Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@16:01:19 GMT

نصب پوشش حفاظتی برای محل کاوش تپه قلا

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۷۶۳۲

نصب پوشش حفاظتی برای محل کاوش تپه قلا

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،سیروس ادیب رئیس اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گیلانغرب گفت : در پی هشدار هواشناسی برای پیشگیری از هرگونه عواقب احتمالی، هیئت مستقر لایه‌نگاری تپه باستانی چندین‌هزارساله قلا یا ارگ گیلانغرب تدابیر لازم را در این زمینه اتخاذ شد

او گفت : «برای جلوگیری و فرسایش محل کاوش با تجهیزاتی که تهیه شد، این محل مسقف و راه نفوذ آب باران به داخل کاوش بسته شد که خوشبختانه با نظارت نماینده مستقر در محل سایت، این عملیات به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

ادیب گفت: «تمام اقداماتی که هم‌اکنون انجام‌شده برای رفع خطر احتمالی و جلوگیری از فرسایش و تخریب تپه باستانی قلا گیلانغرب است.»

رئیس اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گیلانغرب گفت: «تپه باستانی قلا در سال ۱۳۴۹ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و در دهه ۶۰ عرصه و حریم آن تعیین شده است.»

او با بیان اینکه متأسفانه در نقشه تفصیلی شهر هیچ ضوابط خاصی جهت ساخت‌وساز‌ها اعلام‌نشده است، افزود: «طی رایزنی‌های انجام شده با معاونت میراث‌فرهنگی کشور درخواست کردیم تا در این نقشه بازنگری و ضوابط دقیق آن اعلام شود.»

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی هواشناسی لایه نگاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۷۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف فلزیاب از متخلفان در شهرستان فارس

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس گفت: یک دستگاه فلزیاب، از سه متخلف در شهرستان بختگان کشف و ضبط شد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ مسعود رزمجویی روز دوشنبه اعلام کرد: مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس در هنگام گشت‌زنی در محور روستای طشک به جزین شهرستان بختگان که به طور مداوم با هدف ارتقای امنیت و پیشگیری از وقوع جرم انجام می‌شود، به سه سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت شک کردند که پس از توقف و بازرسی، یک دستگاه فلزیاب از کوله پشتی آنها کشف شد.

وی افزود: این متهمان دستگیر شدند و پرونده آنها برای گذراندن مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد و از طریق یگان حفاظت میراث فرهنگی پیگیری می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس گفت: خرید، فروش، نگهداری و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب منوط به دریافت مجوز از سازمان میراث فرهنگی کشور است.

رزمجویی اضافه کرد: فروشندگان مکلف‌اند دستگاه‌های فلزیاب را تنها به افرادی که مجوز خرید از سازمان میراث فرهنگی کشور دارند بفروشند و نسخه‌ای از برگ فروش شامل مشخصات خریدار و مشخصات فنی دستگاه را هم به این سازمان ارسال کنند.

شهرستان بختگان در فاصله ۱۷۰ کیلومتری شرق شیراز دراستان فارس قرار دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کشف احتکار ۳۷۳ تن روغن و چای در قم کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور

دیگر خبرها

  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • چین: «مس عینک» بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود
  • کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان
  • کشف فلزیاب از متخلفان در شهرستان فارس
  • رونمایی از ثبت جهانی کاروانسرای دیر گچین قم
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی
  • ۱۰۰ میلیارد ریال برای ترمیم سیل بند حفاظتی شهر قصرقند اختصاص یافت