Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه دوازدهمین مجمع عمومی مجالس آسیایی با احمد بن عبدالله بن زید آل محمود رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی با تأکید بر روابط بسیار خوب بین ایران و قطر، گفت: ما نقش شما را در منطقه مثبت می‌دانیم، متأسفانه تحریم‌هایی که علیه شما اتخاذ شد ظالمانه بود اما خوب مقاومت کردید و تاکتیک‌های شما باعث شد منزوی نشوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس تأکید کرد: ما همیشه در مسائل مهم منطقه رایزنی نزدیکی خواهیم داشت، همچنین علاقه‌مند به توسعه روابط اقتصادی با شما هستیم.

وی عنوان کرد: بسیاری از تجار ایرانی علاقه‌مند به کار با شما هستند، زمینه‌ها را فراهم کنید. ما از هر پیشنهادی برای توسعه روابط بین دو کشور استقبال می کنیم.

در ادامه احمد بن عبدالله بن زید آل محمود بیان داشت: شما در برابر تحریم‌های ظالمانه علیه ما برادرانه و صادقانه رفتار کردید. به یاد دارم رئیس جمهور ایران با آغاز بحران‌های قطر تأکید کرد جمهوری اسلامی ایران این تحریم‌ها را نمی‌پذیرد.

رئیس مجلس قطر با بیان اینکه مرحله تحریم را پشت سر گذاشته‌اند، گفت: به دنبال گزارش بانک جهانی شاخص پیشرفت و توسعه قطر در دوران تحریم در مقایسه با سایر کشورهای منطقه ارتقاء یافت.

وی با اشاره به اینکه شرط لغو تحریم‌های قطر قطع ارتباط با ایران است، تأکید کرد: ما هیچ کدام از 13 شرط را نپذیرفتیم؛ در واقع ما گفت وگو را بدون پیش شرط می‌خواهیم.

احمد بن عبدالله بن زید آل محمود در خصوص رفتار اسرائیل در قبال مردم فلسطین گفت: ما بارها گفته‌ایم که مصالح مهم فلسطین را قربانی نمی‌کنیم و مردم فلسطین باید سرنوشت خود را تعیین کنند در کنفرانس کشورهای عربی در غرب هم تأکید کردم کشور قطر از دل و جان در کنار مردم فلسطین است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران و قطر رئیس مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی قطر مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۹۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر خود به پاکستان عصر دوشنبه در دیدار «آصف علی زرداری» رئیس‌جمهور این کشور، اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تمدنی دو ملت ایران و پاکستان را از جمله عوامل مهم در تحکیم پیوندها و زمینه‌ساز توسعه و تعمیق روابط میان دو کشور عنوان کرد.

رئیس‌جمهور در ادامه با تأکید بر عزم مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بر توسعه و ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی، حفظ ثبات و امنیت پایدار را از جمله زمینه‌ها و ملزومات تحقق اهداف اقتصادی عنوان کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و فرصت مرزهای مشترک میان دو کشور در جهت انتفاع دو ملت تأکید کرد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام که اکنون مسئله نخست جهان بشریت شده اشاره کرد و گفت: امروز آرمان بلند امام خمینی (ره) مبنی بر آزادسازی قدس شریف به مطالبه همه ملت‌های مسلمان و آزاده تبدیل شده و همه دولت‌های اسلامی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

آصف علی زرداری رئیس‌جمهور پاکستان نیز در این دیدار عشق و دلدادگی دو ملت ایران و پاکستان به اهل‌بیت علیهم‌السلام به‌ویژه حضرت رضا (ع) را موجب تعمیق برادری میان دو کشور دانست و با تأکید بر علاقمندی کشورش به توسعه و ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها، بر اراده مسئولان پاکستان برای گشودن فصل جدیدی از روابط با ایران در این راستا تأکید کرد.

رئیس‌جمهور پاکستان همچنین ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه، بر مخالفت دولت پاکستان نسبت به هرگونه دخالت خارجی در منطقه تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل «مرز صلح» به «مرز شکوفایی»
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است
  • قطار روابط تهران - اسلام‌آباد روی ریل توسعه
  • سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد
  • عزم مقام‌های عالی تهران - اسلام‌آباد برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • عزم مقام‌های عالی ایران و پاکستان برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • رئیسی: ایران امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند
  • در دیدار رئیسی با رئیس‌جمهور پاکستان چه گذشت؟