Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بعد از آزادی دکتر سلیمانی، آقای ظریف پیشنهاد نقل و انتقال به‌صورت بسته‌ای را در توئیت خود داد.

به گزارش مشرق، سیدعباس موسوی در حاشیه نشست خبری خود در تبریز، در پاسخ به سؤالات خبرنگاران، مبنی بر اینکه اخیراً آمریکایی‌ها اعتراف کرده‌اند که دارو را هم برای ایران تحریم کرده‌اند، آیا با قواعد بین‌المللی همخوانی دارد، اظهار داشت: براساس قواعد بین‌المللی  آمریکا همیشه ادعا داشت که دارو و غذا جزو تحریم نیست ولی عملاً راه ورود دارو و غذا را به کشور بسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: اهداف سفر روحانی به ژاپن/ منعی برای آزمایش موشک‌های بالستیک نداریم

وی افزود: آمریکایی‌ها به‌روی کاغذ، دارو و غذا را جزو تحریم اعلام نمی‌کنند ولی اگر شرکتی بخواهد اقدام به تهیه اقلام دارویی و غذایی کند با موانع بانکی و نقل و انتقالات مواجه می‌شود که در این زمینه خودشان نیز اعتراف کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: حتی بانک مرکزی ما را هم وارد لیست تحریمی کردند تا نتوانیم اقدام به پرداخت پول دارو و غذا کنیم که اینها تروریسم اقتصادی و جنایت علیه بشریت است.

وی با تأکید بر اینکه این رفتارهای آمریکا قوانین بشردوستانه را زیر سؤال می‌برد، گفت: دولت مدعی آمریکا که شعار حمایت از ایران دارد و در آشوب‌های اخیر سنگ مردم را به سینه می‌زد، دیدیم که همین مردم را با تحریم‌ها تحت فشار گذاشته و هدف قرار می‌دهد.

موسوی در پاسخ به این سؤال که "بعد از تبادل دکتر سلیمانی، آمریکایی‌ها خواستار تبادلات بیشتر شده‌اند، نظرتان را بفرمایید؟" گفت: بعد از آزادی زندانی ایرانی در آمریکا، آقای ظریف پیشنهاد نقل و انتقال به‌صورت بسته‌ای را در توئیت خود داد و الآن هم بعد از مبادله، ما آماده هستیم تا همه گروگان‌هایی را که ما در آمریکا داریم در قالب یک بسته مبادله کنیم و الآن هم توپ در زمین آمریکاست.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق سلبریتی ها سهمیه بندی بنزین سید عباس موسوی موسوی امریکا محمد جواد ظریف ظریف تروریسم تبریز ایران آمریکا وزارت امور خارجه مشرق بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۹۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، و به نقل از مرکز رسانه دادستانی اردبیل، جلال آفاقی به صورت سرزده در منزل یکی از خانواده‌های کم‌برخوردار زیر پوشش انجمن حمایت از زندانیان اردبیل حضور یافت و ضمن دلجویی و حمایت‌ معیشتی و قضایی، زمینه بازگشت دوباره سرپرست خانوار به جمع خانواده‌اش را فراهم کرد.
این زندانی جرایم غیرعمد و مالی که از چندین ماه پیش در حال سپری کردن دوران محکومیتش بود، همزمان با حضور دادستان اردبیل و همراهان در منزلش و دستور واریز مبلغی حدود ۶۰۰ میلیون ریال از محل منابع ستاد دیه به منظور پرداخت بدهی‌اش آزاد شد.
آفاقی و همراهان همچنین در جریان دیدار با خانواده این مددجوی زندانی چند قلم لوازم منزل، بسته کمک معیشتی، هدیه نقدی (یک فقره کارت بانکی)، بسته‌های نوشت‌افزار و اقلام فرهنگی در قالب کمک‌های مومنانه اهدا کردند.
دیدار دادستان اردبیل با خانواده‌های زندانیان کم‌برخوردار به‌صورت هفتگی انجام می‌شود و در جریان آن با همکاری نیکوکاران نیک‌اندیش و سایر نهادهای حمایتی و دولتی در صورت نیاز نسبت به ارایه خدمات مددکاری و مشاوره‌ای یا بررسی پرونده‌های قضایی زندانیان نیز مسائلی مانند ایجاد اشتغال خانگی برای آنها اقدام می‌گردد.

دیگر خبرها

  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ ترجمه یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • آماده‌سازی بسته کمک تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد