Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@05:25:17 GMT

شاکری: اصلاح طلبان به دلیل ترس، وارد انتخابات نشدند

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۹۷۱۷

شاکری: اصلاح طلبان به دلیل ترس، وارد انتخابات نشدند

باشگاه خبرنگاران: مجتبی شاکری فعال سیاسی اصولگرا درمورد عدم ورود افراد شاخص اصلاح طلب به انتخابات مجلس، گفت: معتقدم مجموعه شرایطی که پیش رو است و بازخوردی که جامعه نسبت به دولت دارد، سبب شده است که برخی اصلاح‌طلبان در بررسی هزینه و فایده، ترجیح دهند به انتخابات ورود پیدا نکنند. البته هنوز آمار ثبت‌نام‌های خارج از عُرف(دستی) و اعلام نشده پرسش بزرگ نامزدها و جامعه در نقطه آغاز ثبت‌نام‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی ادامه داد: دولتی که با شعار «تَکرار می‌کنم» آقای خاتمی سرکار آمد، حاصلش این شده است که نه چرخ اقتصاد می‌چرخد و نه چرخ سانتریفیوژها. دولت به هیچ یک از دو شعارش عمل نکرد، به گونه‌ای که معیشت مردم در وضعیتی قرار دارد که همه گرایشات سیاسی معترض به دولت هستند.

فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه در این دولت تحریم‌ها برداشته نشد، گفت: اروپایی‌ها با بی‌اعتنایی، پاسخی به گام‌های آقای روحانی ندادند، علاوه بر این ۱۱ تعهدی را که وعده اجرای آن را داده بودند انجام ندادند و در حال حاضر رجزخوانی‌های جدیدی می‌کنند.

شاکری افزود: معتقدم عدم حضور افراد شاخص اصلاح‌طلب به ویژه آن بخشی که مواضع افراطی درمورد مسائل جاری دارند، به دلیل ترس از رسوایی ماندن پشت صندوق‌های رأی است، البته نیروهای انقلاب نباید مسئله را تمام شده بدانند و حتماً باید انسجام گفتمانی خود را حفظ کنند.

او با بیان اینکه نیروهای انقلابی باید به صورت کارشناسی نسبت به وظایف مجلس، دولت و شرایط بین‌المللی نقد داشته باشند، عنوان کرد: معتقدم مباحث کارشناسی باید جایگزین مباحث سیاسی شود، اما مسئله نگران‌کننده‌ای که وجود دارد، عدم امکان شرایط برابر سخن گفتن چهره‌های جدید و جوان در مقایسه با نمایندگان ادوار مجلس است.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی تصریح کرد: کسانی که جزء نمایندگان ادوار بودند یا سابقه مدیریت اجرایی داشتند تریبون بیشتری برای سخن گفتن دارند و چهره‌های جدید از این امکان محروم هستند، از این سو باید تدبیری اندیشیده شود تا در فضای مجازی چهره‌های جدید و جوان بتوانند با مردم صحبت کنند. در صورت تحقق این مسئله، مردم می‌توانند بیشتر و منطقی‌تر با شخصیت چهره‌های جدید و جوان آشنا شوند.

فعال سیاسی درمورد سرلیستی قالیباف، تاکید کرد: نیروهای انقلاب دو پدیده را در این دوره از انتخابات مجلس داشتند؛ یکی حضور بانوان و دیگری حضور چهره‌های جدید و جوان که به اعتقاد من اگر تدبیر شایسته به عمل آید تا سرلیست از بین این چهره‌ها انتخاب شود شرایط بهتری برای پیروزی در انتخابات فراهم می‌شود، زیرا شخصیت‌های ما چهره‌های ناشناخته‌ای نیستند که با سرلیست بودنشان شناخته شوند.

شاکری گفت: برخی چهره‌های جوان، فرهیخته و البته کمتر شناخته شده ما که استعداد و ظرفیت‌های خوبی دارند باید به عنوان سرلیست مطرح شوند.

منبع: فردا

کلیدواژه: فعال سیاسی فعال سیاسی اصولگرا شاکری انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۹۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمانی: رئیسی شجاعت تغییر کابینه را ندارد

آفتاب‌‌نیوز :

«رئیسی شجاع نیست.» «برخی وزرا باید همان سال اول دولت سیزدهم تغییر می‌کردند.» و ... این جملات از جمله نکاتی است که ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به لزوم اصلاح کابینه دولت سیزدهم مطرح می‌کند. او در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین بر ضرورت برکناری وزرا اشاره می‌کند و می‌گوید رئیسی حتی توان برکناری وزرا را ندارد و دولت خود را درگیر مسائل سیاسی کرده تا اقتصادی.

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با خبرآنلاین درباره ضرورت تغییر و اصلاح کابینه رئیسی، گفت: بنابر آن چیزی که دولت می‌گوید تورم حدود ۴۰ درصد را داریم و افزایش قیمت‌ها قابل کتمان نیست، البته قبل از ماه رمضان دولت اجازه نمی‌داد قیمت برخی اقلام افزایش پیدا کند و همه را به بعد از ماه رمضان موکول کرده بود، علاوه بر این کاهش نرخ ریال برابر ارز‌های خارجی عامل روانی و واقعی دارد.

