Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، مجید فیاضی اظهار داشت: کشاورزان ایرانشهری امسال حدود ۶۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی خود را به کشت محصول خیار گلخانه‌ای اختصاص داده‌اند.

وی افزود: استفاده بهینه از آب، نوبرانه بودن محصول، استقبال خوب خریداران و سوددهی بالا موجب شده کشاورزان ایرانشهری هر سال سطح زیرکشت خیار گلخانه‌ای را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: از هر هکتار گلخانه‌ به طور متوسط ۱۵۰تن خیار برداشت و این در حالیست که در فضای باز در هر هکتار تنها ۵۰ تن خیار تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه خیار گلخانه‌ای ایرانشهر علاوه بر سیستان و بلوچستان به نقاط دیگر کشور نیز ارسال می‌شود، افزود: کشت این محصول از اواخر مهر آغاز و برداشت آن پس از گذشت یک دوره ۴۰ روزه آغاز می شود و تا اردیبهشت ادامه دارد.

فیاضی اظهار داشت: بیش‌از ۶٠٠ نفر به صورت مستقیم و ٣٠٠ نفر به صورت غیر مستقیم در تولید و عرضه خیار گلخانه‌ای در شهرستان ایرانشهر مشغول بکار هستند. 

وی بیان کرد: کشت محصول خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر برای نخستین بار به صورت آزمایشی در سطح ۲هکتار در سال ۱۳۷۸صورت گرفت که در پی آن با توجه به سوددهی خوب این محصول کشاورزان هر سال سطح زیر کشت آن را افزایش دادند.

کد خبر 4797749

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ایرانشهر برداشت خیار کشت گلخانه ای انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر ایلام مجلس شورای اسلامی گرگان قزوین بارش برف یاسوج ثبت نام کاندیداها تعطیلی مدارس خطبه های نماز جمعه بیرجند شهرکرد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۹۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم به ۱۱ میلیون تن می‌رسد

سهراب سهرابی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار امسال مجموع سطح زیرکشت گندم آبی و دیم در کشور ۶ میلیون و ۱۳۹ هزار هکتار است.

او از برداشت گندم در مناطق گرمسیری خبر داد و گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید گندم به ۱۳ تا ۱۳.۵ میلیون تن برسد.

سهرابی ادامه داد: همه ساله برداشت گندم از فروردین آغاز و تا شهریور ادامه دارد، همچنین پیش بینی می شود که میزان خرید تضمینی به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد بارش، دما و رطوبت به ۱۱ میلیون تن برسد.

مجری طرح گندم افزود: براساس سیاست وزارت جهاد در برنامه هفتم باید به خودکفایی گندم به عنوان مهم ترین محصول استراتژیک دست یابیم، هرچند حفظ و پایداری تولید گندم بسیار حائز اهمیت است.

او گفت: امسال در سطح ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار هکتار کشاورزی قراردادی در محصولات گندم، جو و دانه‌های روغنی اجرا شده است که این امر هم ضمن ارتقای درآمد کشاورزان در افزایش توبید این‌محصولات تاثیر بسزایی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی گندم به ۱۱ میلیون تن می‌رسد
  • ۱۴ هزار هکتار باغ مازندران شناسنامه‌دار شد
  • ۱۴ هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه دار شد
  • برداشت گندم از مزارع هرمزگان ۷۰ هزار تن پیش‌بینی شد
  • آغاز برداشت گندم کشور از هرمزگان
  • برداشت نخستین گندم کشور در هرمزگان
  • نخستین برداشت گندم کشور در هرمزگان
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی
  • رونق گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در گلستان
  • گلخانه‌داران و باغداران استان مرکزی هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند