Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@22:02:06 GMT

کاهش جمعیت در استان همدان

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۰۹۴۴

کاهش جمعیت در استان همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثق، نماینده ولی فقیه در استان همدان دیشب در جمع دانشجویان بسیجی مناطق غرب کشور با بیان اینکه در کنار تشخیص مشکل، ارائه راهکار را هم ضروری دانست و گفت: امروز آنچه در همدان به عنوان مشکل جدی با آن مواجه هستیم، مسئله کاهش جمعیت است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او افزود: اما تا زمانی که راهکاری برای رفع این مشکل ارائه نشود، نمی‌توان انتظار اقدامی مثبت برای رفع آن داشته باشیم و صرف مطرح کردن آن دردی را دوا نمی‌کند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه حل مشکلات و مسائل مختلف نیازمند یک سری مولفه‌ها است گفت: اگر این مولفه‌ها نباشند موفقیت در رفع مشکلات امکان پذیر نخواهد بود.

آیت الله شعبانی موثق با تاکید بر اینکه امروز نیازمند مساله‌یابی مشکلات هستیم ابراز کرد: شبهاتی که در طول چهل سال گذشته وارد شده است ده‌ها برابر ۱۴۰۰ سال گذشته است و این نشان می‌دهد که در برابر تهاجم عظیم دشمن و شبیخون فرهنگی شدیدی قرار گرفته ایم.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با بیان این که در گروه‌های راهبردی زیر نظر دفتر نماینده، ولی فقیه ساعت‌ها در مورد معضلات استان فکر شده است،افزود: همیشه مساله یابی بسیار سخت‌تر است و لذا باید با توجه به توان موجود اقدام به تشخیص اولویت‌ها کنیم و درصدد رفع آن‌ها باشیم.

او  با بیان اینکه هدف اصلی همه انبیا اعتلای کلمه الله بوده است، بیان کرد: راه‌های تحقق این هدف در طول تاریخ بنا بر شرایط زمانی متفاوت بوده است، اما این افراد با شناخت درست از هدف اصلی، در این راه قدم گذاشته‌اند.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان خواستار توجه به اولویت بندی در رسیدگی به مشکلات شد و گفت: شاید در موضوعی پس از گذشت ۲۰ سال متوجه شویم که نباید آن کار انجام می‌شده است و بنابراین برای مواجه نشدن با این قبیل موضوعات نیازمند تشخیص درست مشکل اصلی در جامعه هستیم

شعبانی با تاکید بر اینکه ارائه راهکار مناسب نیازمند داشتن پیش فرض‌هایی است، اظهار داشت: اولین پیش فرض برای اقدام در مسائل معنوی، داشتن ایمان به پروردگار است؛ البته این به معنای تنها اعتقاد به خداوند نیست بلکه اعتقاد و ایمان به مسیر نیز می‌باشد.

او افزود: گاهی انسان در مسیر حق قرار دارد، اما ایمان به آن ندارد و تردید‌هایی در ذهن خود دارد که نتیجه این نبود باور، عدم موفقیت فرد خواهد بود.

امام جمعه همدان علت شکست برخی از افراد را عدم ایمان به مسیر عنوان کرد و گفت: موفقیت در کار فرهنگی بسیج، لازمه‌اش اعتقاد داشتن به مسیر بسیج دانشجویی است و یا اینکه اعتقاد داشته باشیم، آنچه حضرت آقا به عنوان سیاست مطرح می‌کنند و سیاست‌هایی که توسط نظام در عرصه مقاومت ارائه شده است، صحیح است.

او دومین پیش فرض برای موفقیت در مسائل مختلف را محکم بودن قلب و استواری در مسیر نامید و بیان کرد: قیام انسان قبل از دیگران، نشان از اعتقاد و استواری او در آن مسیر دارد.

شعبانی با گلایه از اینکه در فعالیت‌ها نباید دید بسیار کلانی داشته باشیم عنوان کرد: هر چه دایره فعالیت‌های خودمان را وسیع‌تر کنیم قطعا ثمر دهی‌ها کمرنگ‌تر می‌شود، اما هر چه دقیق‌تر بر روی یک موضوع فعالیت کنیم زود‌تر به موفقیت خواهیم رسید.

 او بهره بردن امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری از این پیش فرض‌ها را، علت تشخیص درست مساله‌ها توسط ایشان دانست و گفت: هیچ کس نمی‌تواند مساله یاب خوبی شود، مگر آنکه نسبت به رفع مشکلی دغدغه اساسی داشته باشد.

انتهای پیام/ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه اخبار دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۰۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از برترین‌های مسابقه بازیافت زباله در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ شهردار همدان در این مراسم گفت: از سوم تا نهم اردیبهشت هفته زمین پاک با شعار مشارکت مردم در برابر پلاستیک نام گذاری شده است و به همین منظور مسابقه فرهنگی و هنری را برای گروه‌های دانش آموزی درباره دست سازه‌ها و نقاشی با موضوع بازیافت برگزار کردیم.

مسعود حسینی افزود: ساخت روگذر‌ها در همدان نقش مهمی در کاهش ترافیک و سلامت هوا داشته است و از سوی دیگر اجرای آبیاری بارانی و قطره‌ای در ۵۱ درصد فضا‌های سبز شهرداری کمک زیادی به کاهش مصرف منابع کرده است.

او همچنین گفت: برای داشتن زمینی پاک و حفظ محیط زیست شهرداری همدان ساخت دو بوستان اکباتان و منطقه حیدره به مساحت ۴۸ هکتار، ایستگاه دوم سنجش هوا و تعویض اتوبوس‌های فرسوده را در برنامه دارد.

دیگر خبرها

  • هشدار سرمازدگی تا ۲ روز آینده در استان همدان
  • حرکت بر اساس راهبردها، مسیر رشد بانوان را فراهم می‌کند
  • تجلیل از برترین‌های مسابقه بازیافت زباله در همدان
  • اجرای طرح‌های محله محور در روستا‌های استان همدان
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر»
  • شهدا مایه افتخار سیستان و بلوچستان هستند
  • کبودراهنگ رتبه اول فرزندآوری در استان همدان
  • اساس سپاه معنویت و اعتقاد است
  • برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت در همدان