Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@22:59:53 GMT

پایان ادعای «لیست نمی‌دهیم» +جدول

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۹۰۸۲

پایان ادعای «لیست نمی‌دهیم» +جدول

علی‌رغم اینکه برخی اصلاح‌طلبان مدعی هستند ممکن است در انتخابات لیستی ارائه ندهند اما حضور پررنگ و باقدرت آنها در ایام ثبت‌نام‌ها خلاف این مدعا را ثابت می‌کنند.

به گزارش مشرق، در روزهای گذشته برخی اصلاح‌طلبان صحبت از احتمال عدم ارائه لیست در انتخابات مجلس یازدهم کرده‌اند. حجت‌الاسلام موسوی لاری نائب رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان اخیرا در گفتگویی با بیان اینکه باید منتظر نتیجه بررسی صلاحیت‌ها باشیم و ببینیم شورای نگهبان چه تعدادی از نیروهای اصلاح‌طلب را تأیید صلاحیت می‌کند، می‌گوید "اگر کاندیدایی نداشته باشیم طبیعتا نمی‌توانیم لیستی بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در حقیقت این احتمال وجود دارد که اصلا لیستی ارائه نشود."

بیشتر بخوانید: رفت‌وآمد اصللاح طلبان به شورای نگهبان و بی‌اعتنایی به رادیکال‌ها پشت‌پرده حملات اصلاح‌طلبان به وزیر کشور

این قبیل اظهارنظرات سابق بر این نیز از اردوگاه اصلاح‌طلبان شنیده می‌شد. افرادی مانند سعید حجاریان صحبت از مشارکت مشروط و شرط گذاشتن برای شورای نگهبان کرده بودند و یا چهره‌های تندرویی مانند تاج‌زاده نیز بر رای ندادن در انتخابات تاکید داشتند. روز گذشته(۲۲ آذر) تاج‌زاده از چهره‌های تندروی جریان اصلاحات در نشست انجمن اسلامی جامعه پزشکی با بیان اینکه ممکن است در یکی دو انتخابات شرکت نکنیم یا نامزد معرفی نکنیم یا اینکه رای ندهیم یا اینکه اگر ملت بخواهند آن را تحریم کنیم، گفت "انتخابات موقعی معنا دارد که امکان ایجاد تفاوت معنادار با انتخابات وجود داشته باشد اما اگر این امکان به هر دلیل منتفی شود، هیچ دلیلی برای شرکت در انتخابات وجود ندارد."

اگرچه عملکرد دولت روحانی که مورد حمایت اصلاح‌طلبان قرار داشت و همچنین ضعف مجلس دهم در تحقق وعده‌هایش به ملت موجب شده تا این تصور پیش بیاید که اصلاح‌طلبان تمایلی برای معرفی کاندیدا ندارند، اما نگاهی به افرادی که در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند نشان می‌دهد که به‌رغم سکوت خبری ایجاد شده آنها با دست پر وارد انتخابات شده‌اند. 

نگاه به ادواری که اصلاح‌طلبان در آن قصد ارائه لیست نداشتند نیز نشان می‌دهد برخلاف تمام ادعاهایشان با دست پر وارد انتخابات می‌شدند. برای مثال در دوره چهارم مجلس علی‌رغم جوسازی اصلاح‌طلبان بر سر ردصلاحیت‌ها، در نهایت فهرست پر و پیمانی به سرلیستی مهدی کروبی و موسوی خوئینی‌ها روانه انتخاب کردند که البته با شکست مواجه شدند.  این تجربه در انتخابات مجلس هفتم و حتی مجلس نهم نیز تکرار شد.

از میان ۳۰ نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم تنها محمدرضا عارف، محمدجواد فتحی، سیده فاطمه حسینی، علی نوبخت‌حقیقی، عبدالرضا هاشم‌زایی(به‌دلیل شرط سنی امکان شرکت نداشت) ثبت‌نام نکردند و مابقی حضور خود را اعلام کردند. حتی در این دوره نیز با عدم حضور عارف در انتخابات، مجید انصاری در روز آخر ثبت‌نام‌ها وارد وزارت کشور شد تا در نبود عارف با مشکل سرلیستی مواجه نشوند.

