Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@06:12:00 GMT

لزوم توجه به آموزش و مهارت کنترل خشم

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۰۴۰۰

لزوم توجه به آموزش و مهارت کنترل خشم

استاندار اردبیل گفت: یکی از موارد مهمی که باید تمام دستگاه‌ها و خانواده‌ها به آن توجه ویژه داشته باشند، بحث آموزش و مهارت کنترل خشم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر بهنام‌جو در نشست هم‌اندیشی فرهنگی و اجتماعی با موضوع تدوین برنامه راهبردی کاهش آسیب‌های اجتماعی استان اردبیل با محوریت خشونت که در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مواردی که باید به آن توجه ویژه کرد بحث آموزش و مهارت کنترل خشم است که باید در داخل خانواده‌ها، ادارات مختلف، آموزش و پرورش در روی آن کار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دیگر عوامل تاثیرگذار در بحث خشونت، افزود: محیط‌های شهری باید محیط‌های آرامش‌بخش باشد تا به عنوان یک محل تاثیرگذار در آرامش و آسایش شهروندان باشد که باید در زمینه‌های گسترش فضای سبز، رنگ آمیزی و مسائل ترافیکی کارشناسی انجام شود.

استاندار اردبیل تاکید کرد: قرار است تا در جلسه بعد راهکارهای اجرایی و سهم تمام دستگاه و نهادهای اجرایی و مردمی در این خصوص مشخص شود تا ضمن تدوین برنامه مدون دو الی سه ساله خشونت در استان اردبیل کاهش معناداری پیدا کند.

بهنام جو گفت: بایستی با استفاده از کلاس‌های آموزشی تخصصی و مشاوره بر روی معضل طلاق، خشونت و دیگر آسیب‌های اجتماعی کار شود تا این مشکلات در جامعه به حداقل برسد.

تمرکز آموزش و پرورش بر روی کارهای گروهی است

احمد ناصری نیز در نشست هم‌اندیشی فرهنگی و اجتماعی با موضوع تدوین برنامه راهبردی کاهش آسیب‌های اجتماعی استان اردبیل با محوریت خشونت که در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: تمرکز اصلی آموزش و پرورش بر روی کارهای گروهی است که در این موضوع مسئولیت‌پذیری، انتقادپذیری، اعتماد به نفس و... نهفته است.

وی افزود: تقویت مهارت‌های زندگی از دیگر موارد مهمی است که آموزش و پرورش به آن توجه ویژه‌ای دارد و برنامه‌ریزی ویژه‌ای نیز در خصوص تربیت دینی، بهبود مهارت‌های مطالعه، دوست‌یابی، نه گفتن، کنترل خشم و... در مدارس صورت گرفته و خروجی مناسبی نیز در این زمینه به دست آمده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: بحث تربیت بدنی و ایجاد نشاط در بین دانش آموزان در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد که در همین راستا المپیاد ورزشی دانش آموزان برگزار می‌شود که بیش از ۶۹ درصد دانش آموز اردبیلی در این المپیاد مشارکت داشته‌اند.

ناصری عنوان کرد: بحث آموزش خانواده‌ها و کارکنان نیز به صورت مستمر در حال برگزاری است که جای خوشحالی دارد در اولین دوره این آموزش‌ها بیش از ۴۰ درصد همکاران ما مشارکت داشته‌اند.

وی تاکید کرد: با احیای مرجعیت مدرسه تلاش می‌شود تا از سرمایه‌های اجتماعی مدارس بهره‌مند شویم که خوشبختانه خانواده‌ها نیز در این خصوص اعتماد بسیار خوبی را به آموزش و پرورش دارند.

ناصری با اشاره به اهمیت تامین اوقات فراغت دانش آموزان، گفت: ۸۷ هزار نفر از دانش آموز اردبیلی در برنامه‌های اوقات و فراغت آموزش و پرورش مشارکت داشته‌اند.

- انتهای پیام/۳۴۶۳/۴۱۸

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش اردبیل کنترل خشم مهارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۰۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران

به گزارش «نماینده»، مهدی اقراریان در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اقدامات متنوعی در حوزه اجتماعی و فرهنگی صورت گرفته اما بر اساس مسئولیت نظارتی شورا باید نکاتی را مطرح کنم، گفت: گزارش ارائه شده در خصوص اقدامات مناسبتی بود که خوشبختانه متنوع بود اما نمی توانیم فرهنگ را به یک سری اقدامات فرهنگی تقلیل دهیم.

وی ادامه داد: نقش معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری در فرهنگ‌سازی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. اینکه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی چه نقشی دارد سوالات و ابهاماتی دارد و این نگرانی برای ما ایجاد می شود که در مدیریت منابع دچار مواردی شویم که نشان دهنده فعالیت های هم افزا نباشد. سوال ما این است که سازمان فرهنگی و هنری چه اقداماتی انجام داده است؟

اقراریان با بیان اینکه تنوع مخاطب در اجرای برنامه ها بسیار اهمیت دارد، یادآور شد: تهران بیش از ۹ میلیون جمعیت دارد و باید تنوع مخاطبان در اجرای برنامه ها مورد توجه قرار بگیرد. یکی از جمعیت های مورد نظر باید پرسنل شهرداری و مجموعه های تابعه آن باشند و پرسش ما این است که چه برنامه هایی برای پرسنل در نظر گرفته شده بود؟

رییس کمیته نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه انطباق با اسناد بالادستی از دیگر موارد مورد نظر است، تصریح کرد: پیوست نگاری فرهنگی فعالیت های شهرداری تهران نیز مورد اهمیت است.

وی تأکید کرد: غصه‌ای از ابتدای دوره برای ما وجود دارد. تابلوی کوچه ها مزین به تصاویر شهداست. ما به شهردار تذکر می دهیم و ناراحت می شود و به هم می ریزد اما به نظر می رسد این تذکر خوبی است. تابلوهای مزین به تصاویر شهدا شرایط خوبی ندارد و با این حجم از هزینه‌های گسترده در بخش های مختلف، شاید تغییر این تابلوها هزینه چندانی نداشته باشد. یادمان شهدا در مناطق نیز وضعیت مناسبی ندارد و وقتی شهردار تهران خود را داعیه دار فرهنگ شهادت می‌داند نباید توجه به شهدا و یادمان آنها مورد غفلت قرار بگیرد. امیدواریم پیام فرهنگی شهرداری این باشد که این مجموعه به تمام شهروندان توجه دارد نه یک جریان خاص.

دیگر خبرها

  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۳۰۰ هزار نفر در کشور
  • آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۱۰هزار دانش‌آموز سنندجی
  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • زلفی گل: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود