Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:10:36 GMT

تقاضای وام ۱۵۰میلیارد تومانی شهرداری ساری رد شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۶۶۸۸

تقاضای وام ۱۵۰میلیارد تومانی شهرداری ساری رد شد

شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری امروز شنبه در صحن علنی خود با تقاضای دریافت تسهیلات از سوی شهرداری ساری روبرو شد که ترازوی مخالفان با دلایلی چون بدحسابی و انحراف در هزینه شهرداری در سنوات گذشته عنوان شد، سنگین‌تر از موافقان بود.

میان تقاضاهای شهرداری ساری که برای تصویب و رای گیری در صحن علنی شورای اسلامی شهر ساری مطرح شد ، تقاضای وام ۱۵۰ میلیارد تومانی از بانک ملی برای طرح عمرانی پل تا پل بود که جهت تملک اراضی و ایجاد واحدهای تجاری از پل کابلی بلوار داراب تا پل ذغال‌چال مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابراظهارات نمایندگان شهرداری و موافقان، مدت بازپرداخت این وام یک ساله و میزان بازپرداخت آن ۱۷۷ میلیارد تومان در یک سال خواهد بود که بر اساس سود ۱۸ درصد محاسبه می شود.

همچنین پیشنهاد دهندگان از آمادگی بانک ملی برای ۲ ساله کردن زمان بازپرداخت اشاره کردند که با توجه به سود سال اول در مجموع حدود ۶۰ میلیارد تومان تنها سود این وام محاسبه شد.

همچنین به گفته نمایندگان شهرداری هزینه تملک اراضی این طرح بیش از ۴۰ میلیارد تومان و ۴۰ میلیارد تومان نیز هزینه بازگشایی آن است.

پیش از این نیز در سال ۹۶ شهرداری ساری به بهانه طرح توسعه و سرمایه‌ای با موافقت شورای شهر اقدام به دریافت ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات نزد بانک ملی کرد و قبل آن نیز در سال ۹۲ هم تسهیلات برای طرح عمرانی ار همین بانک دریافت شد.

شهرداری توجیه این میزان تسهیلات را مشخص کند

اسفندیار عشوری نخستین نماینده مخالف دریافت وام ۱۵۰میلیارد تومانی گفت: شهرداری باید برای تمامی اعضا توجیه اقتصادی تقاضای این میزان وام را روشن و توضیح دهد.

وی با بیان اینکه تاکنون شهرداری ساری فقط نقاشی طرح های خود را به شورا ارسال کرده است، افزود: با تصویب این میزان وام بودجه طرح مورد نظر را به یکباره چهار برابر خواهد کرد.

این عضو شورای ساری با بیان اینکه نبایدبه سادگی برای شهر و مردم ساری تعهد و بدهی ایجاد کنیم ، گفت: شهرداری باید دلیل چنین پیشنهاد سنگینی را موشکافانه به مردم توضیح دهد.

عشوری همچنین با اشاره به اینکه با این میزان ۳۰ درصد به رقم بودجه سال افزوده خواهد شد، افزود: این میزان وام بیش از ۴۰۰ درصد به رقم بودجه عمرانی شهرداری اضافه می کند.

عباس نجاریان دیگر عضو شورا در این نشست گفت: پیشینه نامناسب دریافت تسهیلات شهرداری از بانک‌ها سابقه سیاهی برای شهرداری ساری برجای گذاشته است.

وی اظهار داشت: باید تمام پلان های طرح مشخص ، پیش بینی سرمایه ای و بازگشت سرمایه آن تبیین و زمان پذیری طرح معلوم شود و برای این مسئله آقای شهردار باید در جلسه اختصاصی در مورد این تسهیلات توضیح داده دهد.

وی با اشاره به اینکه نباید به راحتی نیز این طرح رد شود ، گفت باید به اعضای شورا نیز زمان داده شود تا همانند گذشته سوابق تصمیم اشتباه نگرفته و بتوانند به مردم پاسخگو باشند.

شهرداری باید تعهدات خود را مشخص کند

مسعود مدینه دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری اظهار داشت: باید شهرداری املاکی که قصد دارد برای دریافت این میزان تسهیلات در نزد بانک به رهن بگذارد و تعهدات خود را مشخص کند.

وی افزود: در شورای سوم نیز این اتفاق سابقه دارد که شهرداری ساری ۳۰ میلیارد تومان با همراهی شورای شهر دریافت کرد که بابت پل تقاطع خزر اخذ شد و متاسفانه بازپرداخت آن سر به فلک کشید.

