Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از عزیمت به کشور ترکیه برای حضور در دوازدهمین مجمع مجالس آسیایی در جمع خبرنگاران مهمترین اهداف سفر به ترکیه برای حضور در مجمع مجالس کشورهای آسیایی را تشریح کرد.

لاریجانی گفت: سفر به ترکیه برای حضور در مجمع مجالس کشورهای آسیایی انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چند دهه اخیر، شاهد جهش قابل ملاحظه کشورهای آسیایی در حوزه های علم، فناوری، تجارت و روش های حل مسائل سیاسی بوده ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: نمونه این گونه ارتباطات در سال های گذشته بین دولت ها و مجالس کشورهای آسیایی ملاحظه و سازوکارهایی در حوزه های اقتصاد، امنیت و علم فراهم شده که شانگهای نمونه ای از آن در عرصه روابط بین دولت های آسیایی است.

وی ادامه داد: مجمع مجالس آسیایی در سال های اخیر، تلاش های خوبی برای ایجاد فرصت های تجاری، علمی و همچنین رایزنی در حوزه مسائل امنیتی و امنیت پایدار فراهم کرده است و در این اجلاس نیز  همین تفکر دنبال خواهد شد؛  چرا که رویکرد قرن معاصر، توجه به تاثیرگذاری کشورهای آسیایی است.

 رئیس قوه مقننه کشور افزود: مجمع مجالس آسیایی فرصت رایزنی برای بهتر شدن روابط اقتصادی بین کشورها و گسترش انواع همکاری ها با توجه به سنخیت کشورها با یکدیگر است.

بنابر این گزارش، سیده فاطمه ذوالقدر  نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه، محسن کوهکن ریزی  نماینده مردم لنجان، جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز، علی کاظمی باباحیدری  نماینده  مردم اردل و فارسان و جابری انصاری معاون پارلمانی وزارت امور خارجه اعضای گروه پارلمانی مجمع مجالس آسیایی در مجلس شورای اسلامی در این سفر، علی لاریجانی را همراهی می کنند.

"انجمن مجالس آسیایی برای صلح (AAPP) در سال ۱۳۷۸ و به پیشنهاد مجلس بنگلادش تشکیل شد که در سال ۸۵ به پیشنهاد تهران اساسنامه و نام انجمن از AAPP  به مجمع مجالس آسیایی (APA)تغییر نام داد. یازدهمین مجمع عمومی مجالس آسیایی آذرماه سال گذشته  با موضوع "افزایش رونق اقتصادی در آسیا" در استانبول برگزار شده بود.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: مجمع عمومی مجمع مجالس آسیایی علي لاريجاني رييس مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۷۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها تا ۲۶ اردیبهشت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی کسب و کار به الکترونیکی فرصت وجود دارد

سید امیر سیاح رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد گفت:از ابتدای ۱۴۰۱ تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار شناسه یکتا صادر شده و تا حدود یک ماه آینده هم که پایان مهلت قانونی است ۲ میلیون مجوز کاغذی هم باید به شناسه یکتای الکترونیکی تبدیل شوند.

او افزود: امروز کار دیگری که در هیات مقررات زدایی انجام شد و مهم بود، شروع آخرین گام قانون تسهیل بود که آن باید همه مجوزهای کاغذی باید تا پایان دومین سال لازم الاجرا شدن قانون تسهیل صدور مجوزها به شناسه یکتا تبدیل شوند.

سیاح بیان کرد:تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار مجوز از طریق درگاه ملی مجوزها صادر شده و ۹۰۰ هزار درخواست هم یا رد شده و یا درخواست کننده از پیگیری آن منصرف شده است همچنین در هفته‌ گذشته هم باید مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شوند. هنوز حداقل ۲ میلیون مجوز صنفی وجود دارد که شناسه یکتا نگرفته‌اند.

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب وکار وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت:برخی دستگاه‌ها هنوز به سامانه ملی مجوزها متصل نشده است. در حال رایزنی و اعمال فشار به دستگاه‌های مذکور هستیم که عقب‌ماندگی خود را جبران کنند.

