Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: «حمد بن جاسم» نخست وزیر سابق قطر شنبه شب در حساب کاربری خود در توئیتر، نسبت به نزدیک شدن به زمان اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» هشدار داد.
به گزارش خرداد،  پایگاه خبری الخلیج الجدید، بن جاسم نوشت: انتظار می‌رود که روند صلح یا طرح موسوم به معامله قرن سال آینده (۲۰۲۰) در صورت تداوم نخست وزیری نتانیاهو آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه این پیام، ابراز امیدواری کرد که اتحادیه عرب آماده و نگرش متحدی برای تعامل با این طرح داشته باشد؛ زیرا این مهم به نفع فلسطین نیست.
نخست وزیر سابق قطر افزود: در گذشته کمیته‌ای عربی برای پیگیری مسأله صلح فلسطینی وجود داشت که با همه طرف‌ها در تعامل بود و همه طرح‌ها را بررسی می‌کرد.
وی در ادامه، خواستار آغاز فعالیت این کمیته شد و نوشت: مهم است تا دوباره این کمیته آغاز به کار کند تا یک دیدگاه عربی که حقوق فلسطینی را حفظ و از آن در مقابل قراردادهای جانبی مصون نگهدارد شکل گیرد.
معامله قرن، طرحی آمریکایی است که در آن بیت‌المقدس و بخش‌های اشغالی از کرانه باختری که شهرک‌های صهیونیست‌نشین در آنها ساخته شده، به رژیم اشغالگر واگذار می‌شود.
این طرح همچنین شامل چشم‌پوشی فلسطینی‌ها از حق بازگشت به سرزمین خود است که طبق قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت به رسمیت شناخته شده است.
همچنین "مایک پمپئو " وزیر امور خارجه آمریکا ۲۷ آبان‌ماه اعلام کرده بود که دولت ترامپ، شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه باختری را مغایر با حقوق بین‌الملل نمی‌داند؛ اظهاراتی که بسیاری از کشورها از جمله کشورهای اسلامی و عربی آن را محکوم کردند. برچسب ها: حمد بن جاسم ، معامله قرن

منبع: خرداد

کلیدواژه: حمد بن جاسم معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۱۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزدیک شدن منوریل به تکمیل پس از ده سال

قطعی شدن ادامه طرح نیمه‌تمام مونوریل و حرف و حدیث‌های مطرح شده در خصوص شروع یا حذف خط دوم قطار شهری قم مهم‌ترین محور صحبت‌های امروز اعضای شورای اسلامی شهر قم با اصحاب رسانه بود.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، نشست روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم در حالی روز چهارشنبه در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد که طی آن رییس شورای اسلامی شهر قم از قطعی شدن ادامه اجرای طرح مونوریل قم خبر داد.

در خلال این نشست رسانه‌ای، محسن محرری رییس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به جلسه اخیر معاون اجرایی دولت سیزدهم در خصوص مونوریل قم، از نهایی‌شدن اجرای این طرح نیمه‌تمام خبر داد و تاکید کرد که عملیات اجرایی این پروژه به‌زودی پس از حدود ۱۰ سال وقفه ازسرگرفته خواهد شد.

اراده دولت بر تکمیل مونوریل است

وی بیان کرد: ادامه مونوریل قم یک موضوع حاکمیتی است و اراده دولت سیزدهم برای اجرای این طرح نهایی شده و به‌زودی عملیات تکمیل آن آغاز خواهد شد.

محرری گفت: طبق ابلاغیه‌های دولت و سازمان برنامه‌وبودجه با ادامه طرح مونوریل قم تا پردیسان، خط دوم متروی قم کنار گذاشته می‌شود و دیگر هیچ اعتبار ملی به آن اختصاص نخواهد یافت.

رییس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در خصوص اینکه مدیریت شهری قم هم راستا با دولت مونوریل را ادامه خواهد داد ابهامی وجود ندارد؛ اما هنوز در طول خط آن و نحوه عبور از مقابل حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مباحث کارشناسی ادامه دارد.

