Web Analytics Made Easy - Statcounter

توانمندی های استان کرمان در قالب افزون بر ۷۰ غرفه در این نمایشگاه به مرحله نمایش می رسد که حضور دیار کریمان در این نمایشگاه نسبت به نمایشگاه سال قبل در مشهد ۴۰ درصد رشد در متراژ داشته است.

محصولات تولیدی استان کرمان در بخش گردشگری، صنعتی، پیمانکاری و کشاورزی در قالب نمایشگاه توانمندی های استان کرمان در معرض دید بازدیدکنندگانی از کشورهای خارجی از جمله ترکیه، آذربایجان و کنسولگری های مستقر در تبریز و استان های آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل قرار می گیرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مسئولان و متولیان امر، هدف اصلی از برپایی نمایشگاه توانمندی های استان کرمان توسعه تجارت و یافتن بازارهای جدید برای محصولات تولیدی این استان است.

صادرات به بازارهای جدید هدف مسئولان کرمان است

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: صادرات به استان ها و خارج در برگزاری نمایشگاه ها توانمندی های استان کرمان در تبریز مورد توجه مسئولان این استان قرار دارد و در این زمینه بسیاری از محصولات تولیدی داخل استان و به سایر استان ها و خارج از کشور صادرات می شود.

جعفر دهقان روز شنبه در نشست خبری نمایشگاه توانمندی های استان کرمان با بیان اینکه پسته، خرما، محصولات جالیزی، مرکبات و گندم بیش از مصرف در استان تولید می شود گفت: تنها ۲۰ درصد تولید پسته کرمان در کشور و ۲ درصد در استان مصرف می شود و مابقی باید با برپایی نمایشگاه ها به بازارهای جدید خارج از کشور صادرات شود.

وی اظهار داشت: معرفی جاذبه گردشگری، صنایع دستی و محصولات کشاورزی استان و معرفی صنعت مس، فولاد و خودروسازی و صنایع کوچک استان کرمان در این نمایشگاه مورد توجه قرار دارد.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: راهکار فروش تولیدات استان کرمان پیدا کردن بازار هدف و شرکت در نمایشگاه ها است که محصولات این استان را به سایر استان ها و کشورها معرفی می کند.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه به علت انصراف برخی استان ها با ۲۰ روز تاخیر از روز دوشنبه هفته جاری آغاز به کار می کند که سه نمایشگاه فرش تبریز، شب یلدا تبریز، لیزینگ کالا و خدمات همزمان با این نماشگاه در همان محل برگزار می شود لذا پیش بینی استقبالی خوبی از این نمایشگاه می شود.

دهقان با بیان اینکه مسئولان کشوری و استان های کرمان و آذربایجان شرقی در نمایشگاه توانمندی های استان کرمان شرکت می کنند افزود: این نمایشگاه در سالن استاد شهریار واقع در نمایشگاه بین المللی تبریز با متراژ ۲ هزار متر برگزار می شود.

وی عنوان کرد: استاندار کرمان و آذربایجان شرقی و مسئولان ملی در افتتاحیه این نمایشگاه حضور می یابند و در حاشیه آن بین خانه صنعت و معدن ۲ استان کرمان و تبریز تفاهم نامه هایی منعقد می شود و همکاری با خانه های صنعت و معدن فعال برای بخش خصوصی ما حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اهمیت صادرات برای کشور و استان کرمان اضافه کرد: استعدادهای بلقوه بسیاری در استان وجود دارد که برای توسعه صادرات می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

دهقان گفت: برخی از تولیدکنندگان و کارخانجات ۲ سال محصول خود را در نمایشگاه سفیران ۱۵ کشور پیش فروش کردند که نمایشگاه توانمندی های استان کرمان هم برای رونق کسب و کار و ایجاد بازار فروش برای شرکت های تولیدی بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه هدف دیگر استان کرمان از شرکت در نمایشگاه ها جذب سرمایه گذار است  افزود: فراوری پسته، بادام و گردو توسط شرکت تبریزی در استان انجام می شود و در زمینه های مختلف به دنبال سرمایه گذار و ایجاد اشتغال و توسعه تولید در کرمان هستیم.

آمادگی کشورها برای پذیرش کشاورزان کرمانی

کشورهای آفریقای جنوبی، برزیل و آرژانتین اعلام آمادگی در پذیرش کشاورزان ایرانی برای کشاورزی در کشورهای خود کردند و کشاورزان استان کرمان می توانند ضمن انتقال تجربه و دانش محصول کشت شده در این کشورها را به نفع خود صادرات کنند.