از میان چهره‌های شاخص جریان اصلاح‌طلب بیش از ۴۰ نفر تنها در حوزه انتخابیه تهرانی ثبت‌نام کردند. در زیر نگاهی به نامزدهای برجسته جریان اصلاحات برای انتخابات مجلس در تهران می‌اندازیم که نشان می‌دهد به‌رغم همه بی‌میلی‌هایی که از جانب برخی اصلاح‌طلبان نشان داده می‌شود، آنها اسب انتخابات را برای حضور پُر و پیمان در اسفندماه زین کرده‌اند.

همچنین رایزنی‌های گسترده اصلاح‌طلبان با شورای نگهبان در روزهای اخیر که شامل دیدار محمدرضا عارف‌، مجید انصاری و صادق خرازی می‌شد نشان می‌دهد برای راهیابی به پارلمان حاضرند برخلاف نظر برخی رادیکال های این طیف، با شورایی که همواره مورد انتقادش قرار می‌دادند رایزنی و گفتگو کنند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق سلبریتی ها سهمیه بندی بنزین لیست امید فراکسیون امید فراکسیون امید مجلس مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس نماینده مجلس انتخابات انتخابات مجلس انتخابات98 شورای نگهبان صادق خرازی مجلس اصلاح طلبان تهران مجلس نهم عارف اصلاح طلبان مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۹۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول زمان‌بندی دور دوم انتخابات مجلس منتشر شد

جدول زمان‌بندی دور دوم انتخابات مجلس توسط ستاد انتخابات کشور منتشر شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، ستاد انتخابات کشور، کلیات برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را منتشر کرد.

گزارش تسنیم از انتخابات 11 اسفند/ پایان انتخابات 1402 مجلس و خبرگان بعد از 16 ساعت/ مردم با وجود گلایه‌مندی‌ها پرشور ظاهر شدند

ردیف

موضوع برنامه

مهلت اجرا به روز

تاریخ اجرای برنامه

1

تعیین تعداد و محل استقرار شعب اخذ رأی

7 روز

1403/01/21 تا 1403/01/27

2

صدور دستور تجدید انتخاب معتمدین هیأت اجرایی

1 روز

1403/01/28

3

اطلاع رسانی فهرست امکانات، تسهیلات و برنامه زمانبندی ، هزینه استفاده از آنها و نحوه مراجعه نامزدها توسط هیأت بررسی تبلیغات استان

حداکثر دو هفته قبل از شروع تبلیغات

1403/01/30

4

انتخاب اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی توسط هیأت اجرایی و معرفی به فرماندار یا بخشدار جهت صدور حکم

10 روز

1403/01/29 تا 1403/02/07

5

انتشار آگهی اسامی نامزدهایی که به مرحله دوم راه یافته اند در سراسر حوزه انتخابیه توسط فرمانداران مراکز حوزه های انتخابیه مربوطه(اطلاع رسانی عمومی از طریق رسانه های عمومی و صداوسیمای مرکز استان)

1 روز

1403/02/11

6

انتشار آگهی انتخابات در سراسر حوزه های انتخابیه ای مرحله دوم توسط هیأت های اجرایی مراکز حوزه انتخابیه مربوطه(اطلاع رسانی عمومی از طریق رسانه های عمومی و صداوسیمای مرکز استان)

1 روز

1403/02/11

7

صدور احکام اعضای شعب اخذ رأی مرحله دوم و دعوت از آنان جهت شرکت در جلسه توجیهی

10 روز

1403/02/11 تا 1403/02/20

8

تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان (از ساعت 00:00 روز پنجشنبه 13/02/1403 تا 08:00 صبح روز پنجشنبه مورخ 20/02/1403)

7 روز

1403/02/13 تا 1403/02/20

9

ثبت کلیه فرآیندها و امکانات الکترونیکی برای برگزاری انتخابات کاملاً الکترونیکی و تأیید شورای نگهبان

یک هفته قبل از روز اخذ رأی

1403/02/14

10

صدور کارت جهت حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی از سوی هیات نظارت مربوطه

3 روز

1403/02/18 تا 1403/02/20

11

ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان (ممنوعیت از ساعت 08:00 صبح روز پنجشنبه مورخ 20/02/1403 آغاز می شود.)

1 روز

1403/02/20

12

اخذرأیازواجدینشرایط

1 روز

1403/02/21

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • جنگ لیست‌ها در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس منتشر شد
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر شد+ جزئیات
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر شد
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • جدول زمان‌بندی دور دوم انتخابات مجلس منتشر شد
  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟
  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند