Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  با وجود اینکه خطر گرمایش زمین به تازگی مشخص شده است، اما در نقشه‌های مدل سازی هواشناسی ۵۰ سال قبل نیز این خطر به وضوح پیش بینی شده بود.

به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، برخی مدعی هستند که پی بردن به خطر گرمایش زمین تنها با مدل سازی‌های رایانه‌ای جدید ممکن شده و قبل از آن، داده‌های دقیقی در این زمینه وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما قبل از پیشرفت علم در این حد نیز مدل سازی‌های قدیمی‌تر در مورد وضعیت آتی آب و هوای جهان نشان دهنده قطعی بودن گرمایش کره زمین بود.

بررسی‌های محققان دانشگاه برکلی نشان می‌دهد در ۱۴ مدل سازی آب و هوایی از ۱۷ مدل بررسی شده بین سال‌های ۱۹۷۰ تا ۲۰۰۱ به وضوح این مساله که خطر گرمایش کره زمین جدی و قریب الوقوع است، پیش بینی شده بود. اما نتایج به دست آمده از این طریق در مواردی جدی گرفته نشده و در موارد دیگری نیز دقیق محسوب نشد و لذا به آن‌ها اهمیت کافی داده نشد.

در مدل سازی‌های رایانه‌ای جدید جزئیات مربوط به بارش برف و باران، تغییر شکل جنگل‌ها و تحرکات ابر‌ها قابل مشاهده و پیش بینی است. اما در مدل‌های قدیمی‌تر نیز افزایش ۰.۹ درجه سانتیگرادی دمای زمین بار‌ها و بار‌ها پیش بینی شده بود. محققان می‌گویند اگر این موضوع مهم به طور جدی در نیم قرن قبل مورد توجه قرار گرفته بود، امکان مقابله سریع‌تر و جدی‌تر با آن هم وجود داشت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۰۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزاد سازی ۲۱۱ هکتار زمین ملی و دولتی در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان گفت: ۹۳ فقره تعرض به اراضی ملی در استان اصفهان به مساحت ۲۱۱.۲ هکتار با هوشیاری و تلاش عوامل این فرماندهی پارسال رفع تصرف فوری شد.


سرهنگ امیر سعید باقری با بیان اینکه مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اموال بیت المال نقش مهمی دارند، افزود: مردم استان اصفهان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ به یگان حفاظت اراضی گزارش دهند.


وی گفت: نصب ۱۲۱ مورد تابلو و علائم هشدار دهنده، ۲۰۴ مورد اعزام تیم عملیاتی و نظارتی برای بازدید و همچنین برگزاری ۳۰ جلسه آموزشی و توجیهی کارکنان از جمله عملکرد پارسال این یگان حفاظتی است.


سرهنگ باقری خاطرنشان کرد: ۱۶۹ هزار هکتار از زمین‌های ملی و دولتی در ۱۱۵ شهر در حمایت یگان حفاظت اراضی استان اصفهان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • گره ناگشوده مسکن ملی در آذرشهر/ جانی که به لب رسیده است
  • نخستین اطلس کامل تنها قمر زمین منتشر شد
  • پاک سازی سواحل کیش در روز جهانی زمین پاک
  • روز زمین پاک، نمادی برای حفاظت از محیط زیست
  • شبیه‌سازی جنگ ایران و آمریکا
  • آزاد سازی ۲۱۱ هکتار زمین ملی و دولتی در استان اصفهان
  • خریدارهای باشگاه استقلال مشخص شدند
  • پتروشیمی‌های خریدار باشگاه استقلال مشخص شدند
  • نقشه رژیم صهیونیستی برای ساخت دو کانون شهرک سازی جدید در نوار غزه
  • نام پتروشیمی های خریدار باشگاه استقلال مشخص شد