Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@08:54:14 GMT

مساجد باید محله محور باشند

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۹۵۵۲

مساجد باید محله محور باشند

حجت الاسلام مهدی ولایی برحق پیش از ظهر شنبه در جریان برگزاری همایش روحانیان، میانجیان صالح که در سالن همایش اداره کل دادگستری استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: مسئولیت روحانیون در جامعه مهدوی و شیعه مهم است، زیرساخت ها در این مورد در سطح جامعه با محوریت امامان مساجد به صورت شبکه ای طراحی شده است.

وی ادامه داد: امامان مسجد وظیفه راهبردی جامعه به سمت اصلاح را برعهده داشته و هدایت و تعالی محلات را نیز عهده دار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: مساجد محل صلح و میانجیگری، رجوع مردم برای حل مشکلاتشان و یا محل تببین علوم و مسائل دینی و قرآنی و ارائه آموزش های در این زمینه است.

ولایی برحق بیان کرد: درست است که برخی نهادها با موازی کاری کارکرد مساجد را تحت تاثیر قرار داده اند اما علما نیز تا حدی خود را از این وظیفه دور دیده اند که در این خصوص شانه خالی کردن و راه را برای برای الگو شدن برخی دیگر باز کرده است.

وی افزود: در جامعه ای که هر کس به هر معنا افسار مردم را در دست گیرد این رخداد موجب می شود که در جریان های حساس در جامعه خروجی های دیگری داشته باشیم و اگر در مواردی مانند انتخابات و یا مسائل فرهنگی می بینیم که به سمت دیگری حرکت می شود دلیلش این است که مردم از الگوهای فرهنگی که باید باشد دور شده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره با اینکه باید تصمیمات بیشتری برای ارتباط بهتر علما با جامعه داشته باشیم، گفت: علما ثابت کرده اند که با اراده پولادین خود راه ها را می توانند طی کنند، حرف علما فسخ الخطاب بوده و یک جمله آنها تاثیرگذاری زیادی دارد.

ولایی برحق در خصوص فعالیت روحانیان‌ به عنوان‌ میانجیان صالح، گفت: حقیقت این است که امکان وجود علما و زیرساخت های فعالیت ها آنها در این زمینه وجود دارد، علما باید این زیرساخت ها را جدی بگیرند.

وی با اشاره به حجم کثیر پرونده ها در قوه قضائیه، توضیح داد: چقدر قوه قضا برای این اقدامات و پرونده ها وقت بگذارد، در گذشته چنین نبوده است و با ورود علما به برخی پرونده ها حتی قبل از ورود به محمکه، این پرونده ها با یک نصیحت، صلح، هدایت و مشورت علما بسته میشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با این توضیح که طرح هایی در زمینه فعالیت روحانیان به عنوان‌ منجیان صالح پیگیری شده است، گفت: می خواهیم رویکرد مساجد محله محور را پیگیری کنیم، با نهادها و مجموعه ها نیز می خواهیم در قالب تفاهم نامه هایی کار کنیم تا محوریت مسجد در محلات را بپذیرند؛ چون‌ عالم و روحانی مسجد مدیریت یک محله را بدرستی انجام خواهد داد.

ولایی برحق با اشاره به اینکه خدمتی بالاتر از این نیست که روحانیون به عنوان‌ میانجیانی باشند که جامعه را به سمت صلاح آن هدایت می کنند، افزود: طرح هر مسجد یک حقوق دادن در دستور کار دستگاه قضا است، اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز نیز انعقاد تفاهم نامه هایی با دیگر نهادهای استان در قالب همسو کردن و ایجاد وحدت در جهت توجه بیشتر به مساجد را در دستور کار دارد.

46

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 اداره کل تبلیغات اسلامی تبلیغات اسلامی استان جامعه سالن همایش شیعه قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۹۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد محور کرج ـ کندوان لغو شد

مدیر‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز از لغو انسداد محور کرج -کندوان به دلیل شرایط نامساعد جوی آب و هوا خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، ‌علی زندی‌فر مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز با اعلام لغو انسداد محور کرج ـ کندوان اظهار ‌داشت: مسیر جنوب به شمال محور کرج ـ کندوان که از تاریخ دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به مدت سه روز به دلیل انجام عملیات عمرانی نصب توری بر روی کوه مسدود شده بود به دلیل شرایط نامساعد جوی آب و هوا لغو و تردد برقرار شد.

وی افزود: انسداد مسیر جنوب به شمال محور کرج ـ کندوان طی دو روز گذشته برای افزایش ایمنی و به‌منظور جلوگیری از ریزش سنگ صورت گرفته بود که قرار بود این انسداد امروز هم تمدید شود، اما با توجه به شرایط جوی منتفی و تردد در محور برقرار شد.

 مدیر‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز تصریح کرد: در صورت انسداد مجدد در روزهای آینده اطلاع رسانی انجام خواهد شد و رانندگان برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها با سامانه 141 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • اجرای طرح امنیت محله محور در شهرستان کرخه
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • اجرای طرح‌های محله محور در روستا‌های استان همدان
  • انسداد محور کرج کندوان لغو شد
  • انسداد محور کرج ـ کندوان لغو شد
  • دهه کرامت بهترین فرصت برای بازیابی جایگاه زنان در جامعه است
  • طرح «حکمرانی محله محور» با حضور مردم در ورامین اجرا می شود
  • اجرای طرح امنیت محله محور در گنبد