Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@21:30:29 GMT

ترکیه حضور نظامی خود را در قطر گسترش می دهد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۱۲۷۰

ترکیه حضور نظامی خود را در قطر گسترش می دهد

دوحه روز شنبه شاهد افتتاح مقر فرماندهی نیروهای نظامی مشترک ترکیه و قطر با حضور فرماندهان نظامی ارشد دو کشور بود.

به گزارش «تابناک« به نقل از مهر به نقل از روسیا الیوم، پایتخت قطر روز شنبه شاهد افتتاح مقر فرماندهی نیروهای مشترک ترکیه و قطر با حضور فرماندهان نظامی ارشد دو کشور بود.

در این مراسم «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه، «خالد بن محمد العطیه» وزیر دفاع قطر، «یاشار گولر» رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه و «غانم بن شاهین الغانم» همتای قطری وی حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که خلوصی آکار وزیر دفاع و گولر رئیس ستاد ارتش ترکیه به همراه هیات همراه خود روز شنبه وارد پایگاه خالد بن ولید که به تازگی در دوحه افتتاح شده است، شدند و هیات نظامی ترکیه طی مراسمی با حضور وزیر دفاع قطر مورد استقبال قرار گرفت.

آکار در این مراسم گفت که ترکیه همواره ثابت کرده که دوست روزهای سخت است.

دوحه و آنکارا همچنین در پایان این مراسم پروتکل همکاری بین دو کشور را امضا کردند.

این در حالی است که رجب طیب اردوغان ماه نوامبر ۲۰۱۹ از پایان احداث پایگاه نظامی خالد بن ولید در دوحه خبر داد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم آنفلوانزا شهاب باران محسن پورسیدآقایی پست پلاس طرح ملی مسکن مجید بهرامی بوریس جانسون اردوغان رئیس جمهور ترکیه قطر نیروهای نظامی حضور نظامی انتخابات مجلس یازدهم آنفلوانزا شهاب باران محسن پورسیدآقایی پست پلاس طرح ملی مسکن مجید بهرامی بوریس جانسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۱۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امور خارجه روسیه: گمانه زنی‌ها درباره احتمال استفاده ایران از سلاح هسته‌ای در حال گسترش است

به گزارش همشهری آنلاین، سرگئی لاوروف طی گفتگویی با اسپوتنیک، درباره تنش های اخیر میان ایران و اسرائیل گفت: ایران خواهان تشدید تنش نیست، روسیه انتظار دارد اسرائیل نیز چنین تمایلی داشته باشد.

وی اظهار داشت: روسیه امیدوار است که اسرائیل به گونه‌ای به حمله تهران پاسخ دهد تا نشان دهد که خواهان تشدید تنش بیشتر با ایران نیست.

وزیرخارجه روسیه با بیان اینکه، روسیه از طریق کانال های دیپلماتیک به اسرائیل اعلام کرد که ایران خواهان تشدید تنش نیست، افزود: ایران سلاح هسته‌ای ندارد، این مورد تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

لاوروف گفت‌وگو ها درباره تغییر دکترین هسته‌ای ایران را تمایل برای انحراف توجه از عملیات اسرائیل در عزه به تهدیدات ادعایی از سوی تهران خواند و گفت: گمانه زنی‌ها درباره احتمال استفاده ایران از سلاح هسته‌ای در رسانه‌های غربی و اسرائیلی در حال گسترش است.

وی گفت: هدف آنها منحرف کردن توجه جامعه بین‌المللی از وقایع غزه به سمت ادعای ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران است. ایران در حال حاضر بیشترین بازرسی توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را پذیراست. دکترین ایران ساخت چنین سلاح‌هایی را ممنوع می‌کند.

لاوروف افزود: حتی پس از واکنش ایران به حمله به سفارت، ما با اسرائیل تماس هایی داشتیم، از جمله گفتیم که ایران خواهان تشدید تنش نیست.

حمله اسراییل به اهدافی در اصفهان نیز در پاسخ همین بود.

کد خبر 845542 برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه روسیه ایران و روسیه

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل در چارچوب دفاع مشروع بود
  • امیرعبداللهیان: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل در چارچوب دفاع مشروع بود +فیلم
  • وزیر امور خارجه روسیه: گمانه زنی‌ها درباره احتمال استفاده ایران از سلاح هسته‌ای در حال گسترش است
  • هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه/حمله گسترده پهپادی اوکراین به بلگورود روسیه
  • گلایه نخست‌وزیر قطر؛ پایان میانجیگری دوحه در جنگ غزه؟
  • گسترش تبادل آتش میان اسرائیل و حزب‌ا...
  • آتش‌بس در غزه؛ محور رایزنی‌های وزیر خارجه ترکیه با هنیه در دوحه
  • تاکید وزیر دفاع پاکستان بر تقویت همکاری‌های امنیتی و ضدتروریسم با ایران
  • رونمایی وزارت دفاع روسیه از بیش از ۳۰ نوع سلاح در حضور شویگو
  • آغاز رزمایش نظامی ارتش چین در مناطق مرزی با میانمار