وی گفت: به این ترتیب که قیمت کالا‌های مرتبط با ارز را افزایش می‌دهند و از طرفی قیمت اقلام دیگر را از طریق عامل روانی افزایش می‌دهند، بنابراین تا وقتی تورم کنترل نشود و به حد معقول نرسد این شرایط وجود دارد، در این شرایط دولت اگر نخواهد سکوت کند، پاسخ خاصی ندارد که بدهد چراکه تورم واقعیتی است که وجود دارد و قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند.

وی در واکنش به اینکه رهبر انقلاب در ابتدای سال ۱۴۰۳ شعار جهش تولید با مشارکت مردم را مطرح کردند، با توجه به وضعیت فعلی این نیاز وجود دارد که دولت کابینه را اصلاح کند؟ افزود: به نظر بنده مدت‌ها قبل یعنی بعد از به پایان رسیدن سال اول دولت رئیسی باید در کابینه اصلاح صورت می‌گرفت، البته تغییر در کابینه شجاعتی می‌خواهد که شاید دولتمردان این شجاعت را ندارند، اما واقعیت این است که ما احتیاج به تغییرات داریم.

این چهره اصولگرا گفت: این تغییر کردن هم به این معنی نیست که بلافاصله شرایط گل و بلبل می‌شود، ولی در هر صورت وقتی از عملکرد یک سال برخی وزرا، معاون اول رییس جمهور و مسئولینی گذشت و عملکرد خیلی مثبتی نداشتند، باید نسبت به حضور آن‌ها در کابینه بازنگری صورت می‌گرفت که متأسفانه این اقدام صورت نگرفت البته تغییرات به معنای این نیست که ناگهان همه مشکلات حل شوند، اما بهرحال می‌توانست این اتفاق صورت بگیرد.

ایمانی درباره اینکه اصلاح کابینه در سال پایانی موثر خواهد بود یا خیر، تصریح کرد: بله، اصلاح کابینه در سال پایانی دولت بر وضعیت موجود موثر است و نباید از تغییر مسئولان ترسید، تا جایی که بنده می‌دانم از ابتدای کار تاکنون رئیسی فقط یک وزیر را خودش برکنار کرده است، بقیه وزرا توسط دولت برکنار نشدند بلکه خودشان استعفا دادند، مسائل دیگری پیش آمده و یا توسط مجلس استیضاح شدند، اما در مجموع شاید یک وزیر بنابر اراده دولت تغییر کرده که این اصلا امر خوبی نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه خاطرنشان کرد: نکته دیگر این است که رئیسی سابقه کار اجرایی و مدیریت عالی نداشته است لذا طبیعی است وقتی در ابتدای ریاست جمهوری افرادی را انتخاب می‌کنند برخی از آن‌ها خوب چیده نشده باشند، بنابراین می‌تواند در همان سال اول آن‌ها را تغییر دهد، اما این تغییرات انجام نمی‌شود و تصور هم نمی‌کنم این تغییرات امسال صورت بگیرند.

ایمانی در مورد اینکه گفته می‌شود رئیسی بیش از هر چیز به دنبال اقدامات سیاسی است تا اقدامات اجرایی، یادآور شد: توجه رئیسی و اطرافیانش به حوزه‌های سیاسی معطوف است. وقتی چند سال است که رهبری بر اقتصاد تاکید دارند این یعنی ضعف بزرگ ما در کشور مربوط به اقتصاد است این به معنی کم اهمیت بودن حوزه فرهنگ، سیاست و آزادی‌های مشروع نیست. سال گذشته رهبری گفتند از اقتصاد دولتی فاصله بگیریم و دولت کمتر در اقتصاد دخالت کند حالا با گذشت یک سال مسئولان گزارش دهند که تا چه اندازه از بخش خصوصی در اقتصاد استفاده کردند و دولت کوچک شده است. به نظر بنده پاسخ هیچ است چراکه هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

دیگر خبرها

  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند
  • چهره‌های با سابقه در فهرست ۹۰ نفره دور دوم انتخابات مجلس/در کدام کلان شهرها انتخابات به دور دوم کشیده شد؟
  • چرا همه چیز از نظر رادیکال‌ها «سیاه» است؟
  • فعال سیاسی اصولگرا: بهترین زمان برای تغییر و اصلاح دولت سیزدهم است
  • حجاریان به عنوان سرباز نتانیاهو در ایران اعلام موضع می‌کند / مواضع اخیر حجاریان ترجمه شعار «نه غزه، نه لبنان» است
  • زریبافان: بهترین زمان برای تغییر و اصلاح دولت سیزدهم است /رئیسی نباید زیر بار فشار جریانات سیاسی و فامیلی برود
  • گروکشی ی اطلاعاتی سابق درباره حجاب و تنبیه صهیونیست‌ها/ اصلاح طلبان رادیکال: مقابله با بی‌حجابی را تعطیل کنید!
  • ریاست مجلس دوازدهم بر عهده چه کسی خواهد بود؟
  • ایمانی: رئیسی شجاعت تغییر کابینه را ندارد
  • تعیین نامزد انتخاباتی در محافل خصوصی اصلاح‌طلب