به گفته مدینه اگر طرح شهرداری از نظر توجیهی کارشناسی شده و معقول است ما حتی با افزایش این رقم مخالفتی نداریم، اما در حال حاضر همه چیز در هاله ای از ابهام است.

نباید به بهانه طرح عمرانی تسهیلات در جای دیگر هزینه شود

دیگر عضو شورای شهر ساری نیز در این نشست گفت:این پروزه  صرفا عمرانی نیست و فقط برای حل مشکلات ترافیکی نبوده و به نوعی سرمایه گذاری بلند مدت برای شهر و شهرداری ساری است .

علی اکبر زلیکانی ادامه داد این طرح جبهه جدیدی اقتصادی برای شهر ساری ایجاد خواهد کرد که در صورت موفق عمل کردن پروژه درامد سرشاری را برای شهر ایجاد می کند.

وی با اشاره به تسهیلاتی که در سال ۹۲ شهرداری ساری از بانک ملی دریافت کرد، گفت: آن تسهیلات نیز با هدف عمرانی دریافت شد اما عملا در جای دیگر هزینه شد.

زلیکانی با بیان اینکه نباید در این زمنیه بانک ها را مقصر دانست ، افزود: بانک ها بنگاه های اقتصادی هستند که حق دارند مطالبات خود را دریافت کنند.

بر اساس تصمیم جمعی شورای شهر ساری مقرر شد تا تقاضای شهرداری ساری برای دریافت این تسهیلات به کمیسونهای مربوطه و جلسات دیگر موکول شود تا تمام جوانب آن روشن شود.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر ساری مازندران شهرداری ساری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر ساری مازندران شهرداری ساری شورای اسلامی شهر ساری مازندران شهرداری ساری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۶۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بر لزوم پاسخگویی مدیریت شهری نسبت به مکاتباتش مبنی بر جذب نیروی غیرقانونی تأکید کرد و گفت: شهرداری قزوین همچنین درباره استفاده از نیروهای بازنشسته پاسخگو باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، قاسم الله‌یاری امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جلسه علنی شورای شهر در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه دریافت تسهیلات از بانک شهر برای تکمیل پروژه‌های عمرانی اظهار کرد: دریافت تسهیلات اتفاق خوبی است که می‌تواند منجر به تکمیل و بهره‌برداری بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام شود.

وی افزود ضرورت دارد تا به مانند دیگر کلان‌شهرها بتوانیم از ظرفیت بانک شهر برای اخذ تسهیلات بیشتر استفاده کنیم و نباید این تسهیلات صرف پرداخت حقوق و هزینه‌های جاری شود؛ در ضمن مدیریت شهری قزوین باید پرداخت مطالبات و اجرایی شدن مصوبات کمیسیون فرهنگی در حوزه مساعدت‌ها را تسریع کند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین همچنین بر لزوم پاسخگویی مدیریت‌شهری قزوین نسبت به مکاتبات مبنی بر جذب نیروی غیرقانونی تأکید کرد و گفت: شهرداری قزوین درباره استفاده از نیروهای بازنشسته در شهرداری و موارد دیگر که به شهرداری اعلام شده پاسخگو باشد.

الله‌یاری همچنین به موضوع ساخت مستند ایران‌گرد توسط جواد قارایی اشاره کرد و افزود: با نظر و موافقت شورای اسلامی شهر قزوین در سال گذشته ساخت مستند از جاذبه‌های گردشگری فرهنگی و تاریخی قزوین توسط جواد قارایی تهیه‌کننده مستند ایران‌گرد به تصویب رسید، اما متأسفانه تاکنون قرارداد کار منعقد نشده است.

وی در تذکری خواستار تسریع در روند انعقاد قرارداد ساخت مستند ایران‌گرد توسط مدیریت شهری قزوین شد و ادامه داد: با توجه به اینکه ممکن است فصل کاری برای تصویر برداری را از دست بدهیم، به همین خاطر ضرورت دارد تا در اسرع وقت قرارداد این مستند منعقد شود و کار عوامل اجرایی مستند کلید بخورد.

کد خبر 747664

دیگر خبرها

  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • افزایش تسهیلات ازدواج در هرمزگان
  • افزایش تسهیلات ازدواج درهرمزگان
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • ۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند
  • معرفی ۲۴۰۰ متقاضی تعویض خودروی فرسوده به محیط زیست کردستان
  • وام بزرگ ۳۰۰ میلیون تومانی را از این بانک‌‎ها دریافت کنید