Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه معارف- کارشناس امور مساجد تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: هدف از اجرای طرح امام محله بازیابی نقش واقعی مسجد در رسیدن به کارکردهای واقعی آن منطبق بر معیارهای مسجد طراز اسلامی است.

علیرضا قبادپور، کارشناس امور مساجد تبلیغات اسلامی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا، یکی از اهداف اجرای طرح «امام محله» را سوق دادن فعالیت‌های محوری به سمت مساجد عنوان کرد و افزود: از اهداف اجرای طرح امام محله بازیابی نقش واقعی مسجد در رسیدن به کارکردهای واقعی آن منطبق بر معیارهای مسجد طراز اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در این طرح روحانیون مستقر در محلات محوریت فرهنگی و اجتماعی مسائل را برعهده می‌گیرند. راهبری مسائل محله و شهر از دیگر اهدافی است که در این طرح روحانیون مستقر در محلات باید دنبال کنند.
قبادپور تصریح کرد: با اجرای این طرح در کلان هسته تحول محلات تشکیل می‌شود و در برنامه‌ریزی‌ و اجرای برنامه‌های هر محل نخبگان محلات به کمک روحانی مستقر در محل آمده تا کارها پیش برود.
کارشناس امور مساجد تبلیغات اسلامی کرمانشاه درادامه تأکید کرد: به‌منظور ارتقاء سطح‌آگاهی روحانیون با شیوه‌های طرح، کارگاه آموزشی توانمندسازی و تبیین طرح تحول اجتماعی مسجدمحور در استان برگزار می‌شود.
وی سرفصل‌های آموزشی این کارگاه را تبیین طرح تحول و طرح تحول اجتماعی و کسب مهارت ارتباط مؤثر دانست.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمانشاه معارف طرح امام محله استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۷۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح و برنامه‌های محله دوستدار کودک

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدهادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ تهران گفت: شورای اسلامی شهر تهران مصوبه "شهر دوستدار کودک" را طی سال‌های گذشته به شهرداری ابلاغ کرده و در قالب این طرح، در هر منطقه تهران، یک محله به عنوان محله دوستدار کودک تعیین شده است که در منطقه ۱۳ محله پیروزی به این عنوان شناخته می‌شود که در این راستا، طرح و ویژه برنامه‌های مختلف در دستور کار حوزه‌های مختلف قرار دارد.

وی افزود: در طرح «محله دوستدار کودک» تلاش می‌کنیم که محله پیروزی متناسب با ویژگی و امکانات خود از لحاظ عمرانی، ایمنی و محیط‌زیست(HSE)، کالبدی، زیباسازی و اجتماعی مناسب سازی شده و برای گروه سنی صفر تا ۱۸ سال زیست پذیر باشد.

شهردار منطقه ۱۳ در خصوص امکاناتی که می‌توان در محله دوستدار کودک انجام داد به نصب وسایل بازی و اتاق مادر و کودک، رنگ آمیزی کف در بوستان شاخص این محله، ترسیم نقاشی دیواری با اولویت مدارس، اجرای خط کشی عابر پیاده در معابر منتهی به مدارس، طراحی کوچه بازی، برگزاری مسابقات فرهنگی و جشنواره ویژه کودکان، احداث سینما کودک و.... اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: در اولین گام در سال جدید، اردوی نیم روزه ویژه دانش آموزان ابتدایی در موزه ملی ایران برگزار شد که برنامه‌های این چنینی ادامه می‌یابد.

کد خبر 6078845

دیگر خبرها

  • مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • بازدید از معروف‌ترین مساجد جهان اسلام با دوچرخه
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است
  • تبلیغ در مدارس مهمتر از مساجد است
  • برگزاری تجمع اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی بازار تهران
  • فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران
  • ۲۰ خانه نورانی در یک محله تاریخی | رسم ماندگار وقف زمین یا خانه در کن برای ساخت مسجد
  • اجرای طرح و برنامه‌های محله دوستدار کودک