Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@20:22:40 GMT

بسیج قزوین و ۴۰ سال خدمت و محرومیت‌زدایی

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۸۱۰۱

بسیج قزوین و ۴۰ سال خدمت و محرومیت‌زدایی

شجره طیبه بسیج نهادی برآمده از انقلاب اسلامی بوده و همواره با وجود تمامی محدودیت‌ها، بازویی پرتوان برای حفظ ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی محسوب شده است.
از پنجم آذرماه سال ۱۳۵۸ که نهاد مقدس بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شد، کسی فکر نمی‌کرد که خدمات آن در عرصه‌های مختلف تا به امروز اینقدر موفقیت آمیز باشد تا حدی که هیچ مجموعه‌ دیگری نتواند جایگزین آن گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
امروزه نقش بسیج در ۴۱ سالگی انقلاب بسیار برجسته و نمایان است و نام بسیج و مجاهدت بسیجیان در رفع موانع و مشکلات کشور همواره خوش می‌درخشد.
به مناسبت ۴۰ سالگی شجره طیبه بسیج در کشور خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز قزوین در میزگردی با حضور جعفر عباسی مسوول بسیج مهندسی استان، عباس رنجبر رییس سازمان بسیج اصناف قزوین، مهدی برزگر رییس سازمان بسیج علمی استان و رضا ابراهیمی رییس سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین فعالیت‌های سازمان‌های مختلف بسیج را بررسی کرده و به گوشه‌ای از دستاوردهای آن در این سال‌ها نظری انداخته است.

شناسایی مشکلات ۱۴۰ واحد صنعتی در قزوین
مسئول بسیج مهندسین استان قزوین در این میزگرد گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و از سوی دیگر دغدغه‌های مقام معظم رهبری در این حوزه، ۲ طرح با عنوان طرح‌های تاثیرگذار به این سازمان ابلاغ شد.
جعفر عباسی با بیان اینکه یکی از این طرح‌ها، صنعت‌یار است، خاطر نشان کرد: هدف کلی این طرح کمک به واحدهای صنعتی و نیمه راکد است که اکنون با دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان دچار مشکل هستند.
مسئول بسیج مهندسین استان قزوین گفت: براساس این طرح، مهندسان بسیجی استان به صورت میدانی در حال بازدید از تمامی شهرک‌های صنعتی استان هستند تا بتوانند مشکلات موجود در این شهرک‌ها را بررسی نمایند.
عباسی اظهار داشت: مدیران تولید به عنوان رزمندگان خط مقدم جبهه اقتصادی هستند و باید برای رفع مشکلات آنها کفش آهنی به پا کرد.

مسئول بسیج مهندسین استان قزوین با بیان اینکه در بازدیدهای میدانی از واحدهای تولیدی دریافتیم که بسیاری از شرکت‌ها درگیر مسائل جزیی هستند، گفت: برخی از این واحدها یک‌سال برای افزایش ظرفیت برق و گاز درگیر بودند و در نهایت در برخی موارد باز هم این افزایش ظرفیت نصیب آنها نشده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴۰ واحد صنعتی عارضه یابی شده و همچنین تسهیل‌گری در تعدادی از این واحدها نیز در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: تعداد کمی از واحدها نیاز به دانش و فناوری داشتند که تیم کارشناس به این واحدها اعزام شد.  
مسئول بسیج مهندسین استان قزوین با اشاره به اینکه ما با تمام توان برای ایجاد رونق در واحدهای تولیدی وارد عمل شدیم، عنوان کرد: احیای واحدهای صنعتی و ایجاد رونق تولید در آنها تنها با پرداخت تسهیلات دولتی و فراهم سازی امکانات میسر است، اما نباید فراموش کرد تسهیلات با بهره ۱۸ درصد نیز کمر تولید را می‌شکند.
عباسی با بیان اینکه با وجود ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری در سطح استان باید آمار بیکاری در قزوین صفر باشد، عنوان کرد: اگر ظرفیت صنعت را جدی بگیریم نه تنها بیکاری از استان ما رخت بر می‌بندد بلکه این معضل در استان‌های مجاور نیز کمرنگ خواهد شد.
مسئول بسیج مهندسین استان قزوین با اشاره به اینکه وجود نظام بانکی و مالیاتی غلط، عمده‌ترین دلیل رکود در صنعت استان قزوین است، تصریح کرد: تا زمانی که این ساختار غلط اصلاح نشود، فعالیت‌های دیگر مفید و موثر نخواهد بود.

