Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@21:12:51 GMT

مرگ یک نفر در هر سه ساعت بر اثر نبود عضو

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۹۰۲۷

مرگ یک نفر در هر سه ساعت بر اثر نبود عضو

دکتر مهدی شادنوش عصر شنبه در نشست هم اندیشی ارتقای فرهنگ اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: تعداد اهداکنندگان عضو در کشور از سال ۷۹ تاکنون رشد ۶۰ درصدی داشته اما در مقایسه با کشورهای اروپایی این میزان اهدا کم است.

.ی افزود: ایران از جمله کشورهای پیشرفته دنیا در حوزه پیوند اعضاست و در حال حاضر پیچیده ترین پیوندها در کشور انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر شادنوش یادآور شد: همین آمار نشان می‌دهد که با گسترش فرهنگ اهدای عضو در کشور می‌توان زندگی را به این بیماران هدیه کرد.

وی تاکید کرد: حوزه سلامت برای هر فرد دیالیز در طول دوره پنج ساله درمان‌  سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه می کند در حالیکه با اهدای عضو، هزینه های درمان و خدمات بیمار به کمتر از ۵۰۰ میلیون ریال کاهش می یابد.

مدیر مرکز بیماری‌های خاص و صعب العلاج وزارت بهداشت گفت: ایلام به لحاظ اهدای عضو در کشور نسبت به سایر استان های دیگر از رشد کمتری برخوردار بوده که نیاز است همه ما تلاش های صادقانه‌ای در راه ارتقای فرهنگ اهدای عضو در استان داشته باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این نشست گفت: استان ایلام یکی از مناطقی است که در بسیاری از زمینه‌ها نیازمند حمایت ویژه مسوولان است.

 دکتر محمد کریمیان افزود: بخش‌هایی همچون دیالیز و شیمی‌ درمانی بر اساس نوع خدمات باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند چرا که جامعه هدف آنان بیمارانی هستند که توان مالی چندانی برای تداوم و تکمیل دوره درمان خود ندارند.

وی یادآور شد: اهدای عضو در استان ایلام برای تامین نیاز متقاضیان این حوزه جوابگو نبوده و نیازمند ارتقای سطح فرهنگ اهدای عضو در جامعه هستیم بنابراین فقط با ترغیب جامعه به این اقدام نیکوکارانه می‌توان به متقاضیان اهدای عضو کمک کرد.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: در زمینه اهدای عضو و ارتقای جایگاه آن در جامعه، دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی تمام توان خود را برای گسترش این اقدام معنوی و نیکوکارانه در سطح استان به کار می بندد.

 دکتر کریمیان با بیان اینکه ارتقای سطح فرهنگ اهدای عضو در استان وظیفه‌ای همگانی است، گفت: همه ما برای کمک به بیماران نیازمند اهدای عضو باید احساس مسوولیت کنیم چرا که از بالاترین مصادیق ایثار و نیکوکاری است و نزد خداوند جایگاهی رفیع خواهند داشت.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 جامعه دانشگاه علوم پزشکی شیمی کشورهای اروپایی هزینه های درمان قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۹۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز اهدای خون خراسان‌شمالی در شب‌های قدر فعال است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ دکتر هادی نوری گفت: مرکز اهدای خون شهرستان بجنورد در شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۹ تا ۲۴ فعال و آماده خونگیری از مردم نوعدوست است.

وی افزود: پایگاه انتقال خون در شهرستان شیروان نیز درشب‌های قدر از ساعت ۱۹ تا ۲۳ فعال است و اهدا کنندگان خون می‌توانند در این بازه زمانی مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی یادآور شد: ساعات کاری مراکز اهدای خون از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و پنجشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۲:۳۰ است.

نوری با بیان اینکه روزه داری مانعی برای اهدای خون نیست، گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای انجام کار‌های نوعدوستانه از جمله مشارکت در امر اهدای خون برای تامین نیاز بیماران است که مومنان روزه دار می‌توانند از این فرصت بهره‌مند شوند.

انتقال خون خراسان شمالی نیاز خونی ۱۲ بیمارستان را برآورده می‌کند و پاسخگوی همه نیاز‌های خونی مراکز درمانی استان است.

دیگر خبرها

  • نظارت پلیس بر جاده‌های ایلام تشدید می‌شود
  • اجرای پویش «چشم به راهیم» در ایلام
  • اعلام ساعت کاری مراکز اهدای خون شب‌های قدر در یزد
  • مراکز اهدای خون خراسان‌شمالی در شب‌های قدر فعال است
  • اعلام ساعت کاری مراکز اهدای خون در شب‌های قدر
  • نظارت پلیس در جاده‌های استان ایلام افزایش می یابد
  • تقویت و تشویق فرهنگ اهدای عضو را جدی بگیریم
  • عمل صالح شاعران، استفاده از این ذوق برای ارتقای جامعه است + فیلم
  • آیت‌الله نورمفیدی: عمل صالح شاعران، استفاده از این ذوق برای ارتقای جامعه است
  • لزوم توسعه فعالیت‌های قرآنی در ایلام