Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@15:04:31 GMT

بحث حرکت فرهنگ قرآنی باید جدی گرفته شود

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۷۵۶۸

بحث حرکت فرهنگ قرآنی باید جدی گرفته شود

آیت الله حیدری بر لزوم انس و تدبر در قرآن تاکید کرد و گفت: بحث حرکت فرهنگ قرآنی باید جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول، «آیت الله محسن حیدری» امروز (شنبه ۲۳ آذر) در آئین اختتامیه جشنواره ملی قرآنی مدهامتان ویژه روستائیان و عشایر کشور که به میزبانی خوزستان و در شهر منتظران دزفول برگزار شد، بر لزوم انس با قرآن تاکید کرد و گفت: انس و تلاوت قرآن مقدمه است و اصل آن عمل به تعالیم قرآن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ترویج فرهنگ قرآن در جامعه را امری ضروری دانست و تصریح کرد: درجات بهشت بی نهایت هستند و بر اساس آیات قرآنی تنظیم می شوند؛ در قیامت نیز قاریان به اندازه قرآن خواندن جایگاه و درجه کسب می کنند.

 

وی بر لزوم تدبر در قرآن تاکید کرد و اذعان داشت: تمام مردم ایران باید با قرآن انس داشته باشند و بحث حرکت فرهنگ قرآنی باید جدی گرفته شود.

 

وی افزود: سه دیدگاه در زمینه فهم قرآن وجود دارد، یک دیدگاه افراطی که می‌ گوید هیچ آیه‌ ای از آیات قرآن را بدون روایت نمی‌ توان فهمید، یک دیدگاه تفریطی نیز وجود دارد که طبق آن می‌ توان تمام آیات قرآن را بدون مراجعه به روایات متوجه شد و دیدگاه سوم این است که برخی آیات بدون مراجعه به روایات امکان فهم ندارند و نیاز به متخصص و مفسر دارند.

 

آیت الله حیدری به بیان روایاتی در رابطه با اهمیت و جایگاه قرآن پرداخت و اضافه کرد: بدون فهم قرآن، تدبر در آن معنا ندارد؛ تدبر به معنی تفکر و برداشت درست پیام از قرآن است.

پایان پیام/661

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد قرآن کریم خبرگزاری شبستان مسجد استان بوشهر شیراز قرآن اردبیل جشنواره ملی قرآنی مدهامتان دزفول عضو مجلس خبرگان رهبری خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۷۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن همه چیز ماست

حسینعلی شریف، موذن، استاد پیشکسوت قرآنی و مولف کتب مختلف آموزش قرآن کریم درباره اقدام صداوسیما در تولید برنامه‌های قرآنی امثال «محفل» گفت: همانطور که امام راحل فرموده بودند انقلاب اسلامی برگرفته از قرآن است، باید تمام شئونات زندگی‌مان با قرآن پیوند بخورد. 

شریف ادامه داد: واقعاً جای برنامه «محفل» در صداوسیما خالی بود. با هرکسی که در محافل قرآنی و حتی غیر قرآنی صحبت می‌کنم، می‌بینم از برنامه رضایت داشتند. آنقدر باید برنامه جذاب باشد، تا مخاطب بعد از دیدن آن گرایشش به قرآن بیشتر شود. 

استاد پیشکسوت قرآنی در پاسخ به هجمه‌های به راه افتاده از سوی دشمنان که می‌گویند قرآن ارتباطی با جامعه ایران ندارد، توضیح داد: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم؟ در گذشته تمام بزرگوارانمان کارشان را با قرآن آغاز می‌کردند و بعد به سایر اولویت‌هایشان می‌پرداختند. ما باید زندگی‌مان را با قرآن تطبیق دهیم. البته ساخت برنامه‌های قرآنی نیازمند حضور کارشناسان و متخصصان قرآنی است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود
  • قرآن همه چیز ماست
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • فرشتگان کاتب؛ حافظ انسان در زمان حیات
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد