Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد انتخابات کشور از احراز هویت همه رای دهندگان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیکی خبر داد.

به گزارش به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری مهر، سید اسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره احراز هویت رای دهندگان، گفت: در این دوره از انتخابات احراز هویت رای دهندگان را در سراسر کشور به صورت مکانیزه و سیستمی از طریق سامانه جامع انتخابات انجام خواهیم داد، به این صورت که هر کدام از افرادی که برای رای دادن به شعب اخذ رای مراجعه می‌کنند، داشتن کد ملی و شناسنامه آن‌ها کفایت می‌کند و ما از بانک اطلاعاتی سازمان ثبت احوال کشور اطلاعات سجلی آن‌ها را استعلام می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با این کار ما تا حد قابل توجهی از رای دادن‌های تکراری و رای دادن با شناسنامه افرادی که نیستند یا فوت کرده اند جلوگیری می‌کنیم.

موسوی گفت: درباره رای گیری الکترونیکی هم این آمادگی وجود دارد و ما هم اکنون ۳۴ هزار صندوق رای الکترونیک داریم که می‌توانیم در شعب اخذ رای سراسر کشور این کار را انجام دهیم.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور افزود: جلسات کارشناسی و مدیریتی متعددی با همکارانمان در شورای نگهبان در این زمینه تشکیل داده ایم که این جلسات همچنان در حال برگزاری است که اگر به نتیجه نهایی برسد آمادگی آن را داریم که در بسیاری از استان‌های کشور انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم، اما فعلا باید منتظر نتایج این نشست‌ها باشیم.

وی با اشاره به این که تجربه خوبی از انتخابات الکترونیکی در دوره‌های قبل به دست آمده است گفت: در انتخابات دوره قبل شوراها در ۱۳۹ شهر در استان‌های مختلف انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شد.

موسوی افزود: با تجربه‌ای که از برگزاری انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی به دست آمد مشکلات فنی در کمیته فناوری اطلاعات جمع بندی و رفع شد و دقت عمل کافی به عمل آمد تا در سیستم‌های جدیدتر این مشکلات اصلاح شود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور برگزاری انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی در ۱۳۹ شهر را تجربه‌ای موفق در رای دادن مردم و اعلام نتایج حوزه‌ها و شهرها دانست و گفت: در کمتر از نیم ساعت بعد از انتخابات شوراها در این شهرها نتایج انتخابات اعلام شد.

وی افزود: در انتخابات شوراها انتخاب برای تعیین ۷ تا ۹ عضو بود، اما با توجه به این که در حوزه‌های انتخابیه مجلس عموما تعداد نمایندگان در هر حوزه یک تا دو نفر است، کار برای برگزاری انتخابات الکترونیک راحت‌تر است.

موسوی تصریح کرد: در عین حال رای گیری الکترونیکی مستلزم موافقت نهایی شورای نگهبان است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به این که براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، وزارت کشور مکلف است تا در زمینه اخذ رای، شمارش و اعلام نتیجه از فناوری‌های نوین در انتخابات استفاده کند، گفت: قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی هم به گونه‌ای اصلاح شده که این تکلیف برای وزارت کشور تعیین شده است. از همان زمان ما برای تدارک مقدمات و تاییدیه ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای برگزاری انتخابات الکترونیکی اقدام کردیم.

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۶۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمحال و بختیاری در جایگاه ششم صدور پروانه کسب الکترونیکی کشور


به گزارش خبرگزای صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری گفت: با ثبت ۶ هزار و ۴۵۲ پروانه کسب الکترونیکی در سامانه ملی مجوز‌ها در جایگاه ششم کشور ایستاد.
رحمتی افزود: هم اکنون ۴۵ هزار و ۴۵۵ کاسب استان دارای پروانه کسب کاغذی هستند که از تعداد ۱۵ درصد با ثبت نام در سامانه ملی مجوز‌ها موفق به دریافت پروانه صنفی الکترونیکی شده اند.
وی تصریح کرد: اصناف و سایر فعالان اقتصادی باید هرچه زودتر مجوز‌های کاغذی خود را الکترونیکی کنید.
رحمتی گفت: همه فعالان اقتصادی اعم از صنفی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی؛ براساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها.
باید مجوز‌های کاغذی خود را تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ الکترونیکی کنند.
مدیرکل صمت خاطرنشان کرد:از این تاریخ به بعد هر فعال اقتصادی که مجوزالکترونیکی (شناسه یکتا) نداشته باشد، از نظر قانون و سامانه‌های دولتی و بانکی بدون مجوز محسوب می‌شود.
رحمتی افزود: فعالان اقتصادی می‌توانند با مراجعه به درگاه ملی مجوز‌ها به آدرس mojavez.ir و با داشتن کارت ملی، کد پستی و شماره مجوز، مجوزالکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کند و نام شان در بانک اطلاعات کسب و کار‌ها qr.mojavez.ir قرار بگیرد.

دیگر خبرها

  • چهارمحال و بختیاری در جایگاه ششم صدور پروانه کسب الکترونیکی کشور
  • مداخله آمریکا در خاورمیانه؛ دغدغه جدید رأی دهندگان آمریکایی برای انتخابات ۲۰۲۴
  • برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه به صورت تمام الکترونیک
  • گاز مایع در قزوین به صورت الکترونیکی توزیع می‌شود
  • ۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟
  • دور دوم انتخابات مجلس در تهران الکترونیکی برگزار می‌شود
  • فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا
  • امکان خرید آنلاین با احراز هویت بیومتریک گوگل پلی
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • معرفی ژئوپارک جهانی طبس در نمایشگاه ITB برلین