Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا خلجی کارگردان مستند «ابراهیم ساره» در گفت و گو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،،درباره اثر ارسالی خود به دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: این مستند ۴۲ دقیقه‌ای به مجاهدت‌ها و سبک زندگی شهید مدافع حرم «ابراهیم عُشریه» می‌پردازد و به سفارش دانشگاه افسری امام حسین (ع) ساخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهید در فروردین ماه ۹۵ مفقودالاثر می‌شود. در طول مستند نیز مفقود بودند و کسی نمی‌دانست پیکرشان سالم است یا خیر. یکی از آرزو‌های زینب (دختر شهید) این بود که پیکر پدرش برگردد. این آرزو بعد از سه سال در تیر ۹۸ به تحقق پیوست و پیکر شهید به میهن بازگشت.

این کارگردان با اشاره به ویژگی خاص سبک زندگی شهید، ادامه داد: نکته جالب اینجاست بین شهید و همسرشان در زندگی، بسیار همفکری وجود داشته است؛ این دو نفر در تمامی مراحل همپای هم بودند، به گونه‌ای که تصمیمِ به سوریه رفتن را فقط شهید نگرفته بودند بلکه همسرشان  هم همین فکر را داشتند که باید همسرم مدافع حرم شود.

خلجی خاطرنشان کرد: این دو نفر همزمان با هم چند جزء قرآن را حفظ می‌کردند که حتی بعد از شهادت ابراهیم عشریه، همسر ایشان حفظ قرآن را ادامه می‌دهد. به خاطر این جدایی ناپذیری و ادامه دادن راه، اسم همسرِ شهید روی مستند قرار گرفت و اثر به نام «ابراهیمِ ساره» مزین شد.

وی با اشاره به موانع پیش روی خود اضافه کرد: یکی از مسائلی که به دلیل سفارشی بودن کار به آن برخورد کردیم، اصلاحیه و دست بردن در مستند توسط برخی مراکز بود که به بخشی از محتوا‌ها آسیب زد.

کارگردان مستند «ابراهیم ساره» یادآور شد: آقای پاجانی  تهیه کننده کار هستند و به خاطر مصاحبه با خانم‌ها پیشنهاد کارگردانی به من داده شد. این اثر اولین تجربه کارگردانی من بود و قبلا در عکاسی و فیلمبرداری تجربه داشتم.

خلجی درباره مدت ساخت اثر گفت: حدود یکسال پیگیر این بودیم که افراد از جمله دوست و شاگرد شهید را برای مصاحبه پیدا کنیم و پس از آن در سال ۹۷ بود که کار ساخته شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مستند شهید مفقودالاثر جشنواره مردمی فیلم عمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۰۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکایی

به گزارش همشهری آنلاین، این فیلم که هم‌اکنون در مرحله تدوین به سرمی‌برد، روایتگر چند اپیزود از داستان زندگی حضرت مسیح است و «گیزا رورینگ» بازیگر مجارستانی که پیش از این در فیلم برنده اسکار «پسر سائول» بازی کرده بود در نقش حضرت عیسی، «ماتیاس اسخونارتس» بازیگر بلژیکی در نقش پیتر، «توفیق برهوم» بازیگر فلسطینی الاصل در کنار «مارک رایلنس» و «بن کینگزلی» دو بازیگر انگلیسی برنده اسکار دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند. «مایک رایلنس» در این فیلم نقش شیطان را بازی کرده است.

لیلا حاتمی نیز در نقش مریم مجدلیه در این فیلم مقابل دوربین رفته است.

فیلم «مسیر باد» دهمین ساخته بلند سینمایی «ترنس مالیک» پس از فیلم های «زمین‌های لم یزرع» (۱۹۷۳)، «روزهای بهشت» (۱۹۷۸)، «خط باریک سرخ» (۱۹۹۸)، «دنیای جدید» (۲۰۰۵)، «درخت زندگی» (۲۰۱۱)، «به سوی شگفتی» (۲۰۱۲)، «شوالیه جام‌ها» (۲۰۱۵)، «ترانه به ترانه» (۲۰۱۷) و «یک زندگی پنهان» (۲۰۱۸) است.

«ترنس مالیک» با فیلم «خط باریک سرخ» نامزد جایزه اسکار بهترین کارگردانی و فیلمنامه شد و خرس طلایی بهترین فیلم جشنواره برلین را از آن خود کرد و با فیلم «درخت زندگی» نیز جایزه نخل طلایی جشنواره کن را کسب کرده است. او پیش از آن نیز با فیلم «روزهای بهشت» برنده جایزه بهترین کارگردانی کن شده بود.

«الکس بودن» تهیه‌کننده فیلم «در مسیر باد» پیش از این در مصاحبه‌ای فاش کرده بود که «ترنس مالیک» در پنج سال گذشته در حال تدوین این فیلم سینمایی بوده است و احتمالا این فیلم در پایان راه مرحله پس تولید قرار دارد.

سال گذشته، «متیو کاسوویتس» بازیگر فرانسوی که در فیلم «مسیر باد» نیز بازی کرده بود، ادعا کرد که ترنس مالیک هر روز ۵ ساعت فیلمبرداری داشته و در مجموع ۳۰۰۰ ساعت فیلمبرداری کرده است و او نمی‌داند که آیا بخشی از تدوین نهایی فیلم خواهد بود یا خیر.

کد خبر 846659 منبع: ایسنا برچسب‌ها سینمای جهان خبر مهم لیلا حاتمی بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران

دیگر خبرها

  • نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکایی
  • «پرویز خان» به خانه‌ها رسید/ روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین
  • روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین
  • روایت عشق و فلسفه؛ پرتره نادیا مفتونی استاد فلسفه دانشگاه تهران
  • پوشش متفاوت مریم نواز در مراسم استقبال از رئیسی در لاهور + تصاویر
  • روایتی از زندگی نخستین شهید ترور پس از انقلاب
  • روایت رشادت های شهیدچمران در مستند رادیویی قهرمان ایرانی
  • کوچ برگی از زندگی متفاوت عشایر+فیلم
  • پدر شهید والامقام عبدالرضا هردوانه آسمانی شد
  • امام جماعت متفاوت «مسجد آبی»