راه اندازی ۲۰ هزار نیروگاه خورشیدی در مناطق محروم
وی افزود: بسیج مهندسین استان قزوین علاوه بر اینکه به کمک واحدهای تولیدی استان شتافته با اجرای طرح جهاد روشنایی نیز تلاش می‌کند تا گام‌های موثری را در رفع محرومیت در مناطق محروم بردارد.
عباسی با بیان اینکه مجوز نصب و راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی را در مناطق محروم اخذ کرده‌ایم، اظهار داشت: راه اندازی ۲۰ هزار نیروگاه خورشیدی در اولویت فعالیت‌های ما قرار دارد.
مسئول بسیج مهندسین استان قزوین عنوان کرد: این نیروگاه‌ها در منازلی که شرایط لازم را داشته باشند نصب و راه اندازی می‌شوند و به این ترتیب افراد محرومی که توانایی کار در بیرون از منزل را ندارند، می‌توانند با فروش برق درآمد خوبی کسب کنند.
وی تصریح کرد: این طرح با هدف رفع محرومیت از مناطق محروم و ایجاد اشتغال پایدار برای محرومان اجرا شده است و می‌تواند کمک شایانی به تولید برق و پایداری محیط زیست داشته باشد.
بسیج اصناف قزوین، پیشگام در محرومیت زدایی
رییس سازمان بسیج اصناف قزوین نیز در این میزگرد اظهار داشت: این سازمان تاکنون با هدف رفع محرومیت از چهره مناطق محروم استان و کشور اقدامات گسترده‌ای را انجام داده‌ است.
عباس رنجبر افزود: سازمان بسیج اصناف در زلزله‌ سال گذشته استان کرمانشاه در کنار اعزام چند دستگاه کامیون مواد غذایی، پوشاک، پتو و ایجاد آشپزخانه مرکزی برای پخت غذا تلاش کرد تا با استفاده از ظرفیت بازاریان شرایط مناسب‌تری را برای زلزله زدگان فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: بازاریان متمول استان قزوین طی یک اردوی سه روزه از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بازدید کرده و تصمیم گرفتند تا به صورت نقدی و غیرنقدی به هموطنان خسارت دیده کمک کنند.
رییس سازمان بسیج اصناف قزوین گفت: بر همین اساس بازاریان و اصناف قزوین ساخت منزل مسکونی ۱۱ خانواده دو معلوله تحت پوشش بهزیستی را در دست گرفته و آنها را ظرف مدت چهار ماه و نیم به هموطنان کرمانشاهی تحویل دادند.  
رنجبر اظهار داشت: بازاریان پس از تحویل منازل اقدام به تجهیز خانه‌های مسکونی کردند و همچنان این ۱۱ خانواده، تحت پوشش بازاریان قزوینی قرار دارند.  
وی افزود:همچنین بسیج اصناف قزوین جزو نخستین گروه‌های اعزامی برای بازدید از مناطق سیل‌زده گلستان بود.
 رییس سازمان بسیج اصناف قزوین عنوان کرد: با نیازسنجی‌ها مشخص شد افراد سیل زده به خوراک و پوشاک نیازی چندانی ندارند بلکه تنها عمران و آبادانی مناطق سیل زده اندکی از دردهای آنان را التیام می‌بخشد.
 رنجبر گفت: به همین منظور با کمک بازاریان و اصناف استان قزوین سه و نیم کیلومتر از مسیر سیمین شهر به گمیشان را لوله گذاری کرده ایم تا درصورت وقوع سیلاب در زمینه تامین آب برای اهالی منطقه مشکلی به وجود نیاید.
وی همچنین از بازسازی هشت واحد از خانه‌های سیل زده پل دختر خبر داد و عنوان کرد:بسیج اصناف قزوین آماده است که در هر زمان لازم بود تمامی ظرفیت‌های خود را برای کمک به هموطنان به کار گرفته و برای حل مشکلات آنها وارد عمل شود.
رنجبر با بیان اینکه ۱۳ درصد از فعالان واحدهای صنفی استان قزوین عضو بسیج اصناف هستند، گفت: فلسفه ایجاد بسیج اصناف ارتقای آمادگی کسبه و بازاریان از نظر فکری و روحی در مقابله با خطرات و همچنین خدمت رسانی به محرومان بوده است.
وی با اشاره به اینکه این سازمان در جهت محرومیت‌زدایی در استان قزوین نیز گام‌های موثری برداشته است، خاطرنشان کرد: اجرای طرح یک کاسب – یک دانش آموز و تشکیل و اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم از جمله اقداماتی بوده که بسیج اصناف تاکنون انجام داده است.
رنجبر عنوان کرد: در طرح یاد شده دانش آموزان محروم استان شناسایی می‌شوند و با نزدیک شدن به ایام تحصیلی، کمک هزینه آموزشی و تحصیلی و همچنین لباس فرم مدرسه برای آنها تهیه خواهد شد.

