Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@01:49:06 GMT

مطالعه و عملیاتی شدن مسیر ریلی راور به زرند

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۸۰۲۵

مطالعه و عملیاتی شدن مسیر ریلی راور به زرند

ایسنا/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: زیرسازی مسیر ریلی زرند به دشتخاک قبل از انقلاب انجام شده و با توجه به اجرای دو پروژه صنعتی در راور، درخواست داریم این ظرفیت مطالعه و عملیاتی شود.

"محمدرضا پورابراهیمی" امشب ۲۳ آذرماه در جلسه بررسی مشکلات ریلی استان کرمان با حضور مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی اظهار کرد: مهم ترین اولویت ما بازسازی خطوط است تا ایمنی، سرعت و کیفیت افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در حمل و نقل مسافر بیشترین دغدغه در کیفیت است، افزود: تقاضای افزایش خط مسافری را داشته و درخواست کردیم خط جدید کرمان به مشهد و کرمان به تهران داشته باشیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: با توجه به افزایش قمیت پرواز و ... حوزه ریلی تقاضای بیشتری خواهد داشت که این درخواست نهایی نشده و از مدیرعامل راه آهن کشور می خواهیم این درخواست رسیدگی و مجوز ارائه شود زیرا حائز اهمیت است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: در زمینه واگن حمل بار، کرمان دچار مشکل است و از قطار زاهدان استفاده می شود که درخواست داریم دستور داده و مشکل رفع شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: مسیر دشتخاک زرند به راور حدود ۴۰ کیلومتر است و قبل از انقلاب زیرسازی ریلی آن انجام شده و می تواند فولاد راور را به زرند وصل کند که درخواست داریم این مسیر مطالعه شود زیرا با توجه به دو پروژه مهم صنعتی راور (فولاد و روکش لاستیک) عملیاتی شدن این ظرفیت کمک خوبی است.

به گزارش ایسنا، "مجید ارجونی" سرپرست اداره کل راه آهن استان کرمان در این جلسه گفت: ۲۲ کیلومتر خط ریلی از محل ز ایستگاه زرند به سمت فولاد زرند ایرانیان تا پایان سال به بهره برداری می رسد و سالانه از مسیر ریلی جلال آباد و فولاد زرند ایرانیان ۵ میلیون تن حمل بار انجام می شود تا ترافیک جاده ای کمتر و ضریب ایمنی بالا برود.

وی افزود: خط دیگر از ایستگاه جلال آباد تا کارخانه گندله و کنسانتره فولاد زرند ایرانیان است که با خطوط فرعی ۴۴ کیلومتر است و تا پایان خردادماه ۹۹ بهره برداری می شود.

ارجونی تصریح کرد: در زمینه بازسازی مسیر سیریز به زرند نیز کارگاه آماده است و به میزان ۴۶ کیلومتر از فردا کار آغاز می شود که سعی می کنیم این عملیات نیز تا پایان خرداد ۹۹ به اتمام برسد.

وی درباره مسیر ریلی زرند به راور گفت: مطالعه این مسیر در دستور کار ما قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۸۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین خبرها از وضعیت فرودگاه‌های استان کرمان

مدیر کل و رئیس ستاد مدیریت بحران فرودگاه‌های استان کرمان گفت: برابر اعلام وضعیت قرمز هواشناسی در استان و لزوم پشتیبانی و امدادرسانی به نقاط بحرانی،آماده‌باش به پنج فرودگاه عملیاتی استان ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی فرودگاه‌های این استان، علی جزینی‌زاده اظهار کرد: برابر اعلام وضعیت قرمز هواشناسی در استان و لزوم پشتیبانی و امدادرسانی به نقاط بحرانی هماهنگی‌های لازم به منظور حضور کارکنان و حالت آماده‌باش به پنج فرودگاه عملیاتی استان ابلاغ شده است.

وی از استقرار بالگرد امدادی جمعیت هلال احمر استان در فرودگاه شهدای جیرفت به منظور پوشش امدادی در منطقه جنوب استان خبر داد و افزود: فرودگاه شهدای بم نیز به منظور پشتیبانی شرق استان در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته است.

مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان تصریح کرد: فرودگاه بین‌المللی کرمان، فرودگاه شهدای سیرجان و فرودگاه شهدای رفسنجان نیز پشتیبانی سایر مناطق و فرودگاه‌های هدف را برعهده دارند و با نیروی انسانی ویژه، تجهیزات و سامانه‌های هوانوردی و فرودگاهی در حالت آماده‌باش قرار دارند.

به گزارش ایمنا، بنا به اعلام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، تمام راه‌های هوایی کشور باز است و هیچ محدودیتی برای پروازها وجود ندارد و اخبار منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب کشور صحت ندارد.

کد خبر 745329

دیگر خبرها

  • فولاد با ویسی باز هم نبرد/ مس با نویدکیا همچنان در مسیر موفقیت
  • مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم
  • سیلاب مسیر ریلی راه آهن زاهدان - میرجاوه را بست
  • سیل مسیر ریلی راه آهن زاهدان - میرجاوه را بست | عکس
  • هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال
  • مسیر ریلی راه آهن زاهدان_میرجاوه مسدود شد
  • فنی و حرفه‌ای زرند در سطح استان کرمان، رتبه‌ دوم را کسب کرد
  • زرند، پیشروترین شهرستان در زمینه کنترل و مهار معضل اعتیاد 
  • با مسیر ریلی تبریز آذربایجان، مرکز هاب لجستیکی منطقه بیشتر آشنا شویم
  • آخرین خبرها از وضعیت فرودگاه‌های استان کرمان