Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@22:47:24 GMT

هشدار: «سیل در راه است»

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۸۴۷۰

هشدار: «سیل در راه است»

براساس یک مطالعه جدید، صفحه یخی گرینلند به سرعت در حال ذوب شدن است و پیش بینی می‌شود سطح آب دریا‌ها در آینده افزایش یابد.

این تحقیق به سرپرستی اداره ملی هوانوردی و فضایی (ناسا) و آژانس فضایی اروپا (ESA)، سه شنبه در Nature منتشر شد.

بر اساس این بررسی، ۲۶ مجموعه داده ماهواره‌ایی مستقل برای ردیابی اثر گرم شدن کره زمین بر گرینلند، یکی از بزرگ‌ترین ورق‌های یخی روی زمین و تأثیر ذوب شدن یخ در افزایش سطح دریا، انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یافته‌ها که پیش بینی ظهور آب بیشتر دریا در حدود ۳ تا ۵ اینچ تا سال ۲۱۰۰ است، با پیش بینی‌های بدترین حالت قبلی مطابقت دارد.

براساس این مطالعه، تغییر در یخ‌های گرینلند و قطب جنوب از اهمیت قابل توجهی در جامعه برخوردار است، زیرا براساس این مطالعه نتیجه تغییرات آب و هوا به طور مستقیم بر سطح آب دریا‌ها تأثیر می‌گذارد.

هرچه یخچال‌های طبیعی و ورق‌های یخ ذوب می‌شوند، آب بیشتری به اقیانوس‌ها اضافه می‌کنند. افزایش روزافزون گرم شدن کره زمین، تلفات یخ گرینلند را از ۲۵ میلیارد تن در سال در دهه ۱۹۹۰ به میانگین فعلی ۲۳۴ میلیارد تن در سال تسریع کرده است.

این بدان معناست که یخ‌های گرینلند به طور متوسط ​​هفت برابر سریع‌تر از آنچه در آغاز دوره مطالعه بود ذوب می‌شود. براساس این مطالعه، یخ ورق گرینلند آب کافی را برای افزایش سطح دریا در ۲۴ فوت دارد.

این مقاله نتیجه همکاری بین‌المللی بین ۸۹ دانشمند از ۵۰ موسسه علمی است که توسط ناسا و آژانس فضایی اروپا حمایت می‌شوند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سیل گرما یخچال اروپا یخ های گرینلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۸۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار افزایش وزش باد و ارتفاع امواج در دریای خزر

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای اعلام‌کرد: در روزهای دوشنبه و سه شنبه، دریای خزر با افزایش وزش باد و ارتفاع موج همراه خواهد بود و در این راستا هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد صادر کرد.

از مخاطراتی که این سامانه به همراه دارد می‌توان به وزش باد با بیشینه سرعت ۲۴ نات و بیشینه ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل از یک تا ۱.۵ متر اشاره کرد. ضمن اینکه مناطق اثرگذاری سامانه مذکور نیز مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های مازندران و گلستان در دریای خزر خواهد بود.

خطر غرق شدن قایق‌های سبک و تفریحی، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال غرق‌شدن شناورهای سبک و احتمال اختلال در فعالیت‌های بندری و اختلال در ورود و خروج شناورها به حوضچه بنادر از پیامدهای احتمالی مواج شدن دریای خزر در این روزهاست.

از این رو سازمان هواشناسی توصیه می‌کند که ممنوع شدن تردد قایق‌ها و شناورهای سبک تفریحی و صیادی، احتیاط در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل و درنظرگرفتن تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت در حوزه‌های مختلف در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 6085708 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی خراسان رضوی درباره بارش‌های رگباری و افزایش شدت وزش باد
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان
  • ورزش ممکن است پیری را معکوس کند
  • هشدار زرد هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار افزایش وزش باد و ارتفاع امواج در دریای خزر
  • هشدار هواشناسی؛ تهرانی‌ها آماده باشند
  • راز جوان شدن در پیری فاش شد
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیریِ بعدی جهانی
  • هشدار متخصصان: آنفلوآنزا به احتمال زیاد در آینده نزدیک باعث ایجاد یک بیماری همه‌گیر جدید خواهد شد
  • هشدار به فعالان بازار لوازم چاه ارت! افزایش قیمت ملزومات چاه ارت ۱۴۰۳