Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@09:49:53 GMT

ورزش‌های مفید برای زانو درد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۰۳۷۵

ورزش‌های مفید برای زانو درد

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، زانو درد معضلی است که افراد به دلایل مختلفی به آن دچار می‌شوند، ممکن است برخی به دلیل کهولت سن، چاقی، ورزش نکردن، نشستن طولانی مدت، ورزش نامناسب و یا ضربه خوردن به آن ناحیه دچار زانو درد شوند.

اماهمیشه برای هر دردی درمانی نیز است، یکی از راه‌های مناسب برای درمان زانو درد انجام صحیح حرکات ورزشی است که می‌تواند کمک شایانی در برطرف کردن درد داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شنا تاثیر فراوانی در برطرف کردن درد زانو دارد

جالب است بدانید شنا کردن اولین گزینه پزشکان برای زانو درد است. همچنین می‌تواتید در قسمت کم عمق استخر قرار بگیرید و به ۱۵ دقیقه در مسیر عرض استخر راه بروید. این کار باعث تقویت عضلات اطراف زانو می‌شود.

البته این نکته مهم است که نباید برای زانو درد شنای کرال پشت را انجام دهید.

زانو‌ها را به داخل شکم کشش دهید

کشش زانو به داخل شکم و به سمت قفسه سینه نه تنها باعث تقویت زانو می‌شود، بلکه باعث کاهش درد شکم و کاهش درد کمر نیز می‌شود.

به پشت دراز بکشید، زانو‌ها را خم کرده به سمت شکم و نزدیک به بدن بیاورید و ۵ ثانیه به همین حالت بمانید. ۳ ست ۱۵ تایی تکرار کنید.

این تمرین برای راحت بلند شدن می‌باشد. دو بالش روی صندلی بگذارید و صاف بنشینید. کف پا‌ها باید روی زمین باشد. به آرامی بلند شوید. سپس، به آرامی بنشینید. در این تمرین باید زانو‌ها خم باشند و حرکت نکنند. دستان‌تان هم می‌توانند آزادانه در طرفین باشند و هم می‌تواند ضربدری همدیگر را بگیرند.

اگر برای‌تان سخت است، یک بالش دیگر اضافه کنید یا از صندلی دسته دار برای بلند شدن کمک بگیرید.

پیاده روی کنید

پیاده روی باعث کاهش درد مفاصل و تقویت عضلات پا می‌شود و انعطاف پذیری بدن را بهبود می‌بخشد و برای قلب نیز بسیار خوب است. موقع پیاده روی، به جلو نگاه کنید و با آرامش اعصاب، راه بروید و همچنین بازو‌ها و پاهایتان را حرکت دهید. توصیه می‌شود اگر مبتلا به آرتروز هستید، بهتر است قبل از انجام دادن ورزش، با یک پزشک مشورت کنید.

ورزش کردن با رعایت تعادل در خوردن غذا و با کم کردن وزن باعث می‌شود فشار کمتری به مفاصل وارد شود البته به این نکته توجه کنید هر ورزشی که فشار زیادی به زانو‌ها وارد کند را ترک کنید. به عنوان مثال خم کردن شدید زانو‌ها، و ورزش‌هایی مثل بسکتبال و والیبال تنیس، بدمینتون و فوتبال و ورزش‌های پرشی برای زانو درد مضر هستند.

بهتر است قبل از ورزش بدن خود را به طور اصولی گرم کنید تا کمتر دچار آسیب شوید..

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پزشکی ورزشی اخبار ورزشی زانو درد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۰۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص آب هویج بستنی

آب هویج یک نوشیدنی انرژی بخش است و از خستگی و سستی جلوگیری می‌کند. همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و از ابتلا به انواع سرطان پیشگیری می‌کند. خاصیت شادی آوری دارد و برای ساختن استخوان‌های جنین در دوران بارداری مفید است.

به گزارش ایسنا، مصرف چغندر قند یک رژیم غذایی محبوب و صد البته بسیار مفید برای افزایش پلاکت خون است. چغندرقند سرشار از خاصیت آنتی اکسیدانی و هموستاتیک طبیعی (انعقاد کننده خون) است که باعث افزایش تعداد

پلاکت‌ها در طی چند روز مصرف می‌شود. اگر دو یا سه قاشق چای خوری آب چغندر با یک لیوان آب هویج مخلوط شود، پلاکت‌های خون به سرعت رشد می‌کنند. علاوه بر این، به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌ها در این مخلوط مقاومت بدن نیز افزایش می‌یابد.

خواص آب هویج بستنی

یکی از مهمترین خواص آب هویج بستنی این است که برای کسانی که طعم آب هویج را دوست ندارند به راحتی می‌توانند آن را بخورند و از فواید بن نظیر آب هویج بهره ببرند. مصرف آب هویج با بستنی باعث می‌شود که ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین A بهتر جذب شوند.

برای تقویت استخوان‌ها و تقویت مغز مفید است. یک نوشیدنی اترژی بخش است و از خستگی و سستی جلوگیری می‌کند. برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و از ابتلا به انواع سرطان پیشگیری می‌کند. خاصیت شادی آوری دارد و برای ساختن استخوان‌های جنین در دوران بارداری مفید است.

دیگر خبرها

  • نوشیدن آب هنگام خوردن مفید است یا مضر؟ + فیلم
  • دلایل بروز زانودرد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • دلایل بروز زانو درد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان
  • تسکین زانو درد با روغن کرچک
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند
  • اوسمار: در فوتبال ایران زیاد وقت تلف می‌کنید
  • دعای دفع حشرات؛ مفید برای از بین بردن مورچه، ملخ، موش و…
  • خواص آب هویج بستنی
  • نخست وزیر پیشین قطر خطاب به اعراب: به زانو درآوردن ایران را فقط در خواب خواهید دید!