Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@02:44:28 GMT

6کشته درحمله شورشیان مسلح کنگو

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۷۹۹۲

حمله گروهی از شورشیان مسلح مستقر در اوگاندا به شهری در شرق کنگو به کشته شدن دستکم شش تن منجر شد. ناطقان: شورشیان یک گروه مسلح مستقر در اوگاندا بار دیگر به یکی از شهرهای مرزی در شرق «کنگو» حمله کرده‌اند. در این حمله دستکم ۶ نفر کشته شده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، شاهدان روز شنبه گفتند که شورشیان یک گروه مستقر در اوگاندا موسوم به «ای‌دی‌اف» (نیروهای متحد دموکراتیک) جمعه شب به شهر «بنی» حمله کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حمله  تنها چند روز پس از آن آغاز شد که ارتش کنگو نبرد با گروه‌های مسلح در این منطقه را شدت بخشید.

 

شهر بنی از مراکز شیوع بیماری مهلک ابولا محسوب می‌شود و حملات مکرر توسط شورشیان ای‌دی‌اف و سایر گروه‌های مسلح، تلاش‌ها برای مهار شیوع ویروس ابولا در شرق کنگو را هم مختل کرده است. این بیماری تاکنون ۲۲۰۰ نفر را در این کشور کشته است.

به نوشته آسوشیتدپرس، تداوم حملات به این شهر موجب تظاهرات ساکنان شهر بنی شده است. اواخر ماه گذشته ساکنان معترض شهر بنی سالن اجتماعات شهر را آتش زدند و به مقر نیروهای صلح‌بان سازمان ملل متحد هم حمله کردند.

این کشور همچنین در معرض حملات متناوب نیروهای منتسب به گروه تروریستی داعش قرار دارد. در جریان یکی از این حملات در ماه گذشته دستکم پانزده تن کشته شدند. (جزئیات بیشتر)

جمهوری دموکراتیک کنگو در مرکز آفریقا قرار دارد و پایتخت آن «کینشاسا» است. جمهوری دموکراتیک کنگو دومین کشور بزرگ در آفریقا و یازدهمین کشور بزرگ در جهان است. منبع: فارس برچسب ها: حمله مسلحانه ، کنگو ، کشته

منبع: ناطقان

کلیدواژه: حمله مسلحانه کنگو کشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۷۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی خوسف برای بیماری تب کریمه و کنگو


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، شریفی اعلام کرد: دامداران با توجه به آغاز فصل گرما نسبت به سم پاشی اماکن دامی خود اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به آغاز فصل گرما دامداران برای پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو نسبت به سم پاشی دام‌ها و اماکن دامی خود اقدام کنند.

شریفی افزود: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو بیماری مشترک بین انسان و دام بوده که از طریق گزش کنه هیالوما بیماری را به انسان و دام منتقل می کند.

رئیس شبکه دامپزشکی خوسف اقدامات این شبکه در سال ۱۴۰۲ در پیشگیری و مبارزه با این بیماری را سم پاشی بیش از ۲۷۶ هزار و ۷۵۰ متر مربع از اماکن دامی، بیش از ۳۲ هزار و ۱۳۰ رأس گوسفند و بز، بیش از هزار و ۴۰۰ رأس گاو و گوساله و دو هزار و ۹۰۰ نفر شتر در راستای مبارزه با انگل‌های خارجی دام عنوان و بر لزوم مبارزه با انگل‌های خارجی توسط دامداران تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • بازگشت به جنگ در سایه
  • سازمان ملل به دنبال جمع آوری کمک ۲.۸ میلیارد دلاری برای غزه و کرانه باختری
  • سازمان ملل: از زمان آغاز جنگ اسرائیل بیش از ۱۰ هزار زن در غزه کشته شده‌اند
  • سازمان ملل: از زمان آغاز جنگ اسرائیل بیش از ۱۰ هزار زن در غزه کشته شده اند
  • کشته شدن 1000 نیروی نظامی اوکراین در حملات روسیه/هشدار گروسی نسبت به وقوع حادثه اتمی در نیروگاه زاپوروژیا 
  • سازمان ملل: ۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
  • ۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
  • موضع‌گیری جدید میقاتی درباره حمله های رژیم صهیونیستی
  • هشدار دامپزشکی خوسف برای بیماری تب کریمه و کنگو
  • گروه هفت: به امنیت اسراییل متعهد هستیم