Web Analytics Made Easy - Statcounter

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا روز شنبه گفت که مجازات‌های اقتصادی کشورش علیه ایران تنها در صورتی پایان خواهد یافت که تهران شرط‌های اصلی واشنگتن را بپذیرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از گزارش روز شنبه نیویورک تایمز، منوچین این مطلب را در نشست سالانه دوحه بیان کرد. منوچین در سخناش به جزئیات مربوط به شرط یا شرط های واشنگتن برای پایان دادن به تحریم ها علیه ایران اشاره نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در خصوص اعزام نیروهای نظامی آمریکا به عربستان گفت که استقرار نیروهای ارتش ایالات متحده در خاک عربستان سعودی، با انگیزه دفاعی صورت گرفته است.

وزیر دارایی آمریکا درباره حمله به تاسیسات نفتی سعودی آرامکو گفت که این حملات، همسنگ حمله به اقتصاد جهان بوده است.

"همایش سیاسی دوحه" در روزهای شنبه و یکشنبه ۱۴ و ۱۵ دسامبر (23 و 24 آذر ماه) با حضور شماری از مقام ها و مسئولان داخلی و خارجی در پایتخت قطر در جنوب خلیج فارس برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران پایتخت تحریم ها علیه ایران خاک واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۷۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای مقام صهیونیست درباره چگونگی پاسخ به ایران

به گزارش خبرآنلاین یک مسئول صهیونیست در اظهاراتی گفت: پاسخ اسرائیل به ایران حمله به زیرساخت‌های نظامی، انبارهای تسلیحاتی و عملیات ترور مسئولان خواهد بود.

به نقل از پایگاه خبری واللا، وی تاکید کرد: ایرانی‌ها هنور حرف آخر خود را نزده‌اند و ارتش اسرائیل برای تحرکات بیشتر آماده می‌شود.

این مسئول صهیونیست خاطرنشان کرد: ما باید حملات گسترده علیه منافع ایران را تصور کنیم، اما میدان اصلی جنگ ما نوار غزه است.

به نقل از ایسنا وی در ادامه افزود: منافع ایران در منطقه متعدد است و این امر باعث می‌شود که راه‌های زیادی پیش‌روی اسرائیل برای اقدام ایجاد شود.

اخیرا یک رسانه آمریکایی در گزارشی مطرح کرد که آمریکا بر اساس ارزیابی مکالمات مقامات واشنگتن و رژیم صهیونیستی پیش از عملیات «وعده صادق» ایران، انتظار دارد که پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران «محدود» باشد.

شبکه آمریکایی ان‌بی‌سی در این باره گزارش داد که چهار مقام آمریکایی به شبکه ان‌بی‌سی گفتند مقامات واشنگتن انتظار دارند که گستره پاسخ رژیم صهیونیستی به حمله روز شنبه ایران به اهدافی در اراضی اشغالی، محدود و احتمالا شامل حمله علیه نیروهای نظامی و «نیروهای نیابتی تحت حمایت ایران» در خارج از ایران باشد.

ایران، شامگاه شنبه عملیات «وعده صادق» را علیه رژیم صهیونیستی و در پاسخ به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق اجرا کرد. ایران این حمله را حق مشروع خود برای پاسخ به اقدامات متجاوزانه علیه منافع خود و در چارچوب منشور ۵۱ سازمان ملل دانسته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، قبل از ساعت ۳ بامداد یکشنبه، سیل پهپادهای شاهد ۱۳۶ و موشک‌های بالستیک ایران را به آسمان سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد که گنبد آهنین را درگیر کردند. بسیاری از موشک‌ها از این سپر دفاعی عبور کرده و به اهداف مورد نظر برخورد کردند. هدف موشک‌های سپاه، پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی بود.

همچنین سه مقام آمریکایی دیگر مدعی شدند که گزینه‌های رژیم صهیونیستی ممکن است شامل حملاتی در داخل سوریه باشد. این مقامات می‌گویند انتظار ندارند که پاسخ رژیم صهیونیستی هدف قرار دادن مقامات ارشد ایرانی باشد، بلکه در عوض، هدف قرار دادن محموله‌ها یا انبارهایی خواهد بود که ادعا می‌شود قطعات پیشرفته موشکی، تسلیحات یا قطعات و تجهیزاتی که از ایران برای حزب‌الله فرستاده می‌شود.

مقامات آمریکایی گفتند که واشنگتن قصد مشارکت در این پاسخ نظامی احتمالی را ندارد. آن‌ها انتظار دارند که رژیم صهیونیستی اطلاعات مربوط به اقداماتی را که انجام خواهد داد، از پیش با واشنگتن در میان بگذارد، به‌ویژه اگر برای آمریکایی‌ها در منطقه پیامدهایی منفی به همراه داشته باشد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895876

دیگر خبرها

  • ادعای مقام صهیونیست درباره چگونگی پاسخ به ایران
  • دیپلمات آمریکایی ادعاها درباره نقش ایران را در منطقه تکرار کرد
  • ادعای مقامات آمریکایی: تهران به واشنگتن هشدار نداده بود
  • ادعای مقامات آمریکایی : تهران به واشنگتن هشدار نداده بود
  • آمریکا متحد چینی اینتل و انویدیا را تحریم کرد
  • جزئیات تازه از حمله سپاه علیه اسرائیل به روایت مقامات آمریکا
  • ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
  • آمریکا مدعی رهگیری چند پهپاد ایرانی شد
  • مقام آمریکایی: ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد و موشک به اسرائیل پرتاب خواهد شد
  • تاکید مجدد حماس بر شروط چهارگانه برای آتش‌بس در غزه