Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@12:15:45 GMT

سلطه شیائومی بر بازار مچ‌بندهای هوشمند

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۹۱۲۶

سلطه شیائومی بر بازار مچ‌بندهای هوشمند

پول نیوز - شرکت شیائومی در سه ماهه سوم سال جاری میلادی موفق شده است بازار مچ بندهای هوشمند در جهان را تحت سلطه خود قرار دهد. به گزارش پول نیوز، از آنجایی که گجت های هوشمند همچون ساعت های هوشمند در میان کاربران در سراسر جهان از محبوبیت و استقبال بی نظیری برخوردار شده است، به نظر می‌رسد که این محصولات در مدت زمان اندکی توانستند نظر و رضایت کاربران و مشتریان را به خود جلب کنند و سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس آمارهای منتشر شده در گزارشی که در وب سایت gsmarena آمده است، سهم فروش مچ بندهای هوشمند در سه ماهه سوم سال جاری میلادی شاهد یک رشد ۶۵ درصدی بوده که در این میان شیائومی موفق شده است بیشترین سهم در بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهد.  
این در حالیست که گزارش قبلی منتشر شده از سوی کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی IDC در هفته پیش از رتبه نخست شرکت آمریکایی اپل در فروش گجت‌های شنیدنی هوشمند همچون ایربادهای بی سیم در سومین فصل سال ۲۰۱۹ میلادی خبر داده بود.
اما حالا کارشناسان فعال در موسسه تحقیقاتی Canalys در گزارشی اعلام کرده‌اند که شیائومی موفق شده است در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به جایگاه نخست و برتر در فروش گجت‌های پوشیدنی همچون مچ بندهای هوشمند و ردیاب های تناسب اندام و سلامتی دست پیدا کند و از سایر رقبای سرسخت و قدرتمند خود پیشی بگیرد.
طبق آمار، شیائومی ۱۲.۲ میلیون دستگاه در این بازه زمانی به فروش رسانده است و با رساندن سهم خود به ۲۷ درصد از بازارهای جهانی توانست در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی ۷۴.۴ درصدی را برای خود رقم بزند.
بعد از این شرکت چینی نوظهور، اپل با اختصاص ۱۵ درصد از بازارهای جهانی در جایگاه دوم  قرار گرفته است.
هواوی نیز با اختصاص ۱۳ درصد از سهم بازار و فروش ۵.۹ میلیون دستگاه گجت پوشیدنی هوشمند در رتبه سوم جای گرفته است که بخش اعظمی از میزان فروش آن به بازار چین تعلق دارد.
سهم شرکت‌های فیت بیت و سامسونگ در فروش گجت های پوشیدنی هوشمند نیز به ترتیب به ۸ درصد و ۶ درصد رسیده است. فیت‌بیت در این میان تنها شرکتی بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد هیچ رشد و افزایشی نبوده است.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۹۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افراد ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند!

ایتنا - در سال ۲۰۲۳، تحقیقات نشان داد که آمریکایی‌ها ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند. نزدیک به ۹۰ درصد از این افراد در ۱۰ دقیقه اول پس از بیدار شدن، گوشی خود را چک می‌کنند. حدود ۷۵ درصد از مردم گفتند که وقتی در دستشویی هستند نیز تلفن خود را چک می‌کنند.
چک کردن تلفن همراه را می‌توان اعتیادی دانست که بسیاری از افراد را اسیر خود کرده است. بسیاری از گوشی‌های هوشمند با صفحه نمایش ۴ تا ۵ اینچی، بیشتر فعالیت‌های روزمره زندگی ما را در اختیار دارند. از برنامه‌هایی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و تیک‌تاک که به ما کمک می‌کنند با دیگران در ارتباط باشیم، تا برنامه‌های مرتبط با کار مانند گوگل، مایکروسافت و زوم که ارتباط‌‌مان با دنیای بیرون را حفظ می‌کنند.

به گزارش ایتنا، ما ساعت‌های زنگ‌دار را برای بیدار شدن یا دفترچه یادداشت برای نگارش را کنار گذاشته‌ایم. وقتی یک گوشی هوشمند جدید دریافت می‌کنیم، این برنامه‌ها از پیش در رابط کاربری آن تعبیه شده‌اند. وابستگی ما به گوشی‌های هوشمند در دهه گذشته نیز به طور تصاعدی افزایش یافته است.

در سال ۲۰۲۳، تحقیقات نشان داد که آمریکایی‌ها ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند. نزدیک به ۹۰ درصد از این افراد در ۱۰ دقیقه اول پس از بیدار شدن، گوشی خود را چک می‌کنند. حدود ۷۵ درصد از مردم گفتند که وقتی در دستشویی هستند نیز تلفن خود را چک می‌کنند. حداقل ۶۰ درصد از افراد شرکت کننده در این مطالعه اعتراف کردند که شب‌ها با تلفن خود می‌خوابند. بر اساس نتایج Reviews.org، حدود ۵۷ درصد از پاسخ دهندگان اذعان کردند که به این دستگاه‌ها معتاد هستند.

 

آیا شما نیز اینطور هستید؟ چند راه وجود دارد که می‌توانید از وابستگی خود به تلفن همراه کم کنید.
کیم کوماندو، از نگارندگان USA TODAY Tech راه‌هایی برای جدا شدن از دستگاه‌هایتان به اشتراک می‌گذارد. کیم کوماندو در ستونی برای USA TODAY  نوشت که افرادی که به گوشی‌های هوشمند خود وابسته هستند باید زمان نمایشگر را به نصف کاهش دهند. برخی از راه‌حل‌های او شامل موارد زیر است:
  نوتیفیکیشن (اعلان‌ها)
کوماندو به کاربران پیشنهاد می‌کند که به جای دویدن برای برداشتن تلفن خود هر بار که صدای اعلانی می‌دهد، گوشی خود را در آخر هفته و تعطیلات روی «مزاحم نشوید» قرار دهند تا با افرادی که برایشان مهم هستند وقت بگذرانند.
  زمان صفحه نمایش خود را محدود کنید
اگر «مزاحم نشوید» کمکی نکرد، می‌توانید از تلفنتان بخواهید میزان استفاده شما را برایتان نظارت کند.
با عملکرد Screen Time در تنظیمات آیفون و برنامه Digital Well-Being در اندروید، کاربران گوشی‌های هوشمند می‌توانند محدودیت‌های زمانی را برای برنامه‌هایی که بیشتر استفاده می‌کنند تعیین کنند تا مدت زمان صرف شده روی آن، در روز را کاهش دهند. این برنامه‌ها همچنین یک عملکرد قفل ایجاد می‌کنند که شما را از استفاده از برنامه تا روز بعد منع می‌کند.
 

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳
  • هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ چقدر است؟
  • فاو J6-460 در بورس کالا به فروش می‌رسد
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • افراد ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند!