Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه بررسی مشکلات شهرک گلخانه مغان با حضور مدیرعامل شرکت شهرکهای کشاورزی افزود: ایجاد خط ریلی پارس آباد به جمهوری آذربایجان این امکان را فراهم می‌کند که صادرات محصولات گلخانه ای بدون مشکل انجام شود.

او گفت: با تامین ۱۵۰ میلیارد تومان منابع مالی این خط ریلی و ایجاد پایانه صادراتی تازه کند موضوع صادرات استان سرعت بیشتری به خود می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل از مسئولین دستگاه‌های اجرایی خواست تا مشکلات زیرساختی و تامین انرژی این شهرک از جمله آب، برق و گاز را حداکثر تا ۲۵ روز آینده تامین کنند.

بهنام جو همچنین بر پرداخت به موقع حقوق کارگران شاغل در شهرک گلخانه‌ای و بیمه آنها تاکید کرد.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۸۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوجی همراه با رئیس‌جمهوری عازم پاکستان شد

وزیر نفت همراه با رئیس‌جمهوری عازم اسلام‌آباد، پایتخت کشور پاکستان شد.

به گزارش شانا، سیدابراهیم رئیسی به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود، بامداد دوشنبه (سوم اردیبهشت‌ماه) در رأس هیئتی عالی‌رتبه از مقام‌های اقتصادی و سیاسی که جواد اوجی، وزیر نفت نیز در این هیئت حضور دارد، عازم اسلام‌آباد شد.

رئیسی در سفر دو روزه خود پس از استقبال رسمی از سوی شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، با وی دیداری خصوصی خواهد داشت و نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور را برگزار خواهند کرد.

رئیس‌جمهوری همچنین با «آصف‌علی زرداری» همتای پاکستانی خود ملاقات می‌کند و افزون بر آن با سفر به بعضی از شهرهای دیگر این کشور با علما، نخبگان، بازرگانان و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

براساس این گزارش، تهران و اسلام‌آباد در دولت سیزدهم برای تقویت و توسعه روابط راهبردی تلاش کردند و این سفر نیز همسو با این اهداف انجام می‌شود زیرا دو کشور افزون بر اشتراکات فرهنگی و تمدنی، بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارند؛ تبادلات تجاری ایران و پاکستان اکنون سالانه بیش از ۲ میلیارد دلار است.

یکی از مهمترین محورهای این سفر، گفت‌وگو درباره صادرات گاز ایران به پاکستان است که در چند ماه گذشته بسیار جدی‌تر مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

قرارداد صادرات گاز ایران به پاکستان خردادماه ۱۳۸۸ به امضای رؤسای جمهوری دو کشور رسید.

روزی که این قرارداد امضا شد بیش از دو دهه از آغاز مذاکرات ایران برای صادرات گاز به هند و پاکستان موسوم به خط لوله صلح(آی‌پی) می‌گذشت. سرانجام ۲۱ اسفندماه ۱۳۹۱ در چابهار و نقطه صفر مرزی کلنگ آغاز عملیات ساخت خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان در خاک این کشور بر زمین زده شد.

هرچند ایران طبق قرارداد بیش از ۱۱۰۰ کیلومتر خط لوله ۵۶ اینچ را از عسلویه تا ایرانشهر احداث و عملیاتی کرد اما این پروژه در خاک پاکستان نیمه‌کاره رها شد تا این‌که اسلام‌آباد امسال پس از ۱۰ سال وقفه، خبر از آغاز عملیات را اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • ۲ دانشکده جدید در استان کرمانشاه ایجاد می‌شود
  • اتصال ریلی چین و ویتنام از طریق دو خط سریع السیر تا سال ۲۰۳۰
  • اوجی همراه با رئیس‌جمهوری عازم پاکستان شد
  • فرمانداران مشکلات مردم سیل‌زده را با دقت و فوریت پیگیری کنند
  • ایجاد شهرک صنفی پوشاک در هرمزگان
  • تاکید استاندارسیستان و بلوچستان برپیگیری مشکلات مردم سیل زده
  • تاکیداستاندارسیستان وبلوچستان برپیگیری مشکلات مردم سیل زده
  • صادرات یک میلیارد و ۵۴۲ میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی