Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد زینلی پور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد: برغم شرایط سخت اقتصادی ناشی از اعمال تحریم‌های ظالمانه و مشکلات ایجاد شده در زمینه سرمایه‌گذاری در کشورمان، در هشت ماه گذشته، مجوز بیش از ۷۳۰ طرح توسعه‌ای و تاسیسی ایجادی توسط معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صمت استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد رشد نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی میزان سرمایه‌گذاری برای اجرای این تعداد طرح را ۵۲ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است. 

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت(صمت) اصفهان، ظرفیت اشتغالزایی ۷۳۰ طرح توسعه‌ای و تاسیسی ایجادی که امسال مجوز اجرای آنها صادر شد ۱۵ هزار نفر بیان کرد و افزود: آمار اشتغالزایی این طرح‌ها نسبت به طرح‌های صادر شده در مدت مشابه سال گذشته هفت درصد رشد دارد. 

وی اضافه کرد: بیشتر این طرح‌ها در بخش‌های غیرفلزی، نساجی، شیمیایی، فلزات اساسی و صنایع غذایی است. 

زینلی‌پور، هدفگذاری سازمان صمت را فراهم‌کردن زمینه بهره‌برداری هرچه سریعتر طرح‌های صنعتی با پیشرفت بیش از ۸۰ درصد اعلام کرد و افزود: تعداد این طرح‌ها ۹۹۵ طرح با اعتبار  ۷۵ هزار میلیارد ریال است که با بهره‌برداری از آنها زمینه اشتغال ۴۲ هزار نفر در استان اصفهان فراهم خواهد شد. 

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود این طرح‌ها تا نیمه دوم سال آینده(۱۳۹۹) به بهره‌برداری برسد. 

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود۱۸۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور به شمار می‌آید.

       

برچسب‌ها صنعت و معدن اشتغال زایی اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن اشتغال زایی اصفهان صنعت و معدن اشتغال زایی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۰۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازپس گیری معادن غیر فعال کرمان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ، محمدمهدی فداکار در جمع خبرنگاران گفت:سال گذشته بیش از 80 واحد تولیدی راکد در استان فعال شده که امسال این تعداد باید بیشتر و مشکلات آنها پیگیری شود و تولید کارخانه‌های استان کرمان باید به ظرفیت اسمی برسد و طرح‌های توسعه در خطوط تولید جدید لازم است.

وی با بیان اینکه معرفی فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری در استان اهمیت زیادی دارد و حتماً این مهم را پیگیری خواهیم کرد، ادامه داد: دومین همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان در اردیبهشت‌ماه امسال برگزار می‌شود.

فداکار با اشاره به اینکه مرکز سرمایه‌گذاری خارجی استان در ساختمان قدیم فرمانداری کرمان راه‌اندازی می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر کار بازسازی ساختمان که یک بنای تاریخی است در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تقویت و ایجاد واحدها و صنایع کوچک بسیار مهم است و اشتغال‌زایی خوبی ایجاد می‌کند، گفت: اگر بتوانیم صنایع پایین دستی را احداث کنیم، زنجیره تولید در استان کرمان تکمیل می‌شود و ارزش افزوده ایجاد می‌کند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه مصوبه شورای تامین است که شرکت‌های بزرگ اقتصادی استان کرمان باید کالاهای مورد نیاز خود را از داخل استان و از تولیدات داخلی تهیه و خریداری کنند، افزود: معادن جدید در استان به شرطی واگذار می‌شود که کارخانه فرآوری کنار آن احداث شود.

وی با اشاره به اینکه در کنار تمام معادن باید صنایع پایین دستی ایجاد شود، گفت: معادن کوچک مقیاس استان به مردم واگذار می‌شود که ظرفیت خوبی است، استان کرمان یک استان معدنی است و باید این ظرفیت فوق‌العاده را توسعه داد

فداکار با بیان اینکه متاسفانه با تمام ظرفیت‌های معدنی موجود اکتشافات خیلی کم بوده که نیاز است توسعه داده شود، چرا که تنوع مواد معدنی در استان زیاد است، ادامه داد: معادنی که روی آنها کار نشود اعمال ماده 200 می‌شود و آنها را پس می‌گیریم و به افرادی واگذار می‌کنیم که توانایی کار داشته باشند.

دیگر خبرها

  • راه‌های گسترش سرمایه‌گذاری در فارس بررسی شد
  • راهیابی ۱۰ ایده و طرح صنایع پایین‌دستی مس سرچشمه به مرحله سرمایه‌گذاری
  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • برگزاری نخستین رویداد استارت‌آپی سال در صنعت نساجی اصفهان
  • تولید بیش از ۶۱۰ هزار تن شکر در شرکت توسعه نیشکر
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در حوزه صنایع معدنی خراسان رضوی
  • بازپس گیری معادن غیر فعال کرمان
  • رفع موانع در فرایند مشارکت راهی برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • احداث کارخانه فرآوری شرط واگذاری معادن جدید استان کرمان