محرری تصریح کرد: طبق نظر مشاور این طرح راه‌اندازی مونوریل تا مصلای قدس یا حرم مطهر حضرت معصومه هیچ‌گونه توجیه فنی و ترافیکی ندارد و باید این طرح تا پردیسان ادامه پیدا کند.

رییس شورای اسلامی شهر قم همچنین گفت: از ابتدای مطرح‌شدن اجرای مونوریل در قم، هیچ‌وقت در بین اعضای شورای اسلامی شهر در اجرای آن اجماع نظر وجود نداشته است.

وی اظهار امیدواری کرد تا ادامه عملیات تکمیل مونوریل قم در طول ۶.۸ کیلومتر آن به‌زودی و هم‌زمان با سفر دور دوم رییس جمهوری به قم آغاز شود.

مونوریل جایگزین خط دوم مترو قم

رییس کمیسیون برنامه‌وبودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم نیز گفت: دولت در مصوبه اخیر خود به‌صراحت بیان کرده که برای دو خط موازی اعتبار جداگانه اختصاص نخواهد داد و با این وضعیت خط دوم متروی قم حذف خواهد شد و مونوریل جایگزین آن می‌شود.

مجید اخوان با بیان اینکه مونوریل برخلاف مترو هیچ‌کدام از خیابان‌های اصلی قم را پوشش ترافیکی نمی‌دهد، ادامه داد: شورای شهر قم حاضر نیست به‌خاطر تکمیل مونوریل، خط دوم مترو را از دست بدهد.

وی اظهار کرد: اگر مونوریل از پردیسان آغاز و به حرم مطهر حضرت معصومه (س) منتهی می‌شد دارای توجیه فنی، ترافیکی و اقتصادی بود؛ اما آغاز آن از محل پارک‌سوار شمالی و ابهام در نحوه ادامه آن از بستر رودخانه قم، جذابیت ترافیکی ندارد.

ادامه مونوریل تا پردیسان توجیه ترافیکی دارد

رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم نیز گفت: دولت از ابتدای تصویب مونوریل اراضی ۷۴ هکتاری را در پردیسان به‌عنوان پشتوانه اجرای این طرح تصویب کرده تا هزینه چندانی بر بودجه عمومی شهرداری در تکمیل آن، تحمیل نشود.

سید محمدحسین دهناد با تاکید بر اینکه ادامه مونوریل تا پردیسان توجیه‌پذیر است، گفت: طبق قوانین علمی در کنار این مسیر می‌توان جذابیت سفر را با صدور پروانه‌های مختلف برای کاربری متعدد ایجاد کرد که قدم اول در این مسیر می‌تواند احداث پاکسوار و اتصال آن به خطوط مترو و تاکسیرانی بر اساس حمل نقل انبوه بر، باشد.

وی با تاکید بر اینکه ادامه مونوریل می‌تواند زمینه‌های جذابیت و رونق مسافرپذیری آن را افزایش دهد، گفت: ادامه این طرح تا پردیسان و در نهایت تا فرودگاه قم از سناریو‌هایی است که قابلیت اجرا دارد و مونوریل را به یک شبکه انبوه بر و باصرفه تبدیل می‌کند.

اجرای طرح مونوریل قم از سال ۱۳۸۹ در بستر رودخانه قمرود شهر قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک‌سوار شمالی تا مصلای قدس است.

در طول مسیر ۶.۸ کیلومتری مرحله نخست طرح مونوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، حرم مطهر و مصلا در نظر گرفته شده‌است.

دیگر خبرها

  • نزدیک شدن منوریل به تکمیل پس از ده سال
  • ناسا به کشف حیات بیگانه یک گام نزدیک‌تر شد
  • نخست‌وزیر سابق فرانسه مجرم شناخته شد
  • وزیر ورزش: همه تیم‌ها در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا حضور پیدا می‌کنند
  • رسانه‌های عبری: زمان استعفای مقامات نظامی اسراییل نزدیک شده است
  • جهش توسعه در لرستان آغاز شده و نیاز به پیگیری دارد
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده‌اند
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده اند
  • علی‌اف: از هر زمان دیگری به توافق صلح با ارمنستان نزدیکتر هستیم
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان