Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه قزاقستان در چارچوب سفر رسمی خود به آمریکا با مقامات این کشور ملاقات کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «مختار تلئوبردی» وزیر امور خارجه قزاقستان در چارچوب سفر رسمی خود به آمریکا با مقامات این کشور ملاقات کرد.

در مذاکرات وزیر خارجه قزاقستان با «ویلیام بیارنس» رئیس اندیشکده صلح بین المللی آمریکا در مورد روند توسعه سیاست جهانی، وضعیت فعلی توسعه روابط میان 2 کشور و چشم انداز آن بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در دیدار وزیر خارجه قزاقستان و «جیمز میلیت» رئیس بخش بین الملل شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی به نام «سیتی‌گروپ» مسائل مربوط به همکاری دوجانبه ساختارهای بانک مذکور با «نورسلطان» بررسی شد.

سیتی‌گروپ یکی از بزرگترین سرمایه گذاران خارجی و تنها بانک چندملیتی دارای مجوز فعالیت در قلمرو قزاقستان است.

در 26 سال فعالیت در قلمرو قزاقستان این بانک به طور فعال مشغول جذب سرمایه گذاری در این کشور از طریق بازارهای مالی بین المللی بوده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا قزاقستان وزیر خارجه وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۱۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قزاقستان ساخت خط لوله در دریای خزر را بررسی می‌کند

قزاقستان در نظر دارد ساخت یک خط لوله انتقال نفت در دریای خزر را بررسی کند.

به گزارش خبرگزاری اینترفکس روسیه، وزارت انرژی قزاقستان اعلام کرد: گزینه‌های ساخت خط لوله انتقال نفت را در بستر دریای خزر و از شهر آتیرائو به بندر کوریک بررسی می‌کند.

به‌گفته این وزارتخانه، قزاقستان همچنین ممکن است براساس ظرفیت بندر آکتائو، حمل‌ونقل نفت از خط لوله ترانس خزر را به ۷ میلیون تن در سال افزایش دهد.

به‌منظور اطمینان از حمل‌ونقل ایمن این مقدار نفت، به حدود ۱۰ نفتکش جدید با وزن ۱۲ هزار تن نیاز است.

قزاقستان صادرات نفت خام خود را سال گذشته افزایش داد و پیش‌بینی می‌کند امسال هم به افزایش صادرات خود ادامه دهد.

هم‌اکنون کنسرسیوم خط لوله خزر (CPC) بخش عمده صادرات نفت خام قزاقستان را به‌ عهده دارد. خط لوله کنسرسیوم خزر از سواحل دریای خزر در شمال‌ غربی قزاقستان تا بندر نووروسیسک در سواحل دریای سیاه در روسیه امتداد دارد و ۸۰درصد صادرات نفت خام این کشور با این خط لوله انجام می‌شود.

تولید نفت قزاقستان از ابتدای سال ۲۰۱۴ تاکنون از سهمیه تعیین‌شده این کشور در قالب برنامه کاهش عرضه ائتلاف اوپک‌پلاس فراتر رفته است. این کشور بارها اعلام کرده که به پایبندی و جبران مازاد تولید پیشین متعهد است.

وزارت انرژی قزاقستان اوایل هفته اعلام کرده بود به‌دلیل شرایط آب‌وهوایی و الزام‌های گرمایشی، روزانه ۱۳۱ هزار بشکه بالاتر از سهمیه خود در ماه مارس تولید کرده است و در نظر دارد مازاد تولید خود را جبران کند.

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • مریوان، قلمرو حکمرانی وانتی‌ها
  • چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند
  • اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است
  • قزاقستان ساخت خط لوله در دریای خزر را بررسی می‌کند
  • مصمم به ارتقای روابط ایران و پاکستان هستیم/ افزایش سطح روابط تجاری به ۱۰ میلیارد دلار در گام اول
  • رئیسی: ایران و پاکستان روابط اقتصادی- تجاری خود را ارتقا بخشند/ مرز دو کشور یک فرصت است
  • اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی توسط وزارت نیرو
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان
  • هشدار وزیر خارجه چین درباره تحریکات اعضای پیمان آکوس