بسیجیان استان قزوین ۲۷۹ اختراع را ثبت ‌کردند
رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان قزوین نیز در این میزگرد گفت: تلاش این سازمان بر این است که با فراهم ساختن شرایط مناسب، ناامیدی را از جوانان نخبه دور کرده و زمینه فعالیت آنها را در کشور فراهم کند.
مهدی برزگر با بیان اینکه پنج قسمت به عنوان زیرمجموعه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: کانون نخبگان و مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات کاربردی به عنوان درگاه ورودی این سازمان به شمار می‌روند و مرکز رشد و خلاقیت، پایگاه‌ها و هسته‌های علمی نیز زیر مجموعه‌های این سازمان هستند.
وی با بیان اینکه اطلاعات ۱۴۶ مخترع در استان قزوین ثبت شده است، عنوان کرد: این نخبگان جوان ۲۷۹ اختراع را به ثبت رسانده و بیش از ۵۰ درصد از اختراعات آنها وارد حوزه صنعت و کشاورزی شده است.
برزگر تصریح کرد: راه اندازی پایگاه‌های علمی و پژوهشی، راه اندازی خانه نخبگان استان و ایجاد مراکز رشد خلاقیت و نوآوری از جمله فعالیت‌های سازمان بسیج علمی استان قزوین به شمار می‌رود.
رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان قزوین همچنین تشریح کرد: ما از طرح‌ها و ایده‌های ابتکاری محققان بسیجی استان استقبال می‌کنیم و در صورتی که طرحی مبتکرانه و نو باشد حمایت همه جانبه‌ای از آن صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: به طرح‌های ابتدایی که محققان بسیجی معرفی می‌کنند وام یک تا پنج میلیون تومانی پرداخت می‌شود تا بتوانند ایده خود را به نمونه اولیه تبدیل کنند.
رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان قزوین اظهار داشت: در صورتی که نمونه اولیه طرح آماده شده و یکی از نیازهای اساسی کشور را حل نماید تسهیلاتی از مبلغ ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان به فرد پرداخت می‌شود.
برزگر افزود: اگر یک نخبه، طرحی را در سطح ملی ارائه نماید نیز می‌تواند با مراجعه به سازمان بسیج علمی استان قزوین از ۱۲ ماه کسری خدمت استفاده کند، البته این طرح‌ها نباید قبلا از سوی فرد دیگری ارایه و ثبت شده و یا مشابه داخلی داشته باشد.
رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان قزوین ادامه داد: اگر طرح نمونه خارجی دارد لازم است که علاوه بر قیمت پایین‌تر نسبت به محصول خارجی از کیفیت بالاتری نیز برخوردار باشد.

حلقه‌های مفقوده ارتباط بین دانشگاه، صنعت و کشاورزی در قزوین
وی افزود: مثلث گمشده‌ای بین دانشگاه، صنعت و کشاورزی استان قزوین وجود دارد که سبب شده تا ما در این جنگ اقتصادی با فشار زیادی رو به رو شویم.
برزگر گفت: متاسفانه امروزه صنعت ما دانشگاه را باور ندارد و اجازه حضور دانشجویان را در واحدهای تولیدی نمی‌دهد در حالی که اگر دانشجویان رشته‌های صنعتی و کشاورزی می‌توانستند ترم‌های پایانی خود را در واحدهای تولیدی بگذرانند وضعیت صنعت و اقتصاد ما با تحولی عظیم رو به رو می‌شد.
برزگر گفت: ۳۱۱ رشته تحصیلی در استان کاملا به صورت مستقیم با ۱۶۳ رشته صنعتی،  ۳۲ رشته پزشکی و هشت رشته مستقیم با کشاورزی در ارتباط هستند و باید از ظرفیت آنها بیشتر استفاده کرد.

اعزام چهار هزار و ۲۰۰ دانش آموز قزوین به اردوی راهیان نور
رییس سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین نیز در این میزگرد تصریح کرد: دانش آموز بسیجی باید ولایتمدار، مسولیت پذیر، آرمانگرا، آشنا به فناوری ارتباطات، با انضباط، استکبار ستیز و متعهد بوده و روحیه انقلابی، ایثارگری، ایمان، شجاعت، انسجام، پویایی و کارآمدی در وی برجسته باشد.

رضا ابراهیمی افزود: سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین تمام تلاش خود را به کار بسته تا با برپایی برنامه‌های متنوع و گوناگون دانش‌آموزانی بسیجی را تربیت کند.
ابراهیمی با اشاره به اینکه دانش آموزان آینده سازان این مرز و بوم هستند، گفت: برخورداری از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مناسب سیاسی، اجتماعی و سازندگی و همچنین تربیت دانش آموزانی که توانایی شناخت دوست از دشمن را داشته باشند نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد.
رییس سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین اظهار داشت: یکی از این برنامه‌ها در این زمینه، طرح شهید بهنام محمدی نام دارد که از سال گذشته در قالب ۵۵ مدرسه و ۱۶۵ نفر از سرگروه‌ها آغاز شده است.
 وی با اشاره به اینکه طرح شهید بهنام محمدی یک طرح مربی محور و مسجد محور است، عنوان کرد: این طرح در راستای تقویت مبانی دینی دانش آموزان و همچنین به منظور تربیت نیروی بسیجی دانا اجرایی شده است.
ابراهیمی تصریح کرد: اعزام چهار هزار و ۲۰۰ نفر از دانش آموزان به اردوی راهیان نور نیز از دیگر فعالیت‌ها و برنامه‌های این سازمان در جهت رشد فکری و معنوی دانش آموزان است.
رییس سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین گفت: هر ساله اردوهای جهادی و زیباسازی و مرمت اماکن مناطق محروم توسط هزار دانش آموز در طرح اردوی هجرت انجام می‌شود.
وی افزود: بیش از ۳۰ هزار دانش آموز نیز سه ساعت در طول هفته توسط مربیان بسیج، سپاه و آموزش و پرورش تعلیم می‌بینند و هرساله بیش از ۲۸۰ دانش آموز در طرح ولایت شرکت می‌کنند.
شجره طیبه بسیج طی ۴۰ سال از عمر با برکت آن در استان قزوین خدمات گسترده و متنوعی را در ابعاد مختلف عمرانی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و زیرساختی ارایه کرده و هم اینک نمره قابل قبولی را در تمامی این عرصه‌ها از مردم دریافت می‌کند.
این نهاد مقدس بعد از ۴۰ سال از زمان تاسیس آن همچنان با روحیه و انگیزه بالا در مسیر آرمان‌ها و اهداف انقلاب گام بر می‌دارد و خدمات رسانی به مردم، محرومیت‌زدایی و توسعه علمی و فنی را از اهداف اصلی خود برای ارتقای جایگاه کشور و نظام می‌داند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 آموزش و پرورش بیکاری زلزله گردشگری مقام معظم رهبری قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۸۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدانداری برای خدمت به مردم

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمهدی حق‌شناس پیش ازظهر سه شنبه در گفتگو اصحاب رسانه در خصوص سالروز تأسیس سپاه پاسداران اظهار کرد: به فرموده امام راحل اگر سپاه نبود کشور هم نبود و لذا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بسیار همخوانی با این فرمایش دارد.

وی افزود: همانگونه که از اسم سپاه بر می‌آید این تشکل نظامی تشکیل شده است تا از انقلاب محافظت کند و از ابتدا تاکنون نیز در این مسیر در حال حرکت است.

مسئول بسیج رسانه مازندران، خاطرنشان کرد: مسیر مورد نظر امام راحل برای سپاه پاسداران منتج به اعتلای انقلاب اسلامی بوده و انتظار هم حرکت در این مسیر است.

این مسئول، به نقش سپاه در امنیت ایران و منطقه پرداخت و ادامه داد: نقش امنیت سپاه در منطقه آشکار است و همین بس که نام سپاه موجب آرامش شده و موجب می‌شود که دشمنان انقلاب و اسلام از این نام، بهراسند.

حق‌شناس، بیان کرد: اینکه آنان سپاه را تروریست بخوانند نشان از وحشت آنان از سپاه دارد و بیانگر آن است که وجود سپاه، امنیت آنان را به مخاطره می‌اندازد.

