Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سید جمال سجادی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در حاشیه بررسی مسائل و مشکلات پرورش ماهی تیلاپیا در بافق، گفت: پیش بینی می‌شود در سال آینده یکهزارو ۱۰۰ تن ماهی معادن تولید کنونی استان به ظرفیت آبزیان افزوده شود.

او با بیان اینکه ظرفیت تولید ابزیان در استان ۱۲۰۰ تن است، افزود: در شهرستان بافق ۱۱ واحد تولید و پرورش آبزیان در حال فعالیت هستند و با پیگیری‌های مرکز تحقیقات آبزیان بافق تواسنته ایم ماهی تیلاپیا را وارد فاز اجرایی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ادامه داد:در سال گذشته حدود ۱۰۰ تن تولید ماهی تیلاپیا داشتیم که امسال این رقم به ۳۵۰ تن تولید رسید.

سجادی پوربا اشاره به اینکه یک و نیم میلیون تن قطعه بچه ماهی در سطح استان توزیع شده است، تصریح کرد: تاکنون ۳۰ متقاضی با ظرفیت تولید ۱۶ هزار تن تیلاپیا و ۲۸ میلیون قطعه بچه ماهی اعلام امادگی کرده اند.

او واحد‌های در حال فعالیت در استان را مجهز به سیستم‌های روز دنیا بیان کرد و گفت: اولین واحد فوق متراکم پرورش آبزیان در استان با ظرفیت ۳۰۰ قطعه در هر متر مکعب کلنگ زنی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه در هر مترمکعب حدود ۹۰ کیلوگرم تولید ماهی رقم میخورد ادامه داد: استان یزد می‌تواند در آینده بچه ماهی‌های ۴ استان پرورش دهنده را تامین کند.

سجادی پور تصریح کرد: پیش بینی می‌شود برای هر واحد ۱۰۰۰ تنی ۱۰۰ نفر اشتغال صورت بگیرد و در کنار آن، بحث بسته بندی و فیله کردن ماهی هم می‌تواند اشتغال جنبی داشته باشد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرورش ماهی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۱۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی یکی از استان‌های برتر کشور در تولید تخم مرغ است

به گزارش قدس خراسان، حسن رستمی اظهار کرد: بیش از ۱۸۷ هزار و ۵۵۰ تن مرغ پارسال در این استان تولید و توزیع شد که این میزان نزدیک به ۱۴ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: تولید گوشت مرغ و تخم مرغ در استان خراسان رضوی در یکسال گذشته افزایش داشته است.

وی بیان کرد: در این مدت ۱۴۰ هزار تن تخم مرغ در استان خراسان رضوی تولید شده است که افزایش نزدیک به هشت درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ دارد.

رستمی ادامه داد: در حال حاضر هزار و ۴۸۷ مرغداری‌ گوشتی در این استان با ظرفیت ۳۲ میلیون و ۳۸ هزار و ۹۵۵ قطعه فعالیت دارد.

مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵۵ واحد فعال مرغ تخم گذار با ظرفیت ۹ میلیون و ۲۰۰ قطعه در استان خراسان رضوی فعالیت دارند که از حیث واحدهای فعال و میزان تولید دارنده رتبه دوم هستیم.

دیگر خبرها

  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • آغاز تولید تخم اصلاح شده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرد
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان ایجاد می‌شود
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان به زودی ایجاد می‌شود
  • خراسان رضوی یکی از استان‌های برتر کشور در تولید تخم مرغ است
  • فعالیت‌های نظارتی مزارع آبزیان استان بوشهر به بخش خصوصی واگذار شد
  • افزایش۱۴ درصدی تولید گوشت‌مرغ در خراسان رضوی