Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-18@10:43:49 GMT

اردوگاه زندانیان آمریکایی در کره شمالی: درسی برای ما

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۱۵۵۹

اردوگاه زندانیان آمریکایی در کره شمالی: درسی برای ما

بعد از جنگ آمریکا با کره، تحقیقی در خصوص یکی از اردوگاه‌های زندانیان در کره شمالی انجام شد. در این اردوگاه که از استانداردهای بین المللی برخوردار بود، حدود هزار نفر از نظامیان آمریکایی زندانی بودند. در این زندان آب، غذا و امکانات به وفور یافت می‌شد و هیچ‌یک از تکنیک‌های متداول شکنجه استفاده نمی‌شد. اما بیشترین آمار مرگ زندانیان را داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زندانیان به مرگ طبیعی می‌مردند. امکانات فرار وجود داشت اما فرار نمی‌کردند. بسیاری از آنها شب می‌خوابیدند و صبح دیگر بیدار نمی‌شدند. آنهایی که مانده بودند احترام درجات نظامی را میان خود رعایت نمی‌کردند‏ و عموماً با زندانبانان خود طرح دوستی می‌ریختند. دلیل این رویداد، سال‌ها مورد مطالعه قرار گرفت. نتیجه تحقیقات به این شرح  بود:

در این اردوگاه، فقط نامه‌های حاوی اخبار بد به دست زندانیان رسانده می‌شد، نامه‌های مثبت و امیدبخش تحویل نمی‌شدند.

هرروز از زندانیان خواسته می‌شد تا در مقابل جمع، خاطره یکی از مواردی که به دوستان خود خیانت کرده‌اند یا می‌توانستند خدمتی بکنند و نکرده‌اند را تعریف کنند.

هرکس که جاسوسی سایر زندانیان را می‌کرد، سیگار جایزه می‌گرفت. اما کسی که در موردش جاسوسی شده بود هیچ نوع تنبیهی نمی‌شد. همه به جاسوسی برای دریافت جایزه (که خطری هم برای دوستانشان نداشت) عادت کرده بودند.

تحقیقات نشان داد که این سه تکنیک در کنار هم، سربازان را به نقطه مرگ رسانده است. با دریافت خبرهای منتخب (فقط منفی) امید از بین می‌رفت. با جاسوسی، عزت نفس زندانیان تخریب می‌شد و خود را انسانی پست می‌یافتند. با تعریف خیانت‌ها، اعتبار آنها نزد هم‌گروهی ها از بین می‌رفت. از بین بردن امید، تخریب اعتماد و از بین بردن عزت نفس برای پایان انگیزه زندگی و مرگ خاموش کافی بود.

این داستان واقعی، نمونه‌ای تامل انگیز از کاربرد جنگ نرم در ویران‌سازی یک جامعه است. جنگ نرم، به کارگیری رسانه و تبلیغات به‌منظور تاثیرگذاری بر افکار و عقاید جامعه هدف (دشمن) برای کسب منافع سیاسی، اقتصادی، فرهنگی یا نظامی بدون شلیک یک گلوله است. در عصر کنونی، این جنگ به واسطه استفاده گسترده افراد از رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های اجتماعی به شکل جدی‌تر و در مقیاس بزرگ‌تر دنبال می‌شود.

کشور ما نیز بعد از نا‌امیدی محور عبری-عربی-غربی از کاربرد جنگ سخت، بیش از گذشته آماج حملات رسانه‌ای دشمنان و رقیبان قرار گرفته‌است. سلاح دشمنان در این نبرد ضعف‌های درونی است. آنان با استفاده از ضعف‌های درونی در پی تاثیرگذاری بر افکار و عقاید مردم و مسئولین هستند. بدون شک، در پس این نبرد، اهدافی نهفته است. کاهش امید، اعتماد و عزت نفس جامعه ایرانی، از اهداف اولیه و تضعیف کشور ایران برای کسب منافع نامشروع هدف ثانویه آن است. لذا مردم و مسئولین می‌بایست با درک جریان این نبرد، به مقابله و خنثی سازی آن بپردازند. بدون شک نقش مسئولین به مراتب بیشتر است. وظیفه مردم، اسیر نشدن در دام‌ تبلیغات رسانه‌ای و وظیفه مسئولین، تعهد عملی به کلام حضرت امام خمینی(ره) است که فرمودند: "در این موقع خطیر که بدخواهان خارج و داخل و بلندگوهای ابر قدرت ها خصوصاً آمریکای جنایتکار با هر وسیله می خواهند ملت، دولت، مجلس و دادگاه های ایران را متهم کنند... لازم است رئیس جمهور با همه‌ی ارگان‌های جمهوری اسلامی و با تشریک مساعی یکدیگر، جریانات امور را به طوری هماهنگ و موافق با اسلام (انجام دهند) که بهانه را از دست بدخواهان بگیرند".

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۱۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق، صدق گفتار مسئولین جمهوری اسلامی ایران را ثابت کرد

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهرستان‌های زرند، راور و کوهبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: حمایت قاطع خود از تصمیم شورای عالی امنیت ملی و عملیات «وعده صادق» را اعلام می‌داریم.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهرستان‌های زرند، راور و کوهبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: حمایت قاطع خود از تصمیم شورای عالی امنیت ملی و عملیات «وعده صادق» را اعلام می‌داریم.


بسم الله الرحمن الرحیم 

《إِنَّا مِنَ الْمُجرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ》

پس از سکوت و انفعال بی شرمانه‌ی شورای امنیت سازمان ملل متحد و سایر نهاد‌های بین المللی، سرانجام موعد عمل به وعده‌ی انتقام فرارسید وباری دیگر، صدق گفتار سران جمهوری اسلامی ایران بر همگان اثبات شد.

این تازه، آغاز پاسخ‌هایی به خون به ناحق ریخته شده و شهادت فرماندهان و مستشاران نظامی ایران در جنایت این رژیم خبیث و کودک کش صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق است.

کاش چشم‌های کورشان یک بار برای همیشه براین حقیقت عظیم گشوده می‌شد که ملتی که سرور آزادگان جهان را الگوی خویش میداند از مرگ و شهادت نمی‌هراسد و مرگ سرخ را فخر خویش می‌داند.

برادران مجاهد در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان دادند ک نخواهند گذاشت حتی قطره‌ای از خون کودکان و زنان و مردان بی گناه پایمال شود.

با گرامی داشتن یاد شهید طهرانی مقدم، شهید سلیمانی، شهید موسوی، شهید زاهدی، شهید رحیمی و سایر شهدای راه طریق قدس، جامعه دانشگاهی و شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان زرند، راور، کوهبنان در سایه درایت فرماندهی کل قوا و با قدردانی و دست مریزاد به دلاوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین ارتش جمهوری اسلامی ایران، حمایت قاطع خود از تصمیم شورای عالی امنیت ملی و عملیات «وعده صادق» را اعلام می‌دارد و استمرار پیروزی‌های جبهه مقاومت را از محضر خداوند تعالی خواستار است و رسالت خود درجهت تبیین ابعاد گوناگون این رویداد عظیم در فضای تمدن ساز شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان زرند، راور، کوهبنان را به جد پیگیری خواهد کرد. 

به امید آزادی قدس شریف

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهرستان‌های زرند، راور و کوهبنان

دیگر خبرها

  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • روزنامه اطلاعات : عشق که یکطرفه نمی شود؛ مسئولین هم مردم را دوست بدارند
  • رهایی یک محکوم به قصاص نفس در آمل
  • روایت رسانه عبری از ناکارآمدی پهپادهای آمریکایی در اوکراین
  • بازدید مقام آمریکایی از مرز بین دو کره و یک پیام برای چین و روسیه
  • ادعای رسانه های آمریکایی درباره برنامه اسرائیل برای پاسخ به ایران
  • رسانه عبری: ایران نمی‌ترسد و این خبر بدی برای آمریکایی‌ها و متحدان آنهاست
  • تجلیل سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از هنرمندان
  • عملیات وعده صادق، صدق گفتار مسئولین جمهوری اسلامی ایران را ثابت کرد