او تصریح کرد:مرکز ملی مطالعات پایش کسب و کار بر اساس قانون اصل ۴۴ تأسیس شده و وظیفه‌اش این است که کاری کند که بنگاه‌های اقتصادی در ایران راحت متولد بشوند و سریع رشد کنند، لازمه‌ی تولد آسان و رشد سریع این است که مقررات اضافی از دست‌وپای فعال اقتصادی و کارآفرین باز شود و اتفاقاً به همین دلیل هم در این مرکز دبیرخانه‌ی هیئت مقررات‌زدایی تشکیل شده است.

سیاح بیان کرد: تولید نوشداروی اقتصاد و حلّال اصلی‌ترین مشکلات اقتصاد ماست. دو مشکل اصلی‌ای که مردم ما را اذیّت می‌کند تورم و بیکاری است و هر دو مشکل ریشه‌ی اصلی‌اش کمبود تولید است و راه حلش هم رشد تولید است اگر تولید رشد کند هم تورم به طور اساسی و ریشه‌ای مهار می‌شود. رشد تولید باعث ایجاد اشتغال می‌شود و بیکاری را کاهش می‌دهد و عدالت را می‌تواند رشد بدهد.

او در ادامه ساده‌سازی شرایط و فرایند صدور مجوزها را یکی از دستاوردهای حاصل شده از این اقدامات اشاره کرد و گفت: تصویب بیش از ۱۹۴۶ مجوز در هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار، تعیین مجوزهای ثبت‌محور و تأییدمحور، تصویب ۲۸۹۸ مجوز صنفی کشور، اصلاح رویه دستگاه‌ها و مراجع صدور مجوز درخصوص هزینه‌های صدور مجوز و شفاف‌سازی هزینه‌ها و کاهش هزینه‌های غیرضروری اداری، ساده‌سازی شناسنامه مجوزهای کسب‌وکار با حذف مدارک مربوط به احراز هویت، حذف امضاهای طلایی در صدور مجوزها، حذف یا کاهش بسیاری از ضوابط مربوط به متراژ در شرایط صدور برخی از مجوزهای کشور، تسهیل شروط مربوط به نیروی انسانی در مجوزهای کسب‌وکار، تکمیل بانک اطلاعاتی لازم‌الاجرا برای ضوابط صدور مجوز و تمدید و توسعه و انحلال فعالیت برای تمامی مجوزهای صادره در کشور و شفاف‌سازی و قابل رصد کردن فرایندهای اخذ مجوز فعالیت و بخش عمده‌ای از استعلامات بین‌دستگاهی نیز در دولت سیزدهم محقق شد.

به گفته سیاح، تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه در کمتر از دو دقیقه انجام می شود.

او افزود:مجوز خانگی ها در همان سال ۱۴۰۱ انجام شد ولی برخی از دستگاه ها باتوجه به گستردگی در حال انجام است همچنین مجوز واحدهای صنفی هم از اویل سال گذشته انجام گرفته است،خوشبختانه به همت اتاق های صنفی بیشتر مجوز واحدهای صنفی برطرف شد،برخی از دستگاه های دولتی مانند وزارت نیرو،ارتباطات و غیره همکاری خوبی داشته اند.

سیاح تصریح کرد:متاسفانه برخی از دستگاه ها هنوز کارشکنی داشتند،خوشبختانه تمامی مجوزهای قوه قضائیه هم زیر تحول صدور مجوزها قرار گرفته است،همچنین مجوز تجارت جامع خارجی و ساخت و ساز هم دارای تخلف هستند.

او بیان کرد: اکنون با توجه به الکترونیکی شدن سامانه‌های دادگستری، مالیات، بانک‌ها و غیره، همه کسبه فقط با داشتن شناسه یکتا می‌توانند از خدمات آنها استفاده کنند.

سیاح گفت:  آن دسته از فعالان اقتصادی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می‌شوند. ضمن اینکه، دریافت شناسه یکتا برای همه فعالان اقتصادی دارای مجوز کاغذی از درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir) بطور رایگان و فوری فراهم است. 

