Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@06:36:58 GMT

«خط ایرانی» زینت افزای موزه های کشورهای دنیا

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۱۲۶۶

«خط ایرانی» زینت افزای موزه های کشورهای دنیا

عبدالرضایی گفت: هنر ایران جایگاه خوبی در کشورهای مختلف داشته و در هر موزه ای از دنیا که پا بگذاریم خط ایرانی را می بینیم که زینت افزای موزه های آن کشور شده است.

«احمد عبدالرضایی» خوشنویس برجسته کشوری که بیش از پنج هزار متر کتیبه برای اماکن مقدس را به رشته تحریر درآورده است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص برگزاری جنشواره ملی خوشنویسی در استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: متاسفانه مسئولان بالاتر اهمیتی به اینگونه جشنواره ها نمی دهند، حتی جوایزی که تعیین کرده اند با جایزه های 10 سال گذشته با وجود تورم یکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان ایران افزود: مسئولان متولی امر فرهنگ باید اقداماتی انجام دهند تا هنرمند جذب فضای فرهنگی و هنری شود، در گذشته خوشنویسانی به این عیار نداشته ایم؛ لذا مسئولان باید بیشتر به آثار هنرمندان اهمیت دهند.

 

عبدالرضایی گفت: آثار هنرمندان در جشنواره ها، باید جمع آوری، چاپ و یا خریداری شود تا اقتصاد هنر و هنرمندان مطلوب تر شود.

 

وی افزود: هر فرهنگی وقتی با هنر ممزوج و آمیخته شود ماندگارتر می شود، از هزار سال پیش خط داریم و هم اکنون این خطوط پشتوانه ای برای مملکت ایران به لحاظ فرهنگی محسوب می آیند، لذا هم اکنون باید گنجینه ای از آثار مطلوب را نگهداری کرد.

 

عضو شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان ایران با بیان اینکه خوشنویسان کلام خوب، حکمت آموز و کلامی الهی را به رشته تحریر در می آورند، گفت: هنرمندان خوشنویس در جشنواره ملی امام رضا(ع) احادیث این امام رئوف و مطالبی که در خصوص این حضرت نقل شده است را با هنر تلفیق می کنند که خود سبب ماندگاری و جاذبه در مخاطب و سبب ترویج فرهنگ رضوی می شود.

 

عبدالرضایی بیان کرد: هنر ایران جایگاه خوبی در کشورهای مختلف دارد و با اینکه ثبت جهانی نشده ولی در هر موزه ای از دنیا که پا بگذاریم خط ایرانی را می بینیم که زینت بخش موزه های آن کشور شده است و این خود تبادل فرهنگ ها است.

 

وی تصریح کرد: کشورهای مسلمان با همین الفبای ایرانی خطاطی می کنند و خطوط مختلفی را می نویسند ولی هیچ کشور مسلمانی مانند ایران، هنرمند خوشنویس ندارد و دلیلی آن هم تنها علاقه ایرانی به زیبایی این هنر است.

 

عضو شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان ایران گفت: متاسفانه حمایت دولتی هنرمندان کم است و حمایت معنوی به تنهایی کافی نیست، هنرمندان برجسته به سادگی به مقام ارشد نرسیده و وقت گذاشته تا به مقام عرفانی رسیده است، لذا باید بیشتر از او قدر دانی شود.

 

وی از مسئولان کشوری خواست تا مبالغ جوایز را تغیییر دهند و مطرح کرد: از بین آثار خوب جشنواره ملی خوشنویسی رضوی؛ انتخاب آثار برتر برای داوران مشکل است و اینکه سه جایزه برای خطی که 10 هزار نفر طالب دارد کم لطفی است.

 

عضو شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان ایران بیان کرد: بسیاری از هنرمندان به خاطر جوایز کم جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در جشنواره شرکت نمی کنند، لذا باید در بخش کیفی جشنواره به لحاظ جوایز بازنگری شود.

 

وی نگارش بیش از پنج هزار متر کتیبه برای اماکن مقدس از جمله «حرمین کاظمین، امام رضا(ع)، ‫حضرت معصومه(س)، مسجد امام حسن عسکری علیهم السلام قم، مسجد ولیعصر (عج) تهران، مصلی و حرم امام ‫خمینی (ره)، کتابت قرآن کریم، ادعیه و زیارات، رسم المشق و ... » را انجام داده و نفر اول مسابقات سراسری ‫دهه فجر 1366 و مسابقات دانشجویان سراسر کشور 67-1366، نفر اول جشنواره بسم الله فرهنگسرای ارسباران و ‫برگزیده اولین دوره خوشنویسی جهان اسلام (تهران1386) را در کارنامه خود دارد.

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد قرآن کریم فعالیت های مسجدی قرآن مسجد مسابقات قرآنی استان بوشهر خبرگزاری شبستان جشنواره ملی خوشنویسی رضوی اساتید خوشنویسی هنر خوشنویسی بیرجند خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۱۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حفظ دستاوردهای عملیات موفق سپاه در مقابل عملیات روانی دشمن

بسیج دانشجویی علوم پزشکی اصفهان در حمایت از عملیات وعده صادق گفت: نگذاریم دستاورد‌های نیرو‌های نظامی کشورمان به دست عملیات‌های روانی و رسانه‌ای معاندان داخلی و خارجی پایمال شود.

بیانیه بسیج دانشجویی علوم پزشکی اصفهان پیرامون حمله موشکی قاطعانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم نامشروع صهیونیستی منتشر شد.

متن بیانیه به شرح زیر است: 

بسم الله و بالله و علی مله رسول‌الله

إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ.
چون یارى خدا و پیروزى فرا رشد
آن‌ها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد، به حول و قوه‌ی الهی
حضرت آیت اله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله عالی)

اکنون که وعده صادق با رمز یا رسول الله به تحقق پیوست باید به آنان که گمان غلط می‌بردند ایران سر تمامیت ارضی خود و ارزش هایش کوتاه خواهد آمد گفته شود که ببینید نیرو‌های نظامی کشورمان چگونه با تدبیر و درایت تمام در پاسخ به تعرض به خاک دیپلماتیک کشورمان ایران در سوریه و شهادت سرداران و مستشاران نظامی اش، رژیم منحوس اسرائیل را تنبیه کرد.

صد‌ها میلیون نفر در سراسر جهان بیدار ماندند تا صدای اصابت سیلی ایران را به چهره کریه رژیم خبیث و کودک کش صهیونیستی بشنوند.
رژیمی که از ابتدای شکل گیری اش به پشتیبانی دولت‌های مزدور و در راس آن‌ها آمریکای جهانخوار از انجام هیچ جنایتی فروگذار نکرده است.

از نسل کشی‌های وقیحانه در صبرا و شتیلا گرفته تا غصب زمین‌های فلسطینیان تا کشتار جنین و امروز دست درازی هایش حتی بیمارستان‌ها و مراکز امن را درنوردیده و دست خون آلودش علاوه بر کشتار فجیعانه کودکان به تعرض به زنان و کشتار آن‌ها رسیده است
بر خلاف تمام سیاست‌هایی که رژیم جعلی اسرائیل و همدستانش دنبال می‌کردند تا مسئله فلسطین در جوامع مسلمانان به سمت فراموشی رود، ولی در عزه چنان حمام خونی راه افتاد که حتی صدای دولت‌های حامی خود را درآورده اند. مردم در سراسر دنیا دیگر تاب این همه جنایت علیه بشریت توسط یک رژیم جعلی را ندارند و تظاهرات‌هایی با عنوان حمایت از فلسطین راه انداخته اند و خواهان برخورد سازمان‌های حقوق بشر با این رژیم شده اند؛ و اینگونه شد که نه تنها مسئله فلسطین و قدس از ذهنیت جوامع مسلمان به فراموشی سپرده نشد بلکه مردم کل دنیا با موضوع فلسطین آشنا شدند و چشمانشان جنایاتی را دید که سال‌ها در زیر پوست فلسطین رقم می‌خورد.

چقدر این جمله شهید آوینی حکیمانه است که می‌گفت: اگر ما بترسیم دیگر از ایمانمان کاری ساخته نیست، اما سربازان امام زمان (عج) از هیچ چیز جز گناهان خویش نمی‌ترسند. قدس مظهر جراحتی است که بر قلب امت اسلام وارد شده است و این جراحت را جز به خون نمی‌توان شست.

