Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اکبر مختاری در  کرج در مورد اعمال تخفیفات بدون ضابطه در برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای البرز اظهار داشت: برخی فروشگاه‌ها در استان قیمت فاکتور خرید کالا با قیمت درج شده بر روی قفسه متفاوت است؛ مردم حتما در موقع خرید قیمت فاکتور خرید کالا را با قیمت نصب شده بر روی قفسه مطابقت دهند. 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز با اشاره به شکایت مردمی در این زمینه به تعزیرات حکومتی بیان کرد: در این زمینه 10 پرونده تشکیل شده که همه منجر به صدور حکم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مختاری با بیان اینکه تقلب و گرانفروشی در صدر تخلفات این فروشگاه‌هاست، عنوان کرد: شهروندان می‌توانند در  صورت شکایت از هر نوع گرانفروشی و کم‌فروشی به تعزیزات حکومتی، بازرسی اصناف و صنعت و معدن تخلفات را منعکس و پیگیری کنند. 

46

کد خبر 1331142

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان البرز باشگاه استقلال لیگ برتر نوزدهم آندره استراماچونی ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس دونالد ترامپ عراق ایران و آمریکا بوریس جانسون انتخابات مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۹۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت عرضه رایگان کیسه های پلاستیکی در فروشگاه های زنجیره ای از هفته زمین پاک

مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در راستای ماده ۳ آیین نامه ممنوع توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی به منظور حفظ محیط زیست قانون محدودیت توزیع کیسه‌های پلاستیکی از هفته زمین پاک (۳ تا ۹ اردیبهشت)شروع می‌شود و فروشگاه‌های زنجیره ای دیگر کیسه رایگان توزیع نخواهند کرد.

به گزارش ایسنا مهدی خادم ثامنی، در جلسه شیوه نامه ماده ۳ قانون محدودیت استفاده و توزیع کیسه‌های پلاستیکی که صبح امروز (۲۷ فروردین ماه) در سالن سرو پارک طبیعت پردیسان برگزار شد، اظهار کرد: بدون داشتن محیط زیست سالم و امن، انسان قادر به ادامه حیات نیست و این یکی از نیازهای انسان است همچنین محیط زیست سالم و امن یکی از حقوق بشر است.

وی در ادامه با اشاره به شیوه‌نامه ماده ۳ قانون محدودیت استفاده و توزیع کیسه‌های پلاستیکی گفت: بحث مصرف کیسه‌های پلاستیکی به یک بحران اجتماعی و جهانی تبدیل شده است. پلاستیک‌ها نه تنها اکوسیستم‌های آبی و خشکی را تهدید می‌کند بلکه به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم وارد زنجیره غذایی می‌شوند و سلامت انسان را هم تهدید می‌کنند.

 مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به نقش تاثیرگذار انسان در بهبود چرخه محیط زیست و طبیعت اظهار کرد: درست است که می‌گویند انسان اشرف مخلوقات است و حق استفاده از منابع و نعمت‌های الهی را دارد ولی در کنار آن هم مسئولیت مهم حفظ محیط زیست را نیز بر عهده دارد.

 خادم ثامنی ادامه داد: متاسفانه آمار و اطلاعات نشان می‌دهد که ما در چند دهه گذشته داد و ستد خوبی با محیط زیست نداشتیم یعنی عملکرد زیست‌محیطی خوبی در جامعه نداشته‌ایم و باعث تخریب جنگل‌ها و مراتع بسیاری شده‌ایم. در نتیجه گونه‌های نادر و گیاهی  زیادی را از دست دادیم و مهمترین منابع زیستی خود آب و هوا و خاک را  هم آلوده کردیم.

وی در ادامه گفت: در کشورهای پیشرو تلاش می‌کنند که که روز به روز آلودگی‌های خود را کاهش دهند و تخریب محیط زیستی کمتری داشته باشد ولی متاسفانه در ایران روز به روز مصرف پلاستیک‌ها افزایش پیدا می‌کند، به‌طوری که روزانه در کشور حدود ۵۷ هزار تن پسماند تولید می‌شود. آمارها حاکی از آن است که حدوداً ۱۰ تا ۱۲ درصد پسماندها پلاستیکی هستند و این پسماندهای پلاستیکی به صورت مستقیم و غیر مستقیم وارد آب‌های زیرزمینی می‌شوند و خاک ، آب و هوا را آلوده می‌کنند و سبب بروز مشکلات زیست محیطی و تهدید سلامت انسان می شوند.

مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یک پروژه مطالعاتی در چند سال پیش در میادین تهران انجام و مشخص شد سالیانه حدوداً ۲۱ تن فقط کیسه پلاستیکی در میادین تهران مصرف می‌شود و این آمار بالایی از مصرف پلاستیک را نشان می دهد که جالب نیست همچنین  کیسه‌های پلاستیکی به دلیل اینکه سبک وزن هستند با کم‌ترین وزش باد به حرکت در می‌آیند و توجیه اقتصادی هم برای بازیافت ندارند.

وی اضافه کرد: در آبان ماه سال ۱۴۰۱ آیین نامه اجرایی کاهش کیسه‌های پلاستیکی تدوین، تصویب و ابلاغ شد و در ماده ۳ این آیین‌نامه توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی ممنوع شد.

مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به گرامیداشت هفته زمین پاک طی هفته اول اردیبهشت ماه، گفت: این مناسبت فرصتی است تا بتوانیم با تغییر روش‌ها و تغییر رویکردها، ذهنیت و رفتار مردم را به کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی سوق دهیم.

خادم ثامنی با اشاره به نقش مردم در جهت فرهنگسازی برای کاهش مصرف پلاستیک در چرخه محیط زیست گفت: در بحث مسئولیت‌های اجتماعی نقش مردم مهم و موثر است تا ما بتوانیم مصرف کیسه‌های پلاستیکی را کاهش دهیم. این  امر مستلزم آن است که فرهنگسازی ابتدا از فروشگاه‌های زنجیره‌ای شروع شود، یعنی توزیع رایگان کیسه های پلاستیگی ممنوع شود.

به گزارش ایسنا در در پایان این نشست، نمایندگان وزارت صمت، شهرداری،فروشگاه های زنجیره ای و اتحادیه ها نظرها و پیشنهادهای خود را در جهت اجرای ماده ۳ آیین‌نامه ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی بیان کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مردم زباله های خانگی را تا اطلاع ثانوی تفکیک نکنند اخطار زیست محیطی به ۸ بیمارستان تهران

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت تولید شیرخشک در کشور/ خرید بدون تغییر قیمت از داروخانه‌ها
  • فاجعه بزرگ در سردخانه یک فروشگاه زنجیره‌ای در زاهدان
  • آشغال‌های دوست داشتنی
  • عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع شد
  • آشغالهای دوست داشتنی
  • ممنوعیت عرضه رایگان کیسه های پلاستیکی در فروشگاه های زنجیره ای از هفته زمین پاک
  • توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در سراسر کشور ممنوع است
  • پیندو فروش بهترین‌های موبایل و تبلت با امنیت بالا
  • اوضاع آرام فروشگاه های زنجیره ای موادغذایی شهر کرمان
  • خرید اعتباری سوپرمارکتی با تارا، کامل‌تر از قبل