رییس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار در نامه‌ای به وزارت نیرو تاکید کرد: استعلام مجوز هر فعال اقتصادی و اعتبار هر مجوز با اسکن شناسه یکتا با بارکدخوان گوشی‌های هوشمند انجام شود.

او گفت:در هفته‌های اخیر شکایاتی از فعالان اقتصادی در استان‌های مختلف به این مرکز واصل شده مبنی بر اینکه برخی مأموران ادارات آب و برق، از فعالان اقتصادی دارای شناسه یکتا، مجوز یا پروانه کاغذی مطالبه می‌کنند. از آنجاکه این اقدام در حکم قانونی فوق الاشاره جرم‌انگاری شده است.

 

سیاح افزود:ما به وزارت نیرو اعلام کردیم که به همه مأموران و همکاران زیرمجموعه این وزارت خانه حکم قانونی را یادآوری و ابلاغ کنند که استعلام واجد مجوز بودن هر فعال اقتصادی و اعتبار هر مجوز، با اسکن شناسه یکتای (QRcode) با بارکدخوان گوشی‌های هوشمند، در هر ساعت از شبانه‌روز بطور آنی و برخط قابل انجام است. حتی اگر فعال اقتصادی، شناسه یکتای خود را همراه نداشته باشد، امکان استعلام برخط مجوز با واردکردن نام و شهر محل استقرار فعالیت اقتصادی در سایت بانک اطلاعات کسب‌وکارهای ایران qr.mojavez.ir)، برای همه مأموران دولتی وجود دارد.

به گفته سیاح، فعالان اقتصادی تا ۲۶ اردیبهشت ماه امسال فرصت دارند تا مجوزهای کسب و کار کاغذی را به مجوزهای الکترونیکی تبدیل کنند چرا که کسی که شناسه یکتا نداشته باشد از حکومت نمی تواند خدمات دریافت کند.

او افزود: بر اساس آخرین آمار درگاه ملی مجوزها، تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار مجوز الکترونیکی و شناسه یکتا صادر شده است. همچنین ۱۹۸ هزار مجوز در دست بررسی قرار دارد،انتظار می‌رود که تا مهلت قانونی که پایان اردیبهشت ماه است، حدود دو میلیون مجوز کاغذی دیگر تبدیل به شناسه یکتا شوند.

سیاح تصریح کرد: طبق بررسی‌های آماری در میان استان‌ها رتبه‌های برتر تبدیل مجوزهای صنفی کاغذی به شناسه یکتا متعلق به لرستان، گیلان، همدان و چهارمحال و بختیاری است که به ترتیب ۳۰.۴ درصد، ۲۳ درصد، ۱۷.۴ درصد و ۱۷ درصد از پروانه های صنفی معتبر را به شناسه یکتا تبدیل کرده‌اند.

به گفته او،اما در میان استان ها کمترین میزان تبدیل پروانه های صنفی کاغذی به شناسه یکتا در بوشهر، ایلام و گیلان انجام شده است. در این استان ها میزان تبدیل مجوزهای صنفی کاغذی به شناسه یکتا به ترتیب ۶.۳ درصد، ۵.۵ درصد و ۴.۸ درصد است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تنها تا ۲۶ اردیبهشت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی کسب و کار به الکترونیکی فرصت وجود دارد
  • نوسانات ارز همه ابعاد اقتصادی زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد/ دولت جدی ورود کند
  • نماینده فلسطین در سازمان ملل: شورای امنیت باید برای توقف فوری جنگ در غزه مداخله کند
  • چشم‌انداز روابط ایران و کشورهای عربی پس از «وعده صادق»؛ سیاست خارجی ایران منطبق بر «واقعیت‌های میدانی» است
  • باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است
  • حججی رئیس فدراسیون سه‌گانه شد
  • درخواست آیت‌الله علم‌الهدی برای نظارت جدی بر وضعیت معادن
  • روابط خارجی استان قزوین با کشورهای خارجی تقویت می شود
  • نماینده مجلس: کاش رئیسی، بلوچ بود
  • نماینده مجلس لبنان: اقدام ایران سبب تغییر مواضع غرب شد