وی عنوان کرد: ترسی که سپاه در دل آنان ایجاد کرده است موجب شده است تا خیلی از اقداماتی که بنا دارند در منطقه انجام دهند را پیشگیری کند.

مسئول بسیج رسانه مازندران، موشک‌باران مواضع رژیم صهیونیستی توسط سپاه را یک اقدامی شجاعانه و غرورآفرین برشمرد و گفت: عملیات وعده صادق نشان داد که سپاه پاسداران از هیچ چیزی نمی‌هراسد و تنها گوش به فرمان مقام معظم رهبری است تا هر زمان ایشان نظرشان این باشد که سپاه باید در جایی ورود کند به بهترین شکل تلاش می‌کند تا اجرا شود.

این مسئول، ادامه داد: حضور سپاه در سوریه، در عراق، مبارزه با داعش و اقداماتی از این دست در شرایطی بود که همه از شرایط موجود ناامید شده بودند و بر اساس اینکه گفته شد بشار اسد خواهد ماند سردار سلیمانی و سپاه پاسداران به این موضوع ورود کردند و تمام معادلات را به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر دادند.

حق‌شناس، اعلام کرد: همانگونه که داعش از صفحه روزگار محو شده است در آینده‌ای نه چندان دور، رژیم صهیونیستی نیز طبق فرمایش مقام معظم رهبری، محو و نابود خواهد شد.

مکتب حاج قاسم جدای از مکتب سپاه پاسداران نیست

وی اذعان کرد: سپاه یک کارخانه انسان‌سازی است و مکتب حاج قاسم جدای از مکتب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیست و سردار دل‌ها در واقع تربیت‌شده سپاه است و حاج‌قاسم‌ها مکتبی داشتند که همانا دفاع از محور مقاومت، اسلام و قرآن بوده و مکتب سپاه حمایت از مظلوم در برابر ظالم و نابودی جبهه باطل است.

مسئول بسیج رسانه مازندران، اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار بعد نظامی، همواره در کنار مردم ایران بوده و اینگونه نیست که این شاخه نیروهای مسلح کشور صرفاً نظامی باشد؛ سپاه در واقع یک ارگان چند بعدی و چند محوری است که بارها و بارها دیدیم که در حوادث گوناگون، بلایا و اتفاقاتی نظیر سیل و زلزله، در وسط میدان حاضر بوده است.

این مسئول افزود: میدان‌داری سپاه در خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم بر کسی پوشیده نیست و نقش مؤثری در احداث خانه‌های محروم، نوسازی و بهشازی مسکن روستایی داشته است و در ایام کرونا نیز تا آخرین لحظه در کنار مردم بوده است.

حق‌شناس، با بیان اینکه سپاه پاسداران پرچم‌دار خدمت‌رسانی به مردم کشور و منطقه است؛ اشاره کرد: به همین خاطر ما تنها سپاه را در محدوده جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران نمی‌بینیم و دیدیم که در کشورهای منطقه نظیر سوریه، عراق و سایر کشورها، تشکل بسیج راه‌اندازی می‌شود و این نشان از نفوذ سپاه در منطقه دارد.

وی خاطرنشان کرد: دیگر نهادی همچون سپاه نخواهد بود که همواره در کنار مردم باشد، از همه چیز خود بگذرد و تمام آسیب‌ها را به جان بخرد و جدای از امور نظامی در بازسازی جاده‌ها، احداث سدها، اجرای پروژه‌های بزرگ نفتی و گازی برای تأمین نیازهای مردم، بی‌اثر کردن تحریم‌ها برای کاهش فشار اقتصادی به مردم، برخورد و مبارزه با مفسدین اقتصادی و همچنین مقابله با نفوذی‌‎ها، تمام‌قد در اختیار انقلاب اسلامی ایران باشد.

مسئول بسیج رسانه مازندران، تصریح کرد: مهمترین شاکله سپاه آن است که تا پایین‌ترین سطح جامعه که پایگاه بسیج محسوب می‌شود در میان مردم و از خود بدنه مردم است و سپاه از خود مردم تشکیل شده، در دل مردم است و تا جایی که به او نیاز دارند در خدمت‌رسانی حضور خواهد داشت.

کد خبر 6086325

دیگر خبرها

  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • آموزش مهارت تیراندازی به ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • محرومیت تماشاگران شمس آذر قزوین مقابل پیکان
  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی یزد
  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدان‎داری برای خدمت به مردم
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدانداری برای خدمت به مردم