مردم کرمان در منطقه خشک و کویری محصولات خرما و پسته را کشت می کنند و این امر حداکثر استفاده از رونق کشاورزی است.

سالانه ۶ میلیون تن محصول کشاورزی در استان کرمان تولید می شود که نشان از همت بالای مردم استان دارد و این فرهنگ را می‌توانیم به کشورهای دیگر صادرات کنیم.

شرکت در نمایشگاه ها از حالت انفرادی خارج شد

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های جنوب شرق هم در این نشست عنوان کرد: نمایشگاه توانمندی های استان کرمان در تبریز در حوزه های صنعت، معدن و کشاورزی و گردشگری برگزار می شود و نمایش صنایع کوچک به صورت تخصصی و به خانه صنعت و معدن استان کرمان واگذار و متولی آن شده است.

امیرحسین سعید افزود: در حوزه صنعت، صنایع بزرگ مس و گل گهر با زیر مجموعه مستقل خود، شرکت میدکو، صنایع برق و در بخش پیمانکاری جهاد نصر، حضور می یابیم و در بخش گردشگری با محوریت اتاق بازرگانی کرمان جزیره ای در ورودی نمایشگاه گرفته ایم و تبلیغات هتل ها، گردشگری و صنایع دستی در آن انجام می شود.

وی بیان داشت: شرکت در نمایشگاه از حالت انفرادی خارج و به کمیسیون های مربوطه و تخصصی واگذار شده و اهداف استان پیگیری می شود.

برنامه ریزی کرمان برای شرکت در نمایشگاه های بین المللی و داخلی

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های جنوب شرق گفت: برنامه ریزی این شرکت برای برپایی نمایشگاه توانمندی کرمان در استان های هدف ازجمله آذربایجان شرقی و در آینده نزدیک برای کشورهای هدف ازجمله قطر، عمان و امارات و ترکیه برای سال ۲۰۲۰ در دستور کار قرار دارد.

وی عنوان کرد: عرضه مستقیم محصولات استان کرمان در کمیسیون صادرات هفته گذشته تصویب شد و در نمایشگاه جنوب شرق در حال بررسی است.

سعید افزود: نمایشگاه توانمندی های استان کرمان در تبریز از نظر متراژ ۴۰ درصد رشد نسبت به نمایشگاه سال گذشته در مشهد در شرایط تحریم کنونی کشور داشته و حمایت های استانداری کرمان از این نمایشگاه مطلوب بوده است.

کشت فرا سرزمینی در دستور کار کشاورزان کرمانی

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان هم گفت: محصولات با نیاز آبی فراوان را به صورت فراسرزمینی کشت می‌کنیم که برخی کشاورزان کرمانی برای این کشاورزی اعلام آمادگی کرده‌اند.

رضا سنجری ادامه داد: این اقدام ضمن اقتصادی بودن، از منابع آبی کشورهای متقاضی استفاده و منابع خودمان حفظ می شود.

برچسب‌ها گردشگری صنعت و معدن تولید ملی تبریز کرمان کشاورزی پروندهٔ خبری نهضت تولید ملی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری صنعت و معدن تولید ملی تبریز کرمان کشاورزی گردشگری صنعت و معدن تولید ملی تبریز کرمان کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۷۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از غرفه ایران در نمایشگاه دفاعی بغداد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ سفیر ایران در بغداد گفت غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه دفاعی بغداد مورد توجه اکثر بازدیدکنندگان قرار گرفت.
محمد کاظم ال صادق در بازدید از نمایشگاه بین المللی دفاعی بغداد با اشاره به موفقیت دستاورد‌های نظامی ج ا ا گفت: غرفه ایران برای خیلی از بازدیدکنندگان نمایشگاه مورد توجه قرار گرفت. وی ابراز امیدواری کرد عرضه توانمندی‌های نظامی ایران، بتواند زمینه ساز موفقیت امیز صادرات تسلیحات ایران در منطقه و جهان شود.
در نمایشگاه دفاعی بغداد، بیست و دو کشور شرکت کردند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


به نمایش دراوردن توانمندی‌های پهپادی و موشک‌های هوشمند و هدایت شونده ساخت ایران یکی از برنامه‌های غرفه ایران بود.

دیگر خبرها

  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود
  • نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • دومین حضور چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه «اکسپو»
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های ارتش در گچساران
  • استقبال از غرفه ایران در نمایشگاه دفاعی بغداد