Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@07:13:15 GMT

دلیل شکست حزب کارگر در نظرسنجی دیلی میرور

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۰۹۷۷

دلیل شکست حزب کارگر در نظرسنجی دیلی میرور

به گزارش الف نتایج نظرسنجی از انتخابات انگلیس نشان می دهد "جرمی کوربین" رهبر حزب کارگر، دلیل اصلی شکست این حزب در انتخابات انگلیس است. 

به نوشته روزنامه انگلیسی دیلی میرور، تحقیقات به عمل آمده پس از "شب فاجعه بار" برای آقای کوربین نشان می دهد که 43 درصد از پرسش شوندگان گفته اند رهبری حزب کارگر دلیل رای ندادنشان به این حزب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طرفداران کوربین بلافاصله از مساله برگزیت به عنوان ناکامی حزب خود در انتخابات یاد کرده اند. در همین حال، کوربین خود گفته است "در نهایت انتخابات مقهور برگزیت و ما شد که به عنوان نماینده مردمی بودیم که هم به ماندن در اتحادیه اروپا و هم خروج از آن رای دادند." 

این در حالی است که تنها 17 درصد از کسانی که به حزب کارگر رای ندادند، می گویند موضع این حزب در قبال برگزیت دلیل رایشان بوده است. 

سیاست های اقتصادی حزب کارگر تنها از منظر 12 درصد از رای دهندگان، دلیل رویگردانی آنها از حزب بوده است. 

در میان طرفداران سابق حزب کارگر نیز که به محافظه کاران رای داده بودند، همین وضعیت وجود داشت، یعنی از نظر آنها، کوربین دلیل اصلی رایشان بوده است. 

از نظر 45 درصد از افرادی که از حزب کارگر به محافظه کاران روی آورده اند، رهبری کارگر مهم ترین دلیل رای ندادنشان بوده و 31 درصد هم برگزیت را عامل آن اعلام کرده اند. 

همین وضعیت درباره طرفدارانی از حزب کارگر وجود داشت که به لیبرال دمکرات ها رای دادند، گرچه تعدادشان کمتر بود: 29 درصد از این رای دهندگان رهبری حزب را دلیل اصلی خود برای رای ندادن به حزب کارگر اعلام کردند، 21 درصد هم مساله برگزیت و 6 درصد سیاست های اقتصادی حزب. 

این نظر سنجی را روز جمعه 13 دسامبر، موسسه Opinium Research  به صورت آنلاین برگزار کرد که در آن 5 هزار و 641 نفر بالای 18 سال شرکت کرده بودند. 

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۰۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصراف بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس عوام انگلیس از انتخابات آینده

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ۱۰۲ نماینده کنونی مجلس عوام انگلیس اعلام کردند که در انتخابات آتی این کشور نامزد نخواهند شد.

بیشتر این نمایندگان، از حزب حاکم محافظه کار انگلیس هستند. پس از حزب حاکم محافظه کار، بیشتر انصراف دهندگان از حزب کارگر هستند.

مجلس عوام انگلیس هم اکنون ۶۵۰ نماینده دارد که ۳۶۵ نفر آنها از حزب محافظه کارند.

بر اساس نتایج نظر سنجی اخیر شرکت تحقیقاتی ایپسوس، محبوبیت حزب حاکم انگلیس به کمترین میزان در ۴۶ سال اخیر رسیده است. کار شناسان پیش بینی می کنند در صورت برگزاری انتخابات در این کشور, حزب حاکم انگلیس شکست خواهد خورد.

نتایج نظرسنجی جدید موسسه افکارسنجی آپی نیوم (Opinium) هم درباره دیدگاه مردم انگلیس درخصوص دولت و دولتمردان این کشور نشان می دهد که میزان محبوبیت حزب محافظه کار حاکم در مقایسه با سال ۲۰۱۹ به صورت قابل توجهی کاهش یافته است.

در این نظرسنجی مشخص شد از هر ۱۰ رای‌دهنده انگلیسی فقط چهار نفر از «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس و رهبر حزب محافظه کار حمایت و اعلام کردند حاضرند در انتخابات سراسری بعدی به این حزب رای بدهند.

کد خبر 6084642

دیگر خبرها

  • تدوین ۴۰۰ برنامه‌ در هفته کار و کارگر استان مرکزی
  • بیش از ۱۹ هزار شغل جدید در استان مرکزی ایجاد شد
  • تحقق ۱۳۱ درصدی سهم اشتغالزایی در آذربایجان شرقی
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • ارتباط جنسیت و بحران خواب
  • دو سوم صهیونیست‌ها ادعای پیروزی قریب الوقوع نتانیاهو در غزه را باور ندارند
  • انصراف بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس عوام انگلیس از انتخابات آینده
  • یواس‌ای تودی: محبوبیت بایدن در میان رای‌دهندگان جوان در حال کاهش است
  • نظرسنجی مجری الجزیره/ طرف ایران هستید یا اسرائیل؟ (+عکس)