آری نیرو‌های نظامی کشورمان ایران چه سپاه پاسداران و چه ارتش قهرمان جمهوری اسلامی ایران همه سربازان امام زمان (عج) هستند که با تکه بر ایمان و اراده قوی و تحت فرماندهی رهبر فرزانه و حکیم انقلاب حضرت آیت الله امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در مسیر از بین بردن دردی که سالیانی است بر قلب امت اسلام وارد شده است بدون ذره‌ای ترس، گام بر می‌دارند.

امروز با این عملیات غرورآفرین و پیروزمندانه‌ای که سربازان امام زمان (عج) رقم زدند، شادی بی حصر و حدی در قلب مردم دنیا به خصوص مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین اتفاق افتاد. شادی و غروری که سال‌ها منتظر آن بودند. با چشمان خود دیدند رژیم منحوس اسرائیل چگونه در عملیاتی دقیق و قدرتمند حتی با وجود شبکه‌های دفاع موشکی قوی تحت عنوان گنبد آهنین باز درهم نوردیده شد. مردم دنیا دیشب به درستی دیدند که خانه اسرائیل از خانه عنکبوت هم سست‌تر است که به درستی إِنَّ أَوْهَنَ الْبُیُوتِ لَبَیْتُ الْعَنْکَبُوتِ. مردم دنیا دیشب دیدند این رژیم یک طبل توخالی است که تنها با ایمان، ارداه و تدبیر می‌توان بساطش را جمع کرد.

قدرت نظامی کشور عزیزمان ایران به همت دستاورد‌های دانشمندان عزیزمان در عرصه‌های مختلف، نیرو‌های نظامی و بالاتر از همه این‌ها خون شهدایی، چون شهید سلیمانی و شهید زاهدی و سایر شهیدانی که در این مسیر جانفشانی کردند به جایگاهی رسیده است که حتی دشمنان تصور دست درازی به ذره‌ای از خاک ایران را در ذهن خود نمی‌پرورانند، زیرا می‌دانند سیلی بعدی محکم‌تر خواهد بود.

اکنون به پاسداشت این عملیات موفقیت آمیز و تحقق صد در صد اهداف پیش بینی شده بایستی توجه داشته باشیم که دشمن همیشه زخم خورده که توان مقابله نظامی را ندارد، ولی دست از عملیات روانی برنخواهد داشت. به عنوان وظیفه خود و نقش کوچکی که می‌توانیم در این عملیات پیروزمندانه داشته باشم نگذاریم دستاورد‌های نیرو‌های نظامی کشورمان به دست عملیات‌های روانی و رسانه‌ای معاندان داخلی و خارجی پایمال شود.

ما دانشجویان بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ضمن حمایت همه جانبه از نیرو‌های نظامی کشور عزیزمان ایران و اقدامات آن‌ها جهت تامین امنیت در وجوه مختلف برای سرزمینمان ایران و نیز ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و در راس همه آن‌ها مساله فلسطین خاطر نشان می‌کنیم که ما آماده جنگ با اسرائیلیم هرکس با ماست بسم الله

دیگر خبرها

  • مدل دانشگاهی تمدن ایرانی الگوی ۲۰۰ دانشگاه در دنیا است
  • امام جمعه رشت: به زودی شاهد ‌اضمحلال اسرائیل خواهیم بود
  • اعلام آمار بازدید از نمایشگاه نوروزی موزه هنرهای معاصر تهران
  • واکنش جالب فرهاد قائمیان به عملیات نظامی ایران در خاک اسرائیل
  • واکنش جالب بازیگر سرشناس به عملیات نظامی ایران در خاک اسرائیل
  • این انیمیشن ایرانی به اسکار راه یافت
  • معرفی داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره فیلم اقوام ایرانی
  • داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
  • عملیات غرورآفرین وعده صادق قلب شرارت و جنایت را مورد هدف قرار داد
  • لزوم حفظ دستاوردهای عملیات موفق سپاه در مقابل عملیات روانی دشمن