Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سید اسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره احراز هویت رای دهندگان، گفت: در این دوره از انتخابات احراز هویت رای دهندگان را در سراسر کشور به صورت مکانیزه و سیستمی از طریق سامانه جامع انتخابات انجام خواهیم داد، به این صورت که هر کدام از افرادی که برای رای دادن به شعب اخذ رای مراجعه می‌کنند، داشتن کد ملی و شناسنامه آن‌ها کفایت می‌کند و ما از بانک اطلاعاتی سازمان ثبت احوال کشور اطلاعات سجلی آن‌ها را استعلام می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با این کار ما تا حد قابل توجهی از رای دادن‌های تکراری و رای دادن با شناسنامه افرادی که نیستند یا فوت کرده اند جلوگیری می‌کنیم.

موسوی گفت: درباره رای گیری الکترونیکی هم این آمادگی وجود دارد و ما هم اکنون ۳۴ هزار صندوق رای الکترونیک داریم که می‌توانیم در شعب اخذ رای سراسر کشور این کار را انجام دهیم.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور افزود: جلسات کارشناسی و مدیریتی متعددی با همکارانمان در شورای نگهبان در این زمینه تشکیل داده ایم که این جلسات همچنان در حال برگزاری است که اگر به نتیجه نهایی برسد آمادگی آن را داریم که در بسیاری از استان‌های کشور انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم، اما فعلا باید منتظر نتایج این نشست‌ها باشیم.

وی با اشاره به این که تجربه خوبی از انتخابات الکترونیکی در دوره‌های قبل به دست آمده است گفت: در انتخابات دوره قبل شوراها در ۱۳۹ شهر در استان‌های مختلف انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شد.

موسوی افزود: با تجربه‌ای که از برگزاری انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی به دست آمد مشکلات فنی در کمیته فناوری اطلاعات جمع بندی و رفع شد و دقت عمل کافی به عمل آمد تا در سیستم‌های جدیدتر این مشکلات اصلاح شود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور برگزاری انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی در ۱۳۹ شهر را تجربه‌ای موفق در رای دادن مردم و اعلام نتایج حوزه‌ها و شهرها دانست و گفت: در کمتر از نیم ساعت بعد از انتخابات شوراها در این شهرها نتایج انتخابات اعلام شد.

وی افزود: در انتخابات شوراها انتخاب برای تعیین ۷ تا ۹ عضو بود، اما با توجه به این که در حوزه‌های انتخابیه مجلس عموما تعداد نمایندگان در هر حوزه یک تا دو نفر است، کار برای برگزاری انتخابات الکترونیک راحت‌تر است.

موسوی تصریح کرد: در عین حال رای گیری الکترونیکی مستلزم موافقت نهایی شورای نگهبان است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به این که براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، وزارت کشور مکلف است تا در زمینه اخذ رای، شمارش و اعلام نتیجه از فناوری‌های نوین در انتخابات استفاده کند، گفت: قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی هم به گونه‌ای اصلاح شده که این تکلیف برای وزارت کشور تعیین شده است. از همان زمان ما برای تدارک مقدمات و تاییدیه ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای برگزاری انتخابات الکترونیکی اقدام کردیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انتخابات انتخابات مجلس ستاد انتخابات کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۷۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات دور دوم در ۸ حوزه کشور به صورت الکترونیک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، وزیر کشور  روز سه‌شنبه در حاشیه معارفه استاندار لرستان در جمع خبرنگاران درباره آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات گفت: با پشت سر گذاشتن بسیار خوب مرحله اول انتخابات و انتخاب ۲۴۵ نماینده منتخب در این دور، انتخاب ۴۵ نماینده به دور دوم کشیده شد. 

وزیر کشور با اشاره به اینکه انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد افزود: در ۸ حوزه انتخابیه که قرار است بیش از یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وحیدی با اشاره به برگزاری الکترونیکی انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد گفت: مقدمات برگزاری برای انتخابات دور دوم مجلس در ۲۱ اردیبهشت آماده است.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نگاه ویژه دولت به لرستان گفت: بسیاری از مصوبات سفر دور اول رئیس جمهور در لرستان محقق شده است و موضوعات کلانی مانند معشوره مقدمات آن در دولت انجام شده و فرآیند قانونی آن طی شده است و منابع آن نیز تأمین خواهد شد.

 وحیدی با اشاره به اینکه راه‌آهن لرستان طی سال‌های متمادی تنها ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، افزود: طی یکسال اخیر ۱۳ درصد پیشرفت کرده و در حال حاضر ۵۱ درصد پیشرفت دارد و یک مشکل ساده حقوقی پیش آمده که آن نیز برطرف می‌شود.

وزیر کشور با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲۰ همتی بخش خصوصی در لرستان، افزود: این می‌تواند به سرعت رشد بیشتری پیدا کند.

دیگر خبرها

  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • وزیر کشور: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند
  • «فراجا» در موضوع حجاب میان اهمال و قانون‌گریزی تفاوت قایل است
  • برگزاری انتخابات دور دوم در ۸ حوزه کشور به صورت الکترونیک
  • هشدار وزارت راه : مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور
  • هشدار وزارت راه: مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور
  • تجهیز ۲۸ بخشداری آذربایجان‌شرقی به فیبرنوری