Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-29@14:12:01 GMT

سوئیس هم دور ارزهای دیجیتالی خط کشید

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۶۴۶۵

سوئیس هم دور ارزهای دیجیتالی خط کشید

آفتاب‌‌نیوز :

پس از آن که مجلس سوئیس از دولت این کشور خواست تا جنبه های عرضه ارز دیجیتالی این کشور موسوم به "فرانک الکترونیکی" را بررسی کند، دولت در بیانیه ای اعلام کرد که در مقطع کنونی زیان انجام چنین کاری از منافع آن بیشتر است و فرانک الکترونیکی می تواند ثبات نظام مالی را بر هم زند. به گفته دولت سوئیس، در حال حاضر دسترسی به یک ارز دیجیتالی جهانی برای سوئیس منفعت خاصی نخواهد داشت و تنها موجب افزایش ریسک های مالی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایده ارز دیجیتالی بانک مرکزی که اکنون توسط کشورهایی نظیر چین و کانادا دنبال می‌شود، امکان استفاده از یک ارز دیجیتالی به عنوان واحد پول ملی را برای عموم مردم فراهم می کند. این ارزها قرار است به عنوان مکمل به سایر ابزارهای پرداختی نظیر وجه نقد و کارت های اعتباری ملحق شوند. کریستین لاگارد، رئیس جدید بانک مرکزی اروپا پیش تر گفته بود کشورهای عضو منطقه یورو باید پیشتاز عرصه ارزهای دیجیتالی در جهان باشند.

موافقان ایده استفاده از ارزهای دیجیتالی ملی معتقدند چنین کاری باعث افزایش کارایی پرداخت، اعمال بهتر نظارت مالی، جلوگیری از فرار مالیاتی و پولشویی خواهد شد اما مخالفان می‌گویند تا زمان فراهم نشدن بستر نظارتی مناسب نباید چنین ارزهایی وارد چرخه پولی شوند.

دولت سوئیس در بیانیه خود اعلام کرده است که معرفی یک ارز دیجیتالی با امکان استفاده محدود توسط نهادهای مالی را استراتژی معقول تری از عرضه یک ارز عمومی می داند.

پیش از سوئیس، مقامات آمریکایی نیز اعلام کرده بودند فعلا برنامه ای برای عرضه ارزهای دیجیتالی ندارند. جروم پاول، مدیر بانک مرکزی آمریکا با اذعان به سخت بودن مسیر انطباق فعالیت‌های ارزهای دیجیتالی با نظام مالی و بانکی فعلی اعلام کرده بود این کشور فعلا قصد ندارد در آینده‌ای نزدیک نسبت به راه‌اندازی ارزهای دیجیتالی اقدام کند. جروم پاول گفته که از نظر وی نظام پرداخت در آمریکا بسیار رقابت‌پذیر و نوآور است و با توجه به فراهم بودن انتخاب‌های گسترده روش‌های پرداختی در پیش روی مشتریان، راه‌اندازی یک ارز دیجیتالی در مقطع فعلی یک نیاز فوری نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ارز دیجیتال سوئیس پول مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۶۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات اوکراین|امکان گفتگو با روسیه در نشست صلح سوئیس

عدم تمایل برخی کشورها به شرکت در اجلاس اوکراین، گلایه زلنسکی از توجه جامعه جهانی به غزه به‌جای اوکراین، خالی شدن انبارهای سلاح کانادا، درخواست از آمریکا برای رفع نیازهای ارتش اوکراین و ارسال پاتریوت و گلوله توپ، از مهمترین رویدادهای جنگ هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،  دیمیتری کوله‌با، وزیر امور خارجه اوکراین، در آستانه سفر خود به دهلی نو، در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی هندی بعید ندانست که گفتگو با روسیه ممکن است در چارچوب دومین یا سومین نشست صلح در سوئیس انجام شود.

برنامه او بدین ترتیب است که کشورهایی را که "به اصول مشترکی پایبند هستند" جمع کرده و از آنها بخواهد از "منوی" که مایلند روی آن کار شود، یک مورد را انتخاب کنند. سپس، کشورها «گروه‌هایی را تشکیل می‌دهند و در مورد اینکه چگونه می‌خواهند برای رسیدن به اهداف این نقاط اقدام کنند، توافق خواهند کرد».

کوله‌با افزود: بین اجلاس دوم و سوم، ارتباط با روسیه بر اساس ضوابطی که توسط شرکت کنندگان تصویب شده، ممکن است برقرار شود.

علاوه بر این، کوله‌با یادآور شد که کی‌یف به هند برای برقراری «صلح عادلانه و پایدار» در اوکراین نیاز دارد، به ویژه، کی‌یف مایل است که دهلی نو  در اجلاس سران در سوئیس شرکت کند.

پیش از این گزارش شده بود که ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، در جریان سفر به سوئیس، از برن خواسته تا کنفرانس صلح در سطح عالی را سازماندهی کند. ویولا آمهرد، رئیس کنفدراسیون سوئیس، پس از دیدار با زلنسکی نگرش مثبت خود به این درخواست را اعلام کرد. پس از آن یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت که برخی از کشورهای جنوب جهان بر اهمیت توجه به درخواست‌های روسیه تاکید کرده و خواستار شرکت این کشور در مذاکرات صلح هستند.

در اواسط مارس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که مسکو از شرکت در کنفرانس صلح اوکراین در سوئیس خودداری می‌کند، حتی اگر نمایندگان این کشور دعوت شوند. او توضیح داد که شرکت روسیه در چنین نشست‌هایی بی معناست، زیرا به اصطلاح فرمول صلح ولادیمیر زلنسکی در این رویداد لابی خواهد شد.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به هفتصد و شصت و پنجمین روز جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

زلنسکی: برخی کشورها به خاطر روسیه نمی‌خواهند به نشست سوئیس بیایند

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین شب گذشته در گفتگو با شبکه خبری "سی.بی.اس" (CBS) اعتراف کرد که رهبران برخی کشورها مایل نیستند در نشست سران اوکراین در سوئیس شرکت کنند.به گفته وی، کی‌یف در حال حاضر انتظار دارد شرکای خارجی برای شرکت در این اجلاس موافقت کنند، اما "این کار بسیار دشوار است."

زلنسکی افزود: "اکثریت کشورها طرف ما هستند، اما برخی هنوز  در روابط خود با روسیه تعادل برقرار می‌کنند، زیرا پول می‌گیرند و با آنها قرارداد دارند."

 سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت می‌تواند از صنعت اوکراین محافظت کند!

ولادیمیر زلنسکی گفت اوکراین باید حداقل پنج تا هفت سامانه موشکی ضد هوایی پاتریوت از ایالات متحده دریافت کند. رئیس جمهور اوکراین ابراز عقیده کرد: «این تعداد سامانه پاتریوت قادر خواهد بود از عرصه‌های صنعتی اوکراین در برابر حملات هوایی روسیه محافظت کند».

به گفته زلنسکی، آنچه در منطقه درگیری بیشتر مورد نیاز است، سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت آمریکایی و توپخانه بیشتر است. او همچنین اعتراف کرد که در صورت عدم دریافت کمک آمریکا، کی‌یف در این درگیری شکست خواهد خورد. او با اشاره به اینکه «برای ارتش اوکراین تقریباً هیچ توپخانه‌ای باقی نمانده است»،  افزود که باید ماهیت کمک‌های مالی و نظامی به اوکراین با جزئیات بیشتری در نظر گرفته شود.

رئیس جمهور اوکراین یادآور شد که پول اختصاص داده شده توسط کنگره و کاخ سفید در بیشتر موارد به میزان کامل به این کشور نمی رسد و 80 درصد از این پول در ایالات متحده باقی می‌ماند. زلنسکی افزود: مهمات به ما می رسد، اما تولید آن در آمریکا است و دهها میلیارد دریافتی نیز در ایالات متحده باقی می‌ ماند. بله، این حمایت عالی است،ولی ما نیاز به توجه بیشتری داریم.

زلنسکی اعتراف کرد که جنگ رژیم اسرائیل در غزه، توجه جامعه جهانی را از موضوع اوکراین منحرف کرده است. وی شکایت کرد که حمایت آمریکا نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

عدم آمادگی ارتش اوکراین برای دفاع در صورت حمله گسترده نیروهای مسلح روسیه

رئیس جمهور اوکراین اعتراف کرد که نیروهای مسلح اوکراین آمادگی دفاع از خود را در صورت حمله بزرگی از طرف نیروهای روسیه ندارند. به گفته او، ارتش اوکراین انتظار دارد طرف روسی در اواخر ماه مه یا ژوئن حمله کند.

زلنسکی همچنین یادآور شد که نیروهای روسی «تعداد بی‌پایانی موشک و گلوله» در اختیار دارند، در حالی که برای اوکراین «تقریباً هیچ توپخانه‌ای باقی نمانده است». وی گفت: «مبارزه با دشمنی که گلوله توپخانه‌اش می‌تواند به فاصله بیش از 20 کیلومتر شلیک شود، بسیار دشوار است».

زلنسکی در عین حال از عدم تامین مالی نیروهای مسلح اوکراین از سوی ایالات متحده ابراز نگرانی کرد و یادآور شد که "ده‌ها میلیارد دلار در ایالات متحده باقی مانده است."

وزارت دفاع کانادا: کمک به اوکراین «انبارهای ما را خالی کرده است» 

بیل بلر، وزیر دفاع کانادا در مصاحبه با روزنامه "گلوب اند میل" در پاسخ به سوالی در مورد کمک نظامی بیشتر به کی‌یف، یادآور شد که کانادا با ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین، تقریباً انبارهای خود را خالی کرده است.

وزیر دفاع یادآور شد که کانادا دیگر گلوله‌های توپخانه یا موشک‌های ضدهوایی برای ارائه به اوکراین ندارد. با این حال، به گفته او، چندی پیش او با همتای اوکراینی خود توافق کرد که کانادا هواپیماهای بدون سرنشین را مستقیماً از شرکت‌های تولیدی خریداری کند و سپس آنها را به ارتش نیروهای مسلح اوکراین منتقل کند.

بلر همچنین اعتراف کرد که بوروکراسی کانادا مانع حمایت قاطع اتاوا از کی‌یف می‌شود. به نظر او، بازسازی صنایع دفاعی کانادا ممکن است حداقل دو تا دو سال و نیم طول بکشد.

این روزنامه کانادایی به نقل از یک مقام آگاه نظامی گزارش داد که با وجود "خالی شدن انبارها"، ژنرال‌های ارتش آماده ادامه کمک به کی‌یف هستند، هرچند آنها این نگرانی را دارند که اگر تجهیزات حیاتی به نیروهای مسلح اوکراین منتقل شود، ذخایر این کشور هرگز دوباره پر نخواهد شود.

آسیب 17 ساختمان مسکونی در شهر بلگوراد در نتیجه حملات اوکراین

ویچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه بلگوراد روسیه صبح امروز، جمعه گزارش داد که در نتیجه حملات گسترده نیروهای اوکراینی به شهر بلگوراد، پنجره‌های 37 آپارتمان در 17 ساختمان مسکونی چند طبقه شکسته شد و خساراتی به نمای بیرونی آنها وارد شده است.

به گفته وی، در طول شب و روز گذشته سامانه پدافند هوایی روسیه در آسمان بلگوراد و کل منطقه بلگورود فعال بود و 15 هدف هوایی در نزدیکی شهر سرنگون شد. گلادکوف افزود که این حملات تلفات جانی نداشته است.

روز گذشته نیز فرماندار گزارش داد که سیستم پدافند هوایی دو هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی را در حومه بلگوراد سرنگون کرد که در نتیجه سقوط قطعات آنها یک انبار دچار آتش سوزی شد.

ستاد کل ارتش روسیه: سربازان ورودی بهار به منطقه جنگی اعزام نخواهند شد

ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد که سربازان وظیفه اجباری نوبت بهاره به منطقه درگیری نظامی در اوکراین اعزام نخواهند شد.

سرهنگ یوگنی بوردینسکی، رئیس بخش اصلی سازمانی و بسیج ستاد کل ارتش گفت: «کسانی که در جریان فراخوان بهاری که از اول ماه آوریل تا 15 جولای انجام می شود به خدمت سربازی اجباری می آیند، در عملیات نظامی ویژه شرکت نخواهند کرد.»

این مقام نظامی افزود: «فراخوان خدمت سربازی اجباری همچون سالهای گذشته و بر اساس قوانین سابق به اجرا گذاشته می‌شود و  این رویداد به هیچ وجه با روند عملیات نظامی ویژه مرتبط نیست و سربازان جدید به منطقه جنگی اعزام نخواهند شد.»

سرباز گیری اجباری بهاره سال گذشته در تاریخ 15 جولای 2023 به پایان رسید. وزارت دفاع گزارش داد که 147 هزار نفر به نیروهای مسلح روسیه و سایر تشکل‌های نظامی فراخوانده و خدمت اجباری خود را آغاز کردند.

وزارت دفاع اوکراین افتتاح دومین مرکز استخدام ارتش را به تقاضای بالا ربط داد

وزارت دفاع اوکراین دومین مرکز جذب نیرو برای نیروهای مسلح اوکراین را در منطقه دنپروپتروفسک افتتاح کرد. در پیام منتشره در این باره ادعا شده که افتتاح دومین مرکز جذب نیرو در طی دو هفته به دلیل تقاضای زیاد مردم صورت گرفت.

پیش از این گزارش شده بود که کمبود نیرو در صفوف نیروهای مسلح اوکراین برای ساخت خطوط دفاعی در منطقه تماس رزمی وجود دارد.

آمریکا از کاهش خطر تشدید درگیری در اوکراین خبر داد

چارلز براون، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده، شب گذشته، در مورد گزارش برخی رسانه‌ها در مورد آمادگی پنتاگون برای ارسال موشک‌های ATACMS به کی‌یف اظهار نظر کرده و یادآور شد که خطر تشدید درگیری نظامی در اوکراین بسیار کمتر از سال 2022 است. 

این مقام نظامی گفت: «من فکر می‌کنم که خطر تشدید تنش به اندازه ابتدا بالا نیست.»

پیش از این، وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده بود که پنتاگون آماده انتقال موشک‌های دوربرد ATACMS به اوکراین است، زیرا ارتش ایالات متحده  موشک جدید PrSM را دریافت می‌کند.

گفتگوی فرمانده کل ارتش اوکراین با ژنرال آمریکایی درباره نیازهای نیروهای مسلح

ستاد کل ارتش اوکراین گزارش داد که الکساندر سیرسکی، فرمانده کل نیروهای مسلح روز گذشته با ژنرال چارلز براون، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا گفتگوی تلفنی داشت. یادآوری شده که طرفین در مورد مسائل استراتژیک برای سال 2024 و نیازهای نیروهای مسلح اوکراین صحبت کردند.

ستاد کل ارتش اوکراین افزود: «تقویت ارتش اوکراین یک منافع راهبردی بلندمدت نه تنها برای ایالات متحده، بلکه برای شرکا و متحدان ناتو است».

در طول این گفتگو، مسائل مربوط به نیازهای ارتش اوکراین در ماه های آینده، سؤالاتی در مورد کمک‌های ضروری ایالات متحده به کی‌یف، از جمله نیاز به تقویت حفاظت از نیروهای مسلح اوکراین و موضوع توسعه استحکامات مطرح شد.

برگزاری نشست اضطراری شورای اوکراین و ناتو در بروکسل

نشست اضطراری شورای اوکراین و ناتو در بروکسل برگزار شد. این مسئله در پیامی در وب سایت ائتلاف آتلانتیک شمالی مشخص شد. مذاکرات در مقر این بلوک نظامی-سیاسی انجام شد. یادآوری شده که این نشست به ابتکار کی‌یف و در سطح سفیران برگزار شد.

میرچا جوآنا، معاون دبیرکل ناتو ریاست آن را برعهده داشت و رستم عمروف وزیر دفاع اوکراین از طریق ارتباط ویدئویی در این نشست شرکت کرد. در این بیانیه تاکید شده که جوآنا بر ادامه حمایت ائتلاف از اوکراین تاکید کرده است.

قزاقستان از شهروندان خود خواست مناطق اودسا و خارکف اوکراین را ترک کنند

سفارت قزاقستان در اوکراین به شهروندان خود توصیه کرده است که به دلیل وضعیت ناپایدار امنیتی در مناطق اودسا و خارکف، این مناطق را ترک کنند.

در بیانیه منتشره آمده است: با توجه به تنش فزاینده و وضعیت امنیتی ناپایدار در مناطق اودسا و خارکف اوکراین، سفارت جمهوری قزاقستان در اوکراین به شهروندان کشورش توصیه می‌کند که این مناطق را ترک کنند. یادآوری شده که شهروندان قزاقستان می‌توانند از  دو مسیر زمینی از طریق مولداوی یا لهستان، اوکراین را ترک کرده و سپس به کشور بازگردند. 

روز گذشته رسانه‌های اوکراینی از وقوع انفجارهایی در حومه شهر خارکف خبر دادند. روز قبل نیز انفجارهایی در منطقه اودسا گزارش شد که پس از آن آژیر هشدار حملات هوایی به صدا درآمد.

تحولات اوکراین|زلنسکی دبیر شورای امنیت را هم برکنار کردخطر جنگ جهانی در صورت اعزام نظامیان ناتو به اوکراینامکان میانجیگری هند در حل مناقشه روسیه و اوکراین

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زاخارووا: روسیه در کنفرانس اوکراین شرکت نمی‌کند
  • تحولات اوکراین|امکان گفتگو با روسیه در نشست صلح سوئیس
  • لاوروف: طرح صلح اوکراین بی‌نتیجه است
  • غول دنیای ارزهای دیجیتال به ۲۵ سال زندان محکوم شد
  • سوئیفت و راه‌اندازی پلتفرم جدید برای ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی
  • بزرگترین غایب استقلال در شروع سال جدید/ همه‌کاره باشگاه در سوئیس است
  • اعتبار فرانسه زیر اهرم فشار کسری بودجه بالا
  • ایلان ماسک، FREN، Doge، میم کوین ها، و داستان همیشگی
  • مسکو: مذاکرات صلح اوکراین در سوئیس بدون مشارکت روسیه محکوم به شکست است
  • فروردین ۱۳۵۷؛ ریال ایران دوازدهمین ارز معتبر جهان شد