Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین این تظاهرات در روز شنبه ۲۳ آذر در اعتراض به اقدامات در ممنوع کردن حزب مخالف دولت فعلی به رهبری پرایوث چان-اوچا، حاکم نظامی پیشین است.

دیکتاتور پیشین تایلند، نخست‌ وزیر فعلی عکس روز: اعتراض به دروغ

این تظاهرات که به فراخوان رهبر حزب مخالف «آینده در پیش»، تاناتورن جوآنگرونگروآنگکیت، میلیاردر ۴۱ ساله انجام می‌شود، یادآور تظاهرات خیابانی پرشماری است که در طول دو دهه گذشته در سیاست پرفرازونشیب تایلند رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخچه اعتراضات در تایلند روزهای ناآرام تایلند تظاهرات علیه دولت تایلند عکس روز: جدال مسلحانه در خیابان‌های پایتخت تایلند معترضان تایلندی به‌دنبال تعطیلی کامل بانکوک هستند دفتر نخست‌وزیر تایلند در محاصره معترضان فرار نخست‌وزیر سابق تایلند به دبی تاناتورن: این تازه شروع کار است

نشانه‌ای از حضور عمده پلیس یا تلاش برای جلوگیری از این بززگترین تظاهرات از هنگام به دست‌گیری قدرت بوسیله پرایوت در سال ۲۰۱۴ که به اسم پایان دادن به خشونت خیابانی انجام شد، دیده نمی‌شد.

تاناتورن به طرفدارانش که پیاده‌روها و خیابان‌های اطراف مرکز ام‌بی‌کی در قلب مرکز خرید و تجاری بانکوک را پر کرده بودند و به او سلام سه‌انگشتی فیلم‌های «بازی‌های گرسنگی» را می‌دادند، گفت: «این تازه شروع کار است.»

او گفت:‌«امروز نمایشی از قدرت است تا دیگران هم در آینده نترسند و به خیابان بیایند. تظاهرات واقعی در ماه آینده خواهد بود.»

تاناتورن از هنگام انتخابات ماه مارس که مخالفان می‌گویند به نفع نظامیان در آن تقلب شده است، به یکی از صریح‌ترین منتقدان دولت به رهبری پرایوت ۶۵ ساله درآمده است.

هیات نظارت بر انتخابات تایلند از دادگاه قانون‌اساسی تایلند خواسته است تا حزب «آینده پیش‌رو» را به اتهام زیر پا گذاشتن قوانین انتخاباباتی با گرفتن قرض چند میلیون دلاری از تاناتورن، منحل کند.

دادگاه قانون اساسی ماه پیش تاناتورن را به خاطر نگهداشتن سهامش در یک شرکت‌رسانه‌ای در زمان ثبت‌نام به عنوان نامزد در انتخابات گناهکار شناخت و صلاحیت او را به عنوان عضو پارلمان رد کرد. تارانتورن به این رای اعتراض کرده است و می‌گوید هدف از این کار جلوگیری از «گذار صلح‌آمیز به دموکراسی» در تایلند است.

آینده‌ پیش‌رو، حزب نورسیده سیاسی

حزب «آینده پیش‌رو» به رهبری تاناتورن که سابقه‌ای نداشت، در نخستین انتخابات پس از کودتای نظامی به رهبری پرایوث، نخست‌وزیر فعلی به مقام سوم رسید. برنامه‌های سیاسی پیشروی این حزب حمایت فراوانی را در میان جوانانی به دست آورده است که با نظامیان محافظه‌کار حاکم یا «خونتا» مخالفند.

حزب تاناتورن به دنبال وضع متمم‌های برای قانون اساسی است تا آن را دموکراتیک‌تر کند. دولت تایلند زیر سلطه خونتا قانون اساسی جدیدی را تصویب کرد که در آن قدرت بیشتری به نظامیان، دادگاه‌ها و بوروکرات‌های ارشد در مقابل مقامات انتخابی داده شده است.

کد خبر 470154

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۰۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توماس مولر: رئال مادرید و بایرن مونیخ یکی از بزرگترین بازی‌های فوتبال دنیاست

اسطوره بایرن مونیخ از حضور دوباره در استادیوم سانتیاگو برنابئو هیجان‌زده است.

طرفداری | بایرن مونیخ و رئال مادرید برگزارکننده ال‌کلاسیکویِ اروپا در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا هستند.

دو تیم رئال مادرید و بایرن مونیخ با برتری مقابل منچسترسیتی و آرسنال موفق به صعود به جمع چهار تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا شدند تا طرفداران فوتبال پس از چندین سال باردیگر به تماشای دیدار دو تیم پرافتخار فوتبال اروپا بنشینند. دیدار رفت در آلیانتس آرنا و دیدار برگشت هم در استادیوم سانتیاگو برنابئو برگزار خواهد شد. توماس مولر اسطوره بایرن مونیخ در مورد تقابل تیمش مقابل رئال مادرید در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا گفت:

رئال مادرید و بایرن مونیخ، یکی از بزرگترین بازی‌های فوتبال دنیاست. خیلی خوشحال و هیجان‌زده هستم که سه هفته دیگر به آنجا (مادرید) بروم. Mia San Mia

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • برتری قاطع میزبان در بازی یکطرفه مقابل میانمار
  • شکسته شدن رکورد 77 بازی بدون شکست ژوزه مورینیو در استمفورد بریج (2014/4/19) / فیلم
  • بازیکنان استقلال در بازی فردا به‌طور کامل از سرمربی‌شان محروم‌ند؟
  • افول لیگ برتر: به لقب (لیگ کشاورزان) سلام کنید!‏
  • توماس مولر: رئال مادرید و بایرن مونیخ یکی از بزرگترین بازی‌های فوتبال دنیاست
  • برنامه کامل بازی‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا
  • ۸ عکس از اولین روز جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ تایلند
  • آتش بازی میزبان: چشمک تایلندی‌ها به جام جهانی
  • نتایج فوتسال قهرمانی آسیا در تایلند / ساعت بازی ایران
  • میزبان کار خود را با برد آغاز کرد/ برتری تایلند برابر چین