌های تخصصی، سطح آمادگی و تاب‌آوری دانش‌آموزان در مواجهه با حوادث طبیعی و غیرطبیعی افزایش می‌یابد.

وی افزود: در این دوره آموزشی ۲ ساعته، دانش آموزان و والدین آنها با سرفصل‌های آموزشی طرح ماهر مانند حفظ خونسردی در حوادث، شماره تلفن‌های اضطراری، نقاط امن و نحوه پناه‌گیری و خروج از نقاط امن آشنا می‌شوند.

مرحله اول اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی تا پایان اردیبهشت ماه امسال اجرا و پس از آن در سال تحصیلی جدید از سر گرفته می‌شود.

کد خبر 6080017

دیگر خبرها

  • بیش از ۹۰ درصد کردستانی‌ها پایبند به حجاب هستند
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی
  • دانش آموزان ۱۱ شهرستان فارس، امروز غیر حضوری